יוסי ביילין לא חוזר בו: 'תגידו, אתם לא מתביישים?' - סרוגים

יוסי ביילין לא חוזר בו: 'תגידו, אתם לא מתביישים?'

השר לשעבר יוסי ביילין לא מבין על מה המהומה, לא חוזר בו ותוקף את מי שמשבח את פואד על אף שבחייו הם תקפו אותו. "כשאנשים שבאמת אמרו עליו דברים קשים מאוד באוזניי, מופיעים עכשיו בטלוויזיה ומתחרים ביניהם מי ישבח אותו יותר - אני מוכרח לומר שאיזשהו גבול לצביעות גם כן"

author-image
יוסי ביילין לא חוזר בו: 'תגידו, אתם לא מתביישים?'
  (צילום: Amir Levy/FLASh90)

סערת "ההספד".

השר לשעבר, יוסי ביילין, שעורר סערה בעקבות הדברים שאמר על בנימין בן אליעזר שעות ספורות לאחר שנפטר, לא מבין על מה המהומה, לא חוזר בו ואף תוקף את מי שבחייו תקף את בן אליעזר וכעת סופד לו.

כזכור, אמש (ראשון) מספר שעות מועט לאחר פטירתו של בן אליעזר הגיע ביילין לאולפן ערוץ 1, ובעוד כל קודמיו עסקו בצדדיו החיוביים של בן אליעזר והרעיפו עליו שבחים, בחר ביילין להתמקד דווקא בצדדיו השליליים ולתקוף אותו בחריפות על התנהלותו בחייו.

בין יתר דבריו אמר ביילין: "אני לא מוכן להצטרף לאחרי מות קדושים, בעיניי הוא היה הפוליטיקאי הכוחני, הדורסני, הוא היה הפוליטיקאי שלא היה צריך להיות מועמד של מפלגה כמו מפלגת העבודה לנשיאות".

ביילין הוסיף: "אני מקווה שהשנים האחרות, השנים של העליה שלו, השנים של הצבא היו שנים ראויות הרבה יותר מהשנים שלו בפוליטיקה הישראלית".

בעקבות דבריו החריפים והחריגים בעיקר התזמון בו הם נאמרו היה מי שציפה כי ביילין יעשה חושבים ויחזור בו, אך ביילין לא רק שלא מביע צער על דבריו אלא אף תוקף את מי ששיבח את פואד לאחר שבמהלך חייו תקף אותו.

"כשאנשים שבאמת אמרו עליו דברים קשים מאוד באוזניי, מופיעים עכשיו בטלוויזיה ומתחרים ביניהם מי ישבח אותו יותר – אני מוכרח לומר שאיזשהו גבול לצביעות גם כן", אמר ביילין בראיון לגל"צ. ביילין המשיך לתקוף את "הפוליטיקאי המכוער של הפוליטיקה הישראלית", כהגדרתו ואמר: "תגידו אתם לא מתביישים?".

על התזמון בו נאמרו הדברים, שעות ספורות לאחר פטירתו של פואד, אמר ביילין: "למה אתה חושב שיש קודש בשעות האלה? הדברים הקשים שאמרתי עליו הם לא דעה אישית שלי אלא זה היה קונצנזוס בתקופה הקצרה בה הוא עמד בראשות מפלגת 'העבודה'".

כשנשאל שוב האם הוא לא מתכוון לחזור בו, ענה ביילין: "ממה אני אחזור? מהפליליות שלו? מהחקירות שלו?".

צפו: (מתוך מהדורת 'מבט' בערוץ הראשון)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא מאמינה שאני כותבת את זה - אבל זאת פעם
אוראור | 04-01-2017 18:41
ראשונה שאני מסכימה עם ביליין - באמת על מה המהומה? הרי פואד ממש לא היה קדוש מעונה - אלא ההפך - ומה פתאום מבכים את לכתו אחרי כל השחיתויות שהוא היה מעורב בהן ואחרי שהוא ככה בגד במשפחות השכולות ורצה לשחרר את ברגותי שגרם למותם של יהודים רבים? [ כן , אני יודעת שגם ביילין היה ונשאר ככה - אבל הבנתם את העיקרון ] ובכלל - למה כשביילין ודומיו השתלחו במתנחלים או בחיילים שנרצחו או נפטרו - אף אחד מהשמאלנאצים הצבועים לא צייץ? חוץ מזה - כולם יודעים מי היה פואד - אז מספיק עם ההתחסדות והצביעות. אירוני שדווקא ביילין אמר את זה עליו - הרי הוא ממש לא שונה ממה שפואד היה - אבל זה בהחלט הגיע לבוגד ההוא.