עמוס שוקן חושף: כמה מנויים באמת יש לעיתון 'הארץ' - סרוגים

עמוס שוקן חושף: כמה מנויים באמת יש לעיתון 'הארץ'

במאמר תגובה שפרסם, חשף עורך 'הארץ', עמוס שוקן, את מספר האנשים המנויים על שירות העיתון ואתר האינטרנט וכתב כי "מעולם לא היה ל"הארץ" מספר מנויים משלמים גדול יותר"

author-image
עמוס שוקן חושף: כמה מנויים באמת יש לעיתון 'הארץ'
  עמוס שוקן (צילום: פלאש90)

עורך עיתון 'הארץ' עמוס שוקן, מגיב לטענותיו של עוזי ברעם לפיהן עיתון 'הארץ' ממשיך לאבד קוראים מכיוון שהוא מאמץ את דעותיו של גדעון לוי, וחושף את מספר המנויים על העיתון והאתר של 'הארץ'. דבריו של ברעם באו ככל הנראה בעקבות סקר TGI האחרון שהצביע על ירידה נוספת בתפוצת הקוראים של עיתון 'הארץ'.

במאמר תגובה שפרסם באתר 'הארץ' כתב שוקן, בין היתר: "לא עזר שאמרתי לעוזי ברעם, שבניגוד לממצאי סקר TGI "הארץ" לא מאבד קוראים. הוא לא רצה לוותר על תיאוריה שהגה, ולפיה "הארץ" מאבד קוראים מפני שדעותיו, כפי שהן באות לביטוי במאמרי המערכת שלו, מאמצות את העמדות של גדעון לוי — כמו זאת הטוענת ש"אי אפשר להיות חילוני ולהאמין בזכות המקראית על שילה ואיתמר".

שוקן המשיך לצטט את טענתו של ברעם וכתב: "דעות כאלה, המתביישות, לטענת ברעם, בציונות מפני שיש מתנחלים, או דעות (כמו זאת שהבעתי במאמר חתום), שרק לחץ בינלאומי יגרום לישראל לוותר על משטר האפרטהייד שהנהיגה בשטחים הכבושים, גורמות, לדעת ברעם, לכך שגם קוראים המשייכים את עצמם לשמאל, או לשמאל־מרכז, אינם מוצאים ב"הארץ" את ביתם הפוליטי".

בשלב הזה חושף שוקן את מספר האנשים המנויים על שירותיו של עיתון 'הארץ' ומגלה: "מספר המנויים על "הארץ" בעברית, ביום 16 באוגוסט 2016 היה 95,204. מספר זה כולל את המנויים המקבלים את העיתון בכל יום, את אלה המקבלים אותו רק ביום שישי, את אלה המקבלים אותו ביום שישי ובנוסף יש להם גם גישה חופשית לחומרים באתר "הארץ", ואת אלה המנויים רק על אתר "הארץ". 95,204 קוראים המשלמים דמי מנוי ל"הארץ"".

לאחר שחשף את המספרים כתב שוקן כי "מעולם לא היה ל"הארץ" מספר מנויים משלמים גדול יותר. בנוסף לאלה יש עשרות אלפי קוראים רשומים (בלא תשלום) באתר "הארץ", הזכאים לקרוא עד שש כתבות סגורות בחודש, ועוד אלפים רבים היכולים לקרוא בצורה מקרית בפייסבוק כתבות ומאמרים של "הארץ"".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כמה יהודים/ישראלים פרטיים משלמים עליו??? להערכתי <5000
אריה | 18-08-2016 9:08
בניקוי וניכוי מנויי האנגלית יהודים וגויים שמשלמים כדי שיהודי יהיה אנטי יהודי.... וכן משרדים ממשלתיים שמחויבים על פי חוק (עד שאל_הארד- ולאנשים שחושבים בשבילם אתרגם - הארץ בערבית - יוצא מהחוק)
חחח אוי לנו אם כל היהודים היו רפי שכלי ונטולי חשיבה ביקורתית כמוך
בבון | 27-01-2018 9:16
עולב
2
כמה יהודים/ישראלים פרטיים משלמים עליו??? להערכתי <5000
אריה | 18-08-2016 9:08
בניקוי וניכוי מנויי האנגלית יהודים וגויים שמשלמים כדי שיהודי יהיה אנטי יהודי.... וכן משרדים ממשלתיים שמחויבים על פי חוק (עד שאל_הארד- ולאנשים שחושבים בשבילם אתרגם - הארץ בערבית - יוצא מהחוק) ואל תאשרו את פרסום התגובה כי זה לא מתאים לכם....
ל'הערכתך'...
שמאלני מובהק וציוני אדוק | 14-01-2017 11:22
אתה מעריך גם שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלה. יש לי חדשות בשבילך. המציאות תכה בך בקרוב.
3
יש הרבה בנקאים שמחוייבים לקרוא דמרקר
| 21-08-2016 12:07
אנא נקו מהרשימה מנויים שנרכשו ע"י גופים וחברות
4
העיתון של שקרים והסתה בלבד
בן אדם | 11-01-2019 0:33
מקווה שתסגרו שנרגיש שלפעמים גם הטובים מנצחים