קרן אחד לאחד מתחייבת להעביר את העזרה לנזקקים לפני יום כיפור

קרן אחד לאחד מתחייבת להעביר את העזרה לנזקקים לפני יום כיפור

בראיון עם הרב יצחק נריה יו"ר קרן אחד לאחד הוא מסביר את הגמישות בהעברת הכספים לנזקקים: "אנחנו מקווים להעביר את התמיכה עוד לפני שבת שובה וכן להעביר את מה שייתרם בערב יום כיפור לפני או במהלך חג הסוכות"

קרן אחד לאחד: נעביר את התרומות לפני יום כיפור

עמותות רבות פונות לציבור בימים אלו כדי לסייע לנזקקים. אחת המיוחדות שבהן קרן אחד לאחד שמסייעת למשפחות נזקקות מכלל העם. ולעמלי תורה בציבור הדתי לאומי. מתחייבת שהעזרה למשפחות תגיע ברובה לפני יום כיפור.

הרב יצחק נריה יו"ר העמותה מסביר כי כיוון שאנחנו מחלקים תווי קניה או כסף ממש שמועבר לחשבון הבנק. בניגוד לעמותות רבות אנחנו מאוד גמישים ביכולת שלנו להעביר את התרומות למשפחות.

בעידן האינטרנט מסביר הרב הקלות של התרומה מחד. והקלות של העברת הכסף למשפחות מאידך היא שם המשחק. "כל אחד צריך ורוצה להוסיף זכויות לקראת ימי הדין והרחמים מי שמשתתף עמנו בתהליך פשוט באתר שלנו או בטלפון נסייע כפשוטו לעוד משפחה"
שאלנו את הרב האם יש סכום לתרומה?

אנחנו משתדלים מאוד לאשר לכל הפחות חמש מאות ש"ח למשפחה. תארו לכם משפחה עם חמישה ילדים ודאי שחמש מאות ש"ח  שזה סכום נאה אינם מספיקים לצרכיהם. לכן המפתח שלנו הוא בהתאם לכסף שנאסף ולפי מפתח לכל בן משפחה מבוגר או ילד. אבל הפניה שלנו לציבור היא שכל אחד ייתן כפי יכולתו דין פרוטה כדין אלפיה.

האם הכסף יגיע לפני יום כיפור?

בעזרת ה'. אנחנו מקווים להעביר את התמיכה עוד לפני שבת שובה וכן להעביר את מה שייתרם בערב יום כיפור לפני או במהלך חג הסוכות כפי שהסברתי הגמישות שיש לנו בגלל שאנחנו נותנים תלושים וכסף היא מילת המפתח.

לכמה משפחות אתם מסייעים?

אנחנו זוכים להיות שליחים של התורמים ולסייע ככל שיתאפשר מבחינת התקציב. מבחינת הפניות יש לנו יותר מאלפיים משפחות שפנו לעזרה עד כה בדקנו קרוב לאלף ואישרנו אותם את השאר אנו נבדוק מיד אחרי ראש השנה.

האם יש לרב מסר לסיום?

כן ברשותך, כל אחד מחפש דרך לזכות בדין ולהחתם לחיים טובים ארוכים ולשלום.אחת העצות לזכות בדין זה להרבות צדקה. ויש בזה שני נימוקים משמעותיים. 1. אדם שדואג לאחרים אינו איש פרטי הוא דואג לכלל "בתוך עמי אנכי יושבת " מרגישים אם העם ומסייעים להם. 2. העזרה לזולת היא בבחינת צדקה לפנים משורת הדין וה' יתברך מתנהג איתנו מדה כנגד מידה ואף הוא לא מדקדק בחומר הדין למי שמרבה בצדקה לפנים משורת הדין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו