תושבים בגוש עציון באוליטמטום לדוידי פרל - סרוגים

תושבים בגוש עציון באוליטמטום לדוידי פרל

תושבי גוש עציון שנפגשו עם פרל במוצאי שבת התאכזבו: "דוידי הפר את החוזה הלא כתוב והכל כך משמעותי שבין מנהיג ציבור שנבחר בבחירות אישיות לבין בוחריו". עכשיו הם מאיימים בתגובה

תושבים בגוש עציון באוליטמטום לדוידי פרל
  גיל קלנר

פרשת דוידי פרל. תושבי גוש עציון שנפגשו עם ראש המועצה במוצאי שבת זועמים על התנהלותו ועל מה שהם מכנים חוסר נכונותו לספק תשובות לשאלות הקשות בהקשר לפרשה בה היה מעורב.

"בימים האחרונים, דוידי משדר עסקים כרגיל, התכנסנו כמה תושבים שמבקשים למחות על העוול המוסרי.", כותבת הקבוצה במייל בתפוצה רחבה ובו קריאה לשלוח לדוידי מייל או מסרון בקריאה לפרישתו. חברי הקבוצה לא היססו להזדהות בשמם: חביבה שפטר, שלומית טור-פז, קינלי טור-פז, מנו בן הרוש ואמיתי פורת מכפר עציון. אסתי בן מנחם ונתי בן מנחם מאלון שבות, מירב בדיחי מאלעזר, ומנווה דניאל – אביטל ברנר, מרים אדלר, רוני ברנע, אורלי כהן, אברון כהן איילה גינת.

תסביר או תפרוש

את הסיבה לפגישה – המבוכה בגוש – הם מתארים במילים: "אל מול הפרסומים אשר נחשפנו אליהם באשר לתשלומים ששולמו על ידי ראש המועצה מר דוידי פרל, כדי לכסות על מעשים שלכאורה נעשו על ידו ונוכח שתיקתו ודרישתו שלא לדרוש ולחקור בעניין, התכנסנו מספר תושבים מגוש עציון במוצ״ש פרשת 'כי תבוא' על מנת לשוחח, לחלוק מחשבות ולגבש דרכי פעולה."

"אין ספק כי כמו כל תושבי גוש עציון חשנו בושה ועלבון עם פרסום הדברים אולם לא מיהרנו לשפוט. המתנו בסבלנות לתגובה של ראש המועצה וקיווינו כי עם תום פגישת מליאת המועצה ביום ה' נוכל לנשום לרווחה ולומר כי קיבלנו הסברים המניחים את הדעת, ובכך להניח את הפרשה מאחורינו. נחלנו אכזבה גדולה משהתברר שדווידי החליט לא לספק תשובות לציבור. הוא הגיע לפגישה עם עורכי דינו וסרב בשיטתיות לענות על כל שאלה עניינית שנשאל. דוידי הפר את החוזה הלא כתוב והכל כך משמעותי שבין מנהיג ציבור שנבחר בבחירות אישיות לבין בוחריו."

קבוצת התושבים מציבה לפרל אולטימטום: "כמנהיג ציבור עליו לבחור באחת משתי החלופות: מתן דין וחשבון לציבור, או פרישה מראשות המועצה והמשך ניהול ענייניו באופן פרטי. מבחינת נורמטיבית וציבורית לא ניתן להחזיק את המקל משתי קצותיו."

ללחוץ על פרל

ביום שישי דיווחנו בסרוגים על החלטת מליאת מועצת גוש עציון להעביר את הטיפול בפרשה לבירור אצל היועץ המשפטי לממשלה. את החלטה זו הם מגדירים כ"החלטה ראויה. דעתנו היא שבירור כזה אינו יכול להתקיים בשעה שדוידי ממשיך לכהן כראש המועצה. אשר על כן אנחנו מבקשים לקדם פעולה חד משמעית ולהבהיר שיותר לא נפטיר כדאשתקד."

בסיומו של המכתב הם קוראים לתושבי גוש עציון "להביע מחאה פעילה. לדרוש מדוידי לפזר את העננה או לאפשר את פיזורה ללא שהוא אוחז בשררה. השתמשו בכל דרך פעולה חוקית אפשרית. חתימה על עצומה, משלוח מכתבים באופן אישי לדווידי או פירסום דעתכם בכל אמצעי אחר (בכלי תקשורת, רשימות מיילים ישוביים, עלוני יישובים, פייסבוק וכד..)"

דוידי פרל ומועצת גוש עציון סרבו להתייחס לדברים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
קומץ תושבים שלא נבחר דמוקראטית
| 27-09-2016 17:42
את מי הם מייצגים חוץ מעצמם? בנתיים יש מי שנבחר יש חוקי משפט בישראל יש גם דיני תורה . יש למישהו בעיה עם זה?
2
יושבים עשרה אנשים שאף
גידי ציפורי | 27-09-2016 19:26
אחד לא מינה אותם ויוצרים מצג שוא כאילו יש בגוש איזה תנועה נגד דוידי. איני יודע מה קרה בסיפור אבל לאף אחד אין בעלות על המוסר. סתם בעלי גאוה. יש שתי אפשרויות לשנות את מעמדו של דוידי. אם הסמכות המשפטית תחליט על כך או שרבני הגוש ידרשו זאת. כל השאר שבו בשקט ואל תתערבו. יותר טוב שתקפידו על ההלכה בגדרי הצניעות. ראיתי ברשימת המשתתפים כאלה שההלכה מהם והלאה.
3
דוידי פרל
לא ידוע | 27-09-2016 20:26
לא פייר העצומה שעושים לחף מפשע.אין שום צדק לשפוט אדם שלא הוכח.אים היה או לא היה ולא ממהרים להחליט החלטות יוצאות דופן העבודה שעד עכשיו נעשתה בכהונתו כראש מועצה נעשתה בקפידות ובייעילות חבל שבגלל עננה נמהר להחלטות לא צודקות
4
ארבע עשרה אנשים כתבו מכתב
צדוק הכהן | 27-09-2016 21:45
כל אחד יעשה מה שהוא מבין, אבל הרוב שותק.
5
למגיבים שחושבים שרק עשרה אנשים דורשים התפטרות,
מצידו של דוידי פרל | 28-09-2016 6:50
יש רבים שמסכימים איתם, טוב שיש אנשים צעירים עם עקרונות שנלחמים על יושר הגינות, ראש המועצה לא נתן תשובות מספקות למליאת המועצה על כן העיברו זאת ליועץ ה משפטי פועל יוצא מכך שראש המועצה היה צריך לעשות את המינומום שבמינימום לטיהור שמו והוא לצאת לחופשה ולא לחזור כאילו דבר לא קרה, יותר מדי שאלות מוסריות מרחפות מעל ראשו של ראש המועצה וכך הוא לא יכול להמשיך בתפקידו, תודה לאל אנחנו לא בשנות ה 50 של המאה שעברה שחשדות כל כך כבדות עוברות לסדר היום. אם בריאותי הייתה תקינה גם שמי היה מופיע בעצומה.
כן בשנות החמישים
ירדן | 29-09-2016 21:10
רבנים מכסים ומעלי מים הטרדות מיניות על ימין ועל שמאל הן בנשים והן בילדים . מדובר בעיקר ברבנים של הסקטור הדתי לאומי . חלק מהרבנים מטרידים בעצמם
מאיפה אתה יודע כמה
הלל ירבובסקי | 29-09-2016 0:57
אנשים תומכים או לא. בכל מקרה רפואה שלימה ואל תפרסם תגובות שנראות מוזמנות.
6
זה הזוי
אישה מהגוש | 28-10-2016 10:24
זה הזוי איך קבוצה של אנשים חושבים שהם מייצגים את תשובי גוש עציון זה הזוי שאישה בוחרת להרוס לאיש ולמשפחה את חייהם ולפגוע באוכלוסיה שלמה והיא עדין מסתתרת. מה נסגר איתנו? גם בגוש עציון התקשורת והשמועות הפכו להיות השופטות של אנשי הציבור. זכינו ויש בית משפט במדינת ישראל. שתקום הנפגעת ותגיש תלונה. נפלנו על כל הראש.