'קולך' לרב אברהם יוסף: מה לגבי גברים המלמדים בנות? - סרוגים

'קולך' לרב אברהם יוסף: מה לגבי גברים המלמדים בנות?

הרב אברהם יוסף אמר כי אסור לאישה ללמד תלמידים בנים מכיתות ד' ומעלה. 'קולך' אומרות בתגובה כי צריך "לרסן את העיסוק הבלתי צנוע בצניעות" והן גם שואלות מדוע הרב יוסף מתיר לגברים ללמד תלמידות בנות בגיל ההתבגרות?

'קולך' לרב אברהם יוסף: מה לגבי גברים המלמדים בנות?
  פלאש 90

הרב אברהם יוסף, רבה של העיר חולון אמר ברדיו קול חי כי אישה אינה יכולה להיות מורה מכיתות ד' ומעלה משום "פריצות".

"אם זה היה קצת יותר מגיל תשע עדיין אני אעלים עין, אבל מעבר לכיתה ג', בכיתה ד' ומעלה, זה נקרא שהאישה עומדת בפני ילדים שמבינים וזו פריצות – זה איסור גמור לאישה ללמד כיתות ד' ומעלה", אמר הרב יוסף ברדיו.

ארגון הנשים 'קולך' ביקרו את דבריו של הרב אברהם יוסף. "לא ראוי בעיננו לייחס מחשבות מסוג זה לילדים בגיל צעיר כל כך. זהו ביטוי לחוסר האמון באפשרות של שיחה אנושית בין אישה וילד שיש בה לדעתנו הכוונה חינוכית וערכית חשובה. אנו מבקשות לתהות מדוע לא שמענו את הרב יוסף מסתייג מגברים שעומדים בראש מוסדות בהם לומדות בנות בגיל ההתבגרות וגברים רבים אחרים שמלמדים בהם. מי שמצביע על הבעייתיות רק בנשים שמלמדות ילדים אך לא להפך, נוהג בצביעות ולא בצניעות. יש צורך דחוף לרסן את העיסוק הבלתי צנוע בצניעות, המתייחס לבני אדם שנבראו בצלם כמי שחוץ מיצר שאין להם יכולת לרסנו, אין להם בעולמם דבר."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
משמעותה של הצניעות היא השתיקה
שפת אמת | 10-02-2011 12:23
בשכר השתיקה של רחל ושאול נגאלנו. הרב אברהם יוסף לא יודע מהי צניעות , עדיף שהיה שותק ולא פותח את פיו ומהביל את גלי הרדיו באדים של לכלוך.
2
החכם להרע שכח שסייג לחוכמה שתיקה
יוסלביץ | 10-02-2011 14:06