הרב שלמה אבינר: אל תתבלבלו בין עיקר לטפל, הכירו טובה לפרס

הרב שלמה אבינר: אל תתבלבלו בין עיקר לטפל, הכירו טובה לפרס

גם מי שיש לו ביקורת על עמדותיו המדיניות של פרס, וזה לגיטימי, או על ניהול עניניים אחרים שלא נפרטם, וגם לזה יש מקום, אסור לו להתבלבל בין עיקר לטפל, ואנחנו צריכים להוקיר טובה לנשיא פרס

אל תתבלבלו בין עיקר לטפל, הכירו טובה לפרס
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

עלינו להיות שמחים שיש לנו מדינה ושיש לנו נשיא ושאיננו משועבדים לגויים. כמובן שהנשיא שלנו לשעבר ז"ל שמעון פרס לא היה המשיח ובוודאי לא התיימר להיות המשיח, אבל זה כבר אושר גדול לנו שיש לנו מדינה ושהוא היה לנו לנשיא.

מול הביקורת על התנהלותו בתחומים שונים – ומי האיש עלי אדמות הנקי מכל ביקורת, יש להזכיר את הדברים החשובים. אחת הזכויות הגדולות של שמעון פרס ז"ל שלא ידועה לרבים, בגלל הצנזורה, היא העוצמה הגרעינית של מדינת ישראל.

אם נחפש באינטרנט לא נמצא על זה שום דבר בעברית, אבל אם נחפש באתרים לועזיים נמצא שלמדינת ישראל יש מאות טילי יריחו 2 עם ראש חץ גרעיני עם טווח של 700 קילומטר, ומאות טילי יריחו 3 עם טווח של 11,500 קילומטר. אין כאן יד הצנזורה כי הכל כתוב באתרים לועזיים.

לפני מלחמת ששת הימים חימשנו את הטילים, ובמלחמת יום הכיפורים כשנגמרה לנו התחמושת שוב חימשנו את הטילים, והם היו בבחינת נשק מלחמת יום הדין כפשוטו. ברוך ד' שלא הצטרכנו להשתמש בנשק הזה, אך הם היוו הרתעה רצינית, ועד היום אויבנו נרתעים מכך. כל העוצמה הזו היא בזכות שמעון פרס, שבגלל היותו סוציאליסט, היה לו קשר עם עמיתיו הסוציאליסטים מצרפת ולאט לאט, באופן רשמי ולא רשמי השגנו את יכולתנו הגרעינית. פרס ז"ל עשה זאת בצנעה ובענווה. לכן אנחנו חייבים להחזיק טובה עצומה לנשיאנו לשעבר על כך.

גם מי שיש לו ביקורת על עמדותיו המדיניות של פרס, וזה לגיטימי, או על ניהול עניניים אחרים שלא נפרטם, וגם לזה יש מקום, אסור לו להתבלבל בין עיקר לטפל, ואנחנו צריכים להוקיר טובה לנשיא פרס.

"מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב" – חיים פה וחיים שם – "נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה". איני יודע אם הנשיא לשעבר הקפיד על כל הלכות 'חפץ חיים', אבל באופן כללי הוא היה מכבד את הבריות ונזהר בלשונו. אנחנו חייבים רבות לאדם הזה, ואנחנו מברכים אותו שתהיה נפשו צרורה בצרור החיים.

נתניהו וריבלין סופדים לפרס (צילום: ערוץ הכנסת)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הרצון הטוב זה הכל
אורן | 28-09-2016 12:42
ורצונו של פרס ז"ל היה שישראל תהיה מדינה ככל העמים.
2
צרפת צריכה להכיר טובה למרשל פטן?
אברהם | 29-09-2016 13:11
אין ספק שבתחילת דרכו, היהודי הזה פעל המון בשביל עמו ואלה זכויותיו שמזכירים לנו בכל כלי תקשורת. אולם, התהליך הנורא שיזם עם חברו הטוב באוסלו גורם צער לעם ישראל עד היום ובלי ששמענו ממנו אף פעם איזו חרטה על הדבר. המזרח התיכון החדש שלו עלה לעם ישראל אלפי "קרבנות השלום" - כמו שכינה אותם חברו דאז. הוא גורם מאז ועד היום לחצים נוראים וקשים של אומות העולם כדי שנוותר עוד ועוד חלקי ארצנו הקדושה ובטחוננו לאוייבינו ושונאינו ומבקשי רעתינו. אם היום, ברור לכל בר דעת שחייבים לחזור אחורה ולמחוק את שרידי הסכמי אוסלו מהאיזור, אין מי שיודע איך לעשות את זה וזה בזכות עקשנותיו שלו ושל חברו דאז. אחרי מות קדושים אבל לא מתי שהשאיר לנו מורשת כל כך קשה וחמורה.
3
עם כל הכבוד לרב ועם כל הכבוד לזכרו של פרס - לדעתי זה
אוראור | 11-11-2016 14:57
ממש לא נקרא טפל לזכור את שלוש השערוריות שפרס היה אחראי להן: אלטלנה , חטיפת ילדי תימן והסכם אוסלו - איש לא שוכח את הדברים הטובים שפרס עשה או אמר - אבל ה ם היו 10 אחוזים - והדברים ה ר ע י ם שפרס עולל - היו לפחות 90 אחוזים - בלי להגזים , כן? אז בקיצור ובמחילה מהרב - לא נראה לי שעלינו להיות לו אסירי תודה - רק תחשוב , כבוד הרב , איך מרגישים עד עכשיו בני משפחותיהם של נספי אסון אוסלו - נראה לך שהם צריכים היו להוקיר לו תודה , כבוד הרב?