תקפתם את צה"ל על סערת הזקנים? תתנצלו - סרוגים
מבזק

תקפתם את צה"ל על סערת הזקנים? תתנצלו

הגיע הזמן להבין שמדובר במלחמה כוללת מצד גורמים דתיים מסוימים על מדינת ישראל. אני מבין זאת כיצירת חלופה לנטישת הממלכתיות מבחינה רעיונית: אמנם לא נתנער מרעיון המדינה, אבל נהרוס ונחליש את מוסדותיה עד שתתמוטט, ואז נוכל לחגוג על החורבות, ולהקים עליהם מדינה מתוקנת באמת

author-image
תקפתם את צה"ל על סערת הזקנים? תתנצלו

אחרי שדובר צה"ל הבהיר בשבוע שעבר את שקרה באירוע הזקנים המפורסם, ואחרי שהסתבר שהמידע שפורסם ע"י גורמים שונים על האירוע היה מוטעה במקרה הטוב ושקרי במכוון במקרה הרע, הייתי מצפה שכל אותם אלו שדיברו על "מאות חיילים שאולצו לגלח את זקנם" יתנצלו. אבל אני יודע שזה לא יקרה.

בשלב ראשון, הם יתקפו גם את צה"ל, שהרי ידוע שתגובות דובר צה"ל הם מגמתיות ושקריות (מזכיר לכם מישהו אחר שטוען אותו דבר?) אחר כך, הם יתקפו את הרבנות הצבאית. גורמים עלומים מחוץ למערכת יעריכו מראש שהרמטכ"ל מנסה למרוח את אנשי הרבנות הצבאית, יזהירו שאבוי לרבנים הצבאיים אם לא יעזבו את הפגישה ויהפכו שולחן על הרמטכ"ל עוכר ישראל, ואם גם זה לא יעבוד – הם יטענו ש"הרכב הרבנים הצבאיים" שבא לפגישה היה מוטה וליברלי מדי (באמת? גם אנשי הרבנות הצבאית מקבלים מימון מהקרן החדשה לישראל?) לא משנה שיש שר בטחון ואפילו סגן שר, ושניהם יודעים זקן מהו.

אני לא מכחיש שיש מה לתקן. להפך: ברור שיש עוולות – קטנות וגדולות – במדינה, וצריך לתקן אותן. כך למשל אם יש בעיות שנוצרו מנוהל הזקנים החדש שקבע הצבא (שמקורו, אגב, דווקא ברצון לאפשר לחיילים דתיים לקיים את רצונם בזקן, לעגן זאת בנהלי עבודה מסודרים שבראשם הרבנות הצבאית, ולהקפיד על משמעת צבאית בכל זאת), אז בדיוק פגישה כפי שהתנהלה מול הרמטכ"ל דרושה וראויה. תקלות יש לתקן, והן מתוקנות.

אבל גם כשסערת הזקן תשכך, ימצא נושא אחר לתקוף את צה"ל עליו, במכוון. אם זה לא הזקנים, אז יעלו קטניות בפסח, קביעת שמירות ביום הכיפורים, ומניעת תפוח בדבש בראש השנה. או, למרבה התדהמה, זנב אישה לבושה במדים במרחב האווירי הקרוב לבסיס בו יש דתיים.

נראה לי שהרב אייל קרים, הרב הצבאי הנכנס, זכה לקבלת פנים חמה יותר לתפקידו כאשר הותקף על הדברים שפרסם בעניין אישה יפת תואר, מאשר ההתקפות הנוכחיות. והרב קרים אינו המטרה: צה"ל ומפקדיו העליונים הם המטרה.

וכשיגמרו אלו להתעלל בצה"ל, מפקדיו ורבניו, הם ימצאו נושא אחר להתנפל עליו. יש הרי את בית המשפט ושופטיו הדתיים או החילוניים, יש את משרד החינוך על תכניו הליברליים, את משרד התחבורה, נשיא המדינה. או כל מוסד ממלכתי אחר.

הגיע הזמן להבין שמדובר במלחמה כוללת מצד גורמים דתיים מסוימים על מדינת ישראל. אני מבין זאת כיצירת חלופה לנטישת הממלכתיות מבחינה רעיונית: אמנם לא נתנער מרעיון המדינה, אבל נהרוס ונחליש את מוסדותיה עד שתתמוטט, ואז נוכל לחגוג על החורבות, ולהקים עליהם מדינה מתוקנת באמת, גם בלי ליטוש כרגע את הממלכתיות.

הדבר היחיד שנותר לנו לתהות הוא מה באמת חושבים בלבבם אותם גורמים חתרניים כאשר הם אומרים את התפילה לשלום המדינה, יחד עם "ראשיה, שריה ויועציה", וחיילי צה"ל וכוחות הבטחון. לא אני אמרתי, אלא הגמרא בפסחים: שלשה הקדוש ברוך הוא שונאן: המדבר אחד בפה ואחד בלב.

=======

ד"ר חנן מנדל הוא יו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה, מרצה למשפטים ויישוב סכסוכים בקריה האקדמית אונו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מאמר הזוי של מי ששונא את היהדות בשלמותה
חלקיה | 29-08-2016 9:08
מהסגנון אפשר לראות שהדברים נכתבו משנאת מרדכי ולא מאהבתו, הדוגמא של תפוח בדבש היא מוכיחה את הכל עד איזה שפל אפשר להוריד דיון רציני. נאמני תו"ע הם כל הזמן נגד לא ראיתי אצל מוטיבציה חיובית
2
עוד "דתי" מתנצל...
| 29-08-2016 10:24
מתי נציגי היהדות יתיחלו להלך עם ראש מורם ולהביא לקידוש שם שמיים במקום ההפך!