פרשת אופק בוכריס: צה"ל סייע למתלוננת בייעוץ משפטי

פרשת אופק בוכריס: צה"ל סייע למתלוננת בייעוץ משפטי

המתלוננת נגד תא"ל אופק בוכריס החשוד באונס ובעבירות מין תקבל סיוע משפטי מעו"ד פרטי אליו הגיעה בתיווך יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים שייצג אותה בהתנדבות

צה"ל סייע למתלוננת בייעוץ משפטי
  (צילום: אביהו שפירא, ynet)

פרשת אופק בוכריס. צה"ל מסייע למתלוננות במתן ייעוץ משפטי.

אתר וואלה! מפרסם היום כי ל' שהתלוננה נגד בוכריס היא הופנתה על ידי היוהל"ן לעו"ד גיא פלנטר, מומחה למשפט צבאי ולשעבר תובע בפרקליטות מחוז מרכז. פלנטר הסכים לייצג את ל' בהתנדבות ובלא שיקבל על כך תשלום. עוד מדווחים באתר וואלה! כי מתלוננת נוספת נגד הקצין, א', שהתלוננה על אונס שנעשה לדבריה על ידי בוכריס, זוכה לייצוג פרטי על ידי עורכות הדין אביטל בן נון וליאת בהר כהן.

יש לציין כי בוכריס עצמו מיוצג גם הוא על ידי עורכי דין בכירים, המייצגים אותו כיום במסגרת שירות מילואים. בצוות חברים הסניגור הצבאי הראשי רן כהן, עורכי הדין רועי בלכר ועודד סבוראי, בעברם סניגורים צבאיים, וכן סניגורית צבאית בשירות פעיל, עו"ד מאיה שגיא.

בוכריס בהודעת הפרישה שלו מצה"ל

(צילום: אביהו שפירא, ynet)

כזכור, הפרשה החלה כאשר רגע לפני מינויו לתפקיד ראש חטיבת המבצעים של צה"ל, הוגשו שתי תלונות נגד בוכריס מצד חיילת וקצינה ששירתו תחתיו במהלך שירותן הצבאי. בעקבות התלונות בוכריס הודח מהצבא ומינויו בוטל.במסגרת החקירה נערכו לכל הצדיים חקירות פוליגרף ואף נערכו מספר עימותים בין הקצין הבכיר לאחת המתלוננות.

במהלך כל שלבי החקירה, חוקרי המשטרה הצבאית ייחסו רמת אמינות גבוהה למתלוננת הראשית, וזאת לאור עדויות תומכות על אישיותה מגורמים בחטיבה המכירים את כל המעורבים בפרשה. "אנחנו לא מאמינים שאופק עשה דבר כזה, אבל המתלוננת לא שקרנית ולא תמציא עלילה שכזו", אמרו.

באשר למתלוננת השנייה, הקצינה, הדעות היו חלוקות ובכל מקרה החשדות נגד תא"ל בוכריס במקרה זה היו ברף הנמוך, אולם העובדה שיש שתי תלונות נגדו החמירה את מצבו של בוכריס. עם זאת, בניגוד לחקירות מצ"ח קודמות נגד קצינים שנחשדו בביצוע עבירות מין בחיילות הכפופות להם, במקרה של תא"ל בוכריס לא נמצא "אקדח מעשן" בדמות הודעות טקסט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו