"אתה ואני ושמעון פרס אוהבים שלום עם הערבים" - סרוגים

"אתה ואני ושמעון פרס אוהבים שלום עם הערבים"

פטירתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, בסמיכות ליום השנה החמישי של הרב חנן פורת, הזכירה לנו את הספדו של הרב פרומן, ועל דמותו המכילה של מנהיג המתנחלים

author-image
"אתה ואני ושמעון פרס אוהבים שלום עם הערבים"
  (צילום ארכיון קובי גדעון/פלאש90)

פטירת שמעון פרס. הקשר בין מנהיגי המתנחלים לשמעון פרס, ובעיקר ראיית הטוב שלהם כלפיו נחשפת.

בשבוע הבא יימלאו 5 שנים לפטירתו של הרב חנן פורת זצ"ל, איש גוש אמונים וממנהיגי הציונות הדתית. בסמיכות להלוויתו של הנשיא וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס, מעניין לחזור להלוויתו של פורת, מי שהיה איש התיישבות ברמ"ח איבריו אך תמיד ידע להכיל גם את הצד השני.

אחד המספידים בהלוויה היה הרב מנחם פרומן ז"ל, מי שהיה רב היישוב תקוע וה'חברותא' של חנן שדיבר על היחס שלו כלפי כל יהודי: "אמרת לי ביקורת חריפה מאד על הסכמי אוסלו, אבל בסוף היית מסיים: אבל אתה יודע, מנחם? – אתה, ואני, ושמעון פרס – אוהבים שלום עם הערבים". כזכור, פרומן הוביל בזמנו קו הידברות עם הערבים ואף נפגש עם יאסר עראפת, והתגובות החריפות במחנה הימין לא איחרו לבוא.

(באדיבות ערוץ מאיר)

"זה למצוא את האהבה אצל המנהיג הפוליטי שהתנגד לו בתוקף – שמעון פרס. לנצור את היחס האישי אצל המנהיג שהתנגד לו בכל תוקף – יצחק רבין", ספד לו פרומן בהלוויה.

"כמה (אנשים) ממחנה רבין, ביום שלאחר הרצח לא יכלו לקום מהמיטה, מרוב זעזוע?", שאל פרומן בכאב ורמז על חנן, שלא יכול היה לקום מהמיטה ביום שלאחר רצח רבין. ופרומן מספר שפורת אמר לו אז: "תפגיש אותי עם עמוס עוז", ביקשת ממני. "אני רוצה להכיר אותו. ונסענו", סיפר כשקולו שבור ומרוסק.

"האם הבינו אותו?", שאל הרב פרומן בסוף, וענה: "לעניות דעתי, את חנן שלי לא הבינו – לא בציבור הכללי, ולא בציבור שלנו (-הציבור הדתי-לאומי). בחשכה – יד לא פוגשת יד, אמרה המשוררת. אבל 'יש כוכבים שאורם מגיע אלינו, אחרי שאינם עוד. ויש אנשים שאורם מגיע אלינו, אחרי שאינם עוד בינינו'.

==

ערב לזכרו של חנן פורת יתקיים ביום חמישי הבא, ד' בתשרי 6/10 בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות רבנים, ח"כים, משפחה וחברים. הערב ילווה בהופעתם של  אהרן רזאל ושולי רנד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תהי נשמתו צרורה בבקבוק התבערה
| 28-09-2016 16:55
2
שלום
נועם | 22-12-2023 10:47
שלום ארוש מנהיג היהודים