ביקורת סרטים לדתיים • בן חור - בשתי מילים: אל תלכו

ביקורת סרטים לדתיים • בן חור - בשתי מילים: אל תלכו

חי בסרט, ביקורת קולנועית, בשיתוף פעולה עם אולפני הסרטים המובילים בישראל, על הסרטים החמים בקולנוע מזווית ראייה ייחודית לציבור הדתי. והשבוע: הרימייק ל"בן חור"

ביקורת סרטים לדתיים • בן חור - פשוט אל תלכו
  מתחיל גרוע ומסתיים נורא. בן חור (באדיבות אולפני פורום פילם)

בשנת 1959 יצא לאקרנים הסרט בן חור, המבוסס על ספר באותו שם שיצא ב-1880. הסרט היה לשובר קופות אדיר, זכה ב-11 פרסי אוסקר וקטע מרוץ הכרכרות המפורסם שבו נחשב עד היום לאחד משיאי הקולנוע המודרני. בן חור הנוכחי, מתיימר להיות גרסאת המאה ה-21 של המקור.

הסרט מספר את סיפורו של יהודה בן חור (ג'ק יוסטון), אציל יהודי ירושלמי מהמאה הראשונה לספירה, שמוצא עצמו נרדף ומואשם על לא עוול בכפו בפשע נורא, על ידי לא אחר מאשר אחיו המאומץ מסאלה (טובי קבל) שחוזר לעיר לאחר שנות היעדרות רבות כקצין מעוטר בצבא רומא. בן חור שורד שנים של עבדות והשפלות ומצליח בדרך לא דרך לשוב לעירו כשבקשה אחת בליבו- נקמה. בעזרתו של שייח' בעל מרכבת סוסים (מורגן פרימן), מגיע בן חור למירוץ מרכבות אדיר בו יבקש לנקום במאסלה על כל העוולות שגרם לו ולמשפחתו.

 

בן חור

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

באחת מסצנות הסרט מוצא עצמו יהודה בן חור, גיבור הסרט, בעיצומה של תהלוכה מרובת משתתפים. מדובר בלא אחרת מאשר דרך הייסורים או בשמה המוכר יותר "ויה דולורוזה" – הובלתו של אותו האיש (יש"ו למניינם) בדרכו האחרונה שבסופה נצלב על ידי הרומאים. בניגוד לאותו האיש שלבסוף נגאל מיסוריו ומת, נאלצתי אני לעבור במשך מאה עשרים ושלוש דקות בדרך הייסורים של "בן חור" ולהישאר חי בסופה – נושא עימי את הטראומה והצלקות שמי יודע אם ומתי יגלידו.



Main Cast center: Toby Kebbell plays Messala Severus and Pilou Asbaek plays Pontius Pilate in Ben-Hur from Metro-Goldwyn-Mayer Pictures and Paramount Pictures.

הרומאים עדיין שולטים. (באדיבות אולפני פורום פילם)

Jack Huston plays Judah Ben-Hur in Ben-Hur from Metro-Goldwyn-Mayer Pictures and Paramount Pictures.

תחכו הרבה אבל האקשן יבוא. ג'ק יוסטון כבן חור (באדיבות אולפני פורום פילם)

מתחיל משעמם ומסתיים נורא

45 הדקות הראשונות של הסרט הם הצורה הטובה ביותר שבה אי פעם הומחש לי מה היה בטרם נברא העולם – תוהו ובוהו. משחק גרוע, דמויות לא אמינות, איכויות צילום של סרט גמר בגן חובה – באמת, בזבוז זמן אחד גדול. מה שהיה אמור להיות פרולוג קצר שיתן רקע על הזמן, המקום ונסיבות העלילה, נמרח לדקות ארוכות ומייגעות שמוציאות את החשק לשרוד את שאר הסרט. באופן לא ברור שרדתי את ההתחלה וכאילו כתגמול על סבלי זכיתי לכשעה די סבירה של אקשן. המשחק עדיין פתטי, אופן התרחשות הדברים לא תמיד הגיוני או מתקבל על הדעת, אבל לפחות יש אקשן. סוף סוף, קרבות, הישרדות ומאבקים שמגיעים לשיאם במירוץ המרכבות שלשמו התכנסנו כולנו.

כשכבר נדמה היה לי שלמרות שלא נהניתי, לפחות אצא עם תחושה מעט יותר טובה, הגיעו להם דקות הסיום שהצליחו להאפיל על תחילתו הגרועה של הסרט ולהיות עוד יותר משמימות, לא רלוונטיות ומזלזלות באינטליגנציה של הצופים ששמו נפשם בכפם ושרדו עד כה.

Rodrigo Santoro plays Jesus in Ben-Hur from Metro-Goldwyn-Mayer Pictures and Paramount Pictures.

יותר מדי יש"ו לסרט אחד (באדיבות אולפני פורום פילם)

אם כל זה לא הצליח להוציא לכם את החשק לראות את הסרט הזה, או בכלל להמשיך לנשום על פני האדמה שמסוגלת להוציא לאור סרט כזה ולגרום לאנשים לשלם עבורו, אציין שלאורך כל הסרט שזורה דמות של יש"ו. הוא מוצג כחומל ומושיע. הוא משפיע ומחזק כמה מדמויות המפתח בסרט, ועלילות חחיו ומותו שזורים לאורך העלילה עד לסצינת הסיום שבה צליבתו משתלבת עם בכיו קורע הלב של בן חור. אם הייתי יודע שזה מעין סרט הלל לאותו האיש – לא הייתי הולך. אם היתי יודע שזה כזה סרט רע – גם לא הייתי הולך.

אתם עכשיו יודעים גם את זה וגם את זה.

אל תלכו.

Jack Huston plays Judah Ben-Hur and Morgan Freeman plays Ilderim in Ben-Hur from Metro-Goldwyn-Mayer Pictures and Paramount Pictures.

מורגן פרימן כשייח' ערבי (באדיבות אולפני פורום פילם)

Pilou Asbaek plays Pontius Pilate in Ben-Hur from Metro-Goldwyn-Mayer Pictures and Paramount Pictures.

ישחקו הנערים לפנינו (באדיבות אולפני פורום פילם)

Pilou Asbaek plays Pontius Pilate and Toby Kebbell plays Messala Severus in Ben-Hur from Metro-Goldwyn-Mayer Pictures and Paramount Pictures.

(באדיבות אולפני פורום פילם)

Jack Huston plays Judah Ben-Hur and Nazanin Boniadi plays Esther in Ben-Hur from Metro-Goldwyn-Mayer Pictures and Paramount Pictures.

ויש גם את הצלע הנשית – אסתר (באדיבות אולפני פורום פילם)

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו