עכשיו גם המשטרה מודה: הפלסטיני שיקר - סרוגים

עכשיו גם המשטרה מודה: הפלסטיני שיקר

מה עושה פלסטינאי ששריפת קוצים שלו יוצאת משליטה ושורפת לו את העדר? מאשים את המתנחלים. ההאשמה כמובן קיבלה חיזוק מארגוני השמאל והתפרסמה בתקשורת העולמית כדי להשחיר את מדינת ישראל. אחרי שלוש חקירות פוליגרף גם המשטרה מודה שהוא שיקר. מי יבקש סליחה מהמתיישבים?

עכשיו גם המשטרה מודה: הפלסטיני שיקר
  השקרן והעדר השרוף (בצלם)

בתום חקירה ארוכה גם המשטרה מודה כי הפלסטיני שיקר.

לפני חודשיים הפיץ ארגון "בצלם", ובמקביל ארגוני שמאל קיצוני נוספים, לעיתונאים ישראלים רבים ולכתבים ממדינות זרות, סיפור מזעזע לפיו רועה צאן ערבי בשם סמיר אבו לחייה רעה את צאנו יום קודם לכן סמוך לכפר מג'דל בני פאדל באזור הישוב מעלה אפרים, כשלפתע ירדו מתנחלים מהישוב, תקפו אותו והציתו את הכבשים שרעה בעודן בחיים.

מערכות העיתונים קיבלו את טענות "בצלם" שטענו כי 17 כבשים נשרפו חיים ו-12 מתוכן אף מתו, והעלו אותן על הכתב,  תוך שהם מאשימים את המתנחלים במעשה.

למקום "האירוע" הובאו עיתונאים רבים, חלקם גם מכלי התקשורת הזרים, אשר צילמו תמונות קשות ויצרו סערה כנגד מדינת ישראל במדינות שונות בעולם. אף אחד לא האזין להכחשות הגורמים בהתיישבות, שעמדו על הנקודה שההצתה לכאורה התרחשה בשבת.

אי הדיוקים לא הסתיימו רק בקבלת סיפורו של הפלסטינאי כאמת מוחלטת. ב"ועד מתיישבי השומרון" מספרים כי אחד מארגוני השמאל הקיצוני ידע להפיץ בין הכתבים כי "מדובר במתנחלים מאיתמר".

כבר בסמוך לאירוע טענו במועצת שומרון ובוועד מתיישבי השומרון, כי הערבי ה"מותקף", סמיר אבו לחייה, בדה את הסיפור והשרפה התרחשה כתוצאה מטעות שלו כשהצית ערימת קוצים בשטח ואיבד שליטה על האש.

לפני כחודשים באתר כמו וואלה! העלו ידיעה מסוג זו:

כבר בחקירה ראשונית של האירוע, היה נראש לשוטרים כי משהו בסיפור של הפלסטיני לא אמין. מתנחלים לא מציתים אש בשבת, אפילו לא כדי לשרוף עדר של ערבי. בהמשך החקירה הודה הפלסטיני כי בדה את הסיפור לאחר ששרף בטעות את העדר של עצמו, בתקווה לזכות בכספי פיצויים.

בלחץ של ארגוני שמאל, שלא קנו את הגרסה של המשטרה על החזרה מהעדות, המשיכה חקירת המשטרה, ואתמול, לאחר כחודשיים, מאשרת משטרת ישראל רשמית כי הטענות נכונות, וכי המתלונן נבדק בפוליגראף ונמצא דובר שקר.

בתשובה לשאילתא רשמית ששלח יוסי דגן, יועץ ראש המועצה האזורית שומרון וראש היחידה האסטרטגית במועצה,  ענה רפ"ק יהודה בן יהודה קצין אק"מ ודובר מרחב שומרון:

"בתאריך 19/12/10 התקבלה תלונה של פלשתינאי בגין שריפת הכבשים שלו. הנ"ל נחקר ומסר כי הוא חושד במתנחלים תושבי האזור. מחומר החקירה עלה החשד כי מדובר בתלונת שווא, ולכן נחקר המתלונן שנית ואף נשלח לבדיקת פוליגראף, בה נמצא שאינו דובר אמת. החקירה בעניין נמשכת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
להעלות דחוף אתר בשם "בצלם-כל השקרים" אליו חיפוש של בצלם
| 17-02-2011 12:22