הרב אמסלם: "הרב הזהיר אותי מהעיסוק בנושא הגיור" - סרוגים

הרב אמסלם: "הרב הזהיר אותי מהעיסוק בנושא הגיור"

הרב חיים אמסלם מספר על היכרותו עם הרב אליהו שאר ישוב הכהן זצ"ל וחושף כי הוא הזהיר אותו מעיסוק בנושא הגיור. "יותר משחפץ להזהירני ביקש הרב לעודדני"

הרב אמסלם: "הרב הזהיר אותי מהעיסוק בנושא הגיור"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר תנועת 'עם שלם' וחבר 'הבית היהודי', הרב חיים אמסלם, מספר בשיחה קצרה ל'סרוגים' על גדלותו של הרב אליהו יוסף שאר ישוב הכהן זצ"ל שנפטר ביום שני האחרון ומגלה כי בבואו לבקש את הסכמתו לספר 'זרע ישראל' העוסק בגיור, הזהיר אותו הרב כי מדובר בנושא עדין וכל עמדה השונה מאלו שהיו מקובלות בדורות הקודמים תעורר סערה.

על היכרותו עם הרב שאר ישוב הכהן, מספר הרב אמסלם: "הכרתי אותו לראשונה לפני כשלושים שנה כשכיהנתי כרב במושב שרשרת ומזכיר "ארגון הרבנים הספרדיים בישראל". הרב אמסלם מציין בציניות כי "כן, היה פעם דבר כזה שלרבנים הספרדים עוד היה עמוד שדרה".

על יחסו של הרב הכהן לציונות מספר הרב אמסלם: "הוא הכיר והוקיר את גדולי הרבנים הספרדיים שהיו כולם ציוניים והיו חברי הציונות דתית, המפד״ל דאז".

בשלב הזה מספר הרב אמסלם כי הרב הכהן הבהיר לו כי עיסוק בנושא הגיור צפוי לעורר התנגדות גדולה כלפיו: "כשעמדתי להוציא את ספרי ההלכתי והמחקרי 'זרע ישראל' הלכתי לבקרו בביתו בחיפה, וישבנו לדון בעניין ובקשתי את הסכמתו לרעיון הכללי שאני מוביל זה שנים להקל בגיורם של אלה שנחשבים זרע ישראל".

"בו במקום", מספר הרב אמסלם, "הרב זצ״ל, הזהירני כי נושא הגיור ותפיסתו ההלכתית בעולם הרבני מעוותים, וכל מי שמציג עמדה אף אם היא הלכתית לגמרי, ומסתמכת על גדולים, אך היא שונה מהמקובל יספוג אש. הוא סיפר ונתן לי דוגמאות מעברו",

למרות האזהרות הרבות מצידו של הרב הכהן, הרב אמסלם סבור כי "יותר משחפץ להזהירני ביקש הרב לעודדני".

בסופו של דבר, מספר הרב אמסלם, "זכיתי וקיבלתי את הסכמתו לרעיון ולפסיקה, וכך כתב לי הרב זצ״ל בתוך דבריו. "יישר כוחו דמר ואני מברך אותו על אומץ לבו להגיד דעתו בשער בת רבים, ולקיים מצוות לא תגורו מפני איש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מענין שתמיד (כמעט) איאפשר לבקש את
| 07-09-2016 18:20
תגובת המצוטטים..................