מאחורי הקלעים בבית היהודי: קרע בין בנט לשקד? - סרוגים

מאחורי הקלעים בבית היהודי: קרע בין בנט לשקד?

הכתב הפוליטי של רדיו גלי ישראל מדווח על קרע בין לשכת בנט לאיילת שקד, שאפילו זכתה לכינוי חיבה ציני, וזאת על רקע חוסר הגיבוי לבנט בפרשת הרב לוינשטיין. לשכת בנט: "קשקוש"

מאחורי הקלעים בבית היהודי: קרע בין בנט לשקד?
  (צילום: Flash90)

"עם ישראל זקוק לאנשים שיהיו לו לפה. ואינני מדבר עכשיו על מנהיגים שחסרונם גם הוא זועק, אני מתכוון לכאלו שמסוגלים לבטא יפה עמדות נכונות. כלים להעברת המסר, אבל כלים מחזיקי ברכה, כלים שלובים בערכים של מוסר אמיתי ועם אוריינטציה יהודית". (אורי אורבך 'הטובים לתקשורת' 1987).

רק שנה וחצי אחרי לכתו של אורבך ז"ל, מבינים בבית היהודי כמה חסרה דמותו המנהיגותית מסביב לשולחן הסיעה. בעוד במגזר החרדי מצביעים על אותה קריאת השכמה פקחית שלו ומקווים שיצליחו לפרוץ גם הם את חומות התקשורת הכללית, בקרב חובשי הכיפות הסרוגות היה מי שהתבטא השבוע, כי אם אורי ז"ל היה עמנו, הפארסה המיותרת בין הליכוד לבית היהודי הייתה נמנעת מלכתחילה.

בבוקר שני, לאחר שמפלגת הבית היהודי הוציאה את ההודעה התוקפנית והחריפה נגד נתניהו, נשמעו קולות ביקורת נוקבים בסיעה נגד שקד ובנט, שהאשימו אותם בהקרבת האינטרס המפלגתי לטובת מאבקים אישיים, אורבך, הם אמרו, היה עוצר את זה.

עוקפים מימין

על מה בעצם היה כל הרעש? על השאלה הזו גם בנט עצמו לא יודע לענות. אבל נדמה שהתשובה אינה קשורה למעשה ספציפי, אלא למצב נתון של תחושת קיפוח. בעוד בנט שניצב לימין נתניהו אחרי ששתה לו מנדטים בקשית, לא קיבל על שמונת נציגיו את תיק הביטחון בו חשק, בא ליברמן עם 5 אצבעות בלבד ואחרי שהשפיל את ראש הממשלה שוב ושוב לעיני כל האומה הדיח את בוגי מכיסאו. ליברמן אינו נתפס ציבורית כמחושב או טיפוס רגוע יותר מבנט ולבטח לא בעל ניסיון צבאי עשיר יותר, ולכן ההסבר היחיד לסירוב העיקש של נתניהו במקרה של בנט, הוא החשש שיעקוף אותו מימין.

נכון לעכשיו חלומם הרטוב של בנט ושקד הוא להיות מפוטרים מהממשלה, ביום שני, כשיו"ר הקואליציה דוד ביטן זרק לעיתונאים רמזים שזה מה שהולך לקרות אם בבית היהודי לא יפסיקו – האיצו שם את המתקפות נגד נתניהו, בתקווה קלושה שהוא יאבד עצמו לדעת ויפטר אותם.

בכלל, בשנה האחרונה לפני שליברמן נכנס סקר את מסדר הכבוד בקריה, הוא החזיק בקשר חם עם איילת שקד, שניהם קיוו לעקוף את נתניהו מימין, עד שליברמן סימן וי מהאופוזיציה, קיבל את תיק הביטחון ונדם. כעת נותרה שקד לבדה, מתוסכלת אבל בועטת.

טובהל'ה נגד שרהל'ה

גם העימות האחרון שנפתח בישיבת הממשלה בנושא תאגיד התקשורת החדש, היה עימות ששקד דחפה אליו מבחינה פוליטית. בנט לא נלהב, אבל לשקד נשבר והיא החריפה את הטון. לכן קולו של בנט לא נשמע השבוע בתקשורת במהלך המשבר, זאת למרות שחשוב להדגיש כי הוא נתן לשקד גיבוי, אך לא גיבוי מלא, וזאת אולי כסוג של נקמה קטנה ומתוקה בחברתו לסיעה.

לפני שבועיים, כשהתפוצצה פרשת הרב לוינשטיין, תקף בנט את דברי הרב וספג ביקורת צולבת כמעט מכל רבני הציונות הדתית, אך הוא נשאר בעמדת יחיד בסיעה. איילת שקד רואה את יו"ר מפלגתה מותקף ללא רחם ושותקת. בלשכתו של בנט התפוצצו מעצבים, הם לא ציפו ששרת המשפטים אהובת הרבנים והחרד"לים תתראיין ותתקוף את הרב לוינשטיין, אבל הם קיוו לפחות לגיבוי מינימלי. כשהיא רצתה לרצות את אותם רבנים (בבחירת הדיינים, למשל) היא ידעה לשלוח להם הודעות ללא הפסקה ולהזרים אליהם עשרות שיחות טלפונים, שבוע אחר כך, כשאותם רבנים תוקפים את האיש הקרוב אליה, היא אפילו לא מבצעת שיחה בודדת להרגיע אותם.

את המחיר גבה בנט השבוע, לזכותו ייאמר שהוא עדיין היה לצידה, גם אם בעל כורחו ולא בפול טיים, אבל לא כמו שהוא יודע.

בלשכתו של בנט יש שמכנים את איילת שקד בשם החיבה טובהל'ה. זאת שתמיד טובה עם כולם ומרצה את כולם. אז טובהל'ה, בפעם הבאה תדעי שבלשכת יו"ר המפלגה מצפים ממך לגיבוי הדדי, אחרת במאבק הבא תישארי לבד מול שרהל'ה.

זה לא הסוף

חוץ מבנט ומועלם, שאר חברי הבית היהודי שתקו. אני כבר לא מדבר על חברי תקומה (שאחד מהם אמר ביום שני "בנט עסוק בנקמות אישיות, אנחנו סולדים מזה"), אלא על חברי הבית היהודי יוגב, בן דהן וסלומיאנסקי שסבורים שהמאבק היה מיותר לחלוטין. "במקום להיאבק על התיישבות ודברים חשובים יותר, הם רבים בשביל חיבוק מהתקשורת", אמר אחד מהם.

ביום שני בלילה דיווחתי על שיחה שהתקיימה בין שלום שלמה (לשעבר ראש המטה של בנט ואיש אמונו) למומו פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת ואיש אמונו של נתניהו) ובה הוחלט על הפסקת אש. אבל אל תדאגו, תוך שבועות ספורים יפרוץ המאבק הבא, כי זו האסטרטגיה שבחרו שקד ובנט כעת – לעקוף את נתניהו מימין, והם לא מתכוונים להפסיק עד שהוא ייאלץ יפטר אותם, גם לא ממש אכפת להם מה חושבים שאר החברים בסיעה.

מצד שני, אל תחשבו לרגע שנתניהו פראייר, כפי שעשה בבחירות האחרונות, מתכוון ראש הממשלה במקרה כזה לצאת בקמפיין אגרסיבי נגדם במגרש הביתי, במגזר הדתי לאומי.

מלשכתו של השר בנט נמסר בתגובה: "קשקוש מוחלט. כל יומיים יש מי שמנסה להמציא סכסוכים בין בנט לשקד כטוב ליבו במעשיות, עייפנו מלהגיב להמצאות של מי שמקנא ביחסים המעולים בין הלשכות והאישים".

מלשכת שרת המשפטים איילת שקד נמסר בתגובה: "אין מה להתייחס לטור "פרשנות" שאין בינו לבין המציאות מאומה, והוא פרי מוחו הקודח של הכתב".

=======

הכותב הינו מגיש תכניות ברדיו גלי ישראל והכתב הפוליטי של התחנה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
האמת היא שפשוט כבר נמאס
מירי נחומי | 04-08-2016 19:04
משניהם. לבי נקרע לראות אותם לא יכולים לייצג את הערכים שלנו. איפה הרבנים?
2
יוסי. כבוד
| 04-08-2016 20:48
אמיץ. ענייני!
3
כתבת רכילות - רק ללא הרכילות, הגיגים?
אייל, | 04-08-2016 21:41
גם אני יכול להמציא כל מני מחשבות שמנותקות מהמציאות. אחת הכתבות המגוכות שקראתי בזמן האחרון. הכתב מבין בפוליטיקה?
4
הכותרת והתוכן קצת לא קשורים
בתיה | 04-08-2016 22:24
יוסי לא כתב קרע, הוא ציין קצת כעס אבל הדגיש שבנט עדיין נותן לה גיבוי
5
ערוץ 7 הוכיחו שהם מתעלים אפילו על ישראל היום
משה | 04-08-2016 22:25
המאמר הזה פורסם כמה שעות בערות 7 אבל ירד. בושה וחרפה להם
6
חלומו של בנט זה שאריאל, סמוטריץ, יוגב, סלומינסקי ו...
איתן | 04-08-2016 22:27
ובן דהן יפרשו ויפתחו רשימה עצמאית - הוא באמת לא מבין כנראה שבכל זאת הם שווים משהו
7
זו מפלגת הציונות הדתית?
רעות | 04-08-2016 22:27
איפה הרבנים? חיים להפסיק עם המריבות האלה? עדיף ליכוד ישירי ולא בית יהודי מתחנף ומסוכסך
8
בנט שקד וחופש הביטוי
יהודה | 05-08-2016 10:36
זה שבנט ושקד עשו השתלטות עויינת על המפדל אני מקווה שכולם רואים. אני מקווה שזה עניין של זמן שביבי יתן להם בעיטה בתחת ואח"כ המפלגה תראה להם את הדלת. אם תתפרק ממשלה ימנית זה יהיה על הראש של 2 הליצנים האלה
9
הליכוד לא עדיף על שום מפלגה זו מפלגה שיש בה הרבה
לרעות | 05-08-2016 16:03
"מתחפשי" ימין שהם שמאלנים, תתחילי להתעדכן ולהבין מה הולך שם .
10
אף אחד לא ׳שתה׳ מנדטים
אורי | 05-08-2016 22:24
פשוט, בנט העמיד פני הייטקיסט, אז זה עזר בסקרים. כשחבריו למפלגה הפיקו סרטונים הומופובים, נהיה ברור לכולם שזו עדיין המפד״ל עם העוזי, הדובון והסנדלים, בתחפושת והמפלגה התכווצה למימדיה הטבעיים. הרי אף אחד לא מאמין שהם נשכבו על הגדר באמת.
11
“פוליטיקאים חרדיים חכי"ם הרימו יד נגד כל גדולי ישראל
| 06-08-2016 22:38
“פוליטיקאים חרדיים חכי"ם הרימו יד נגד כל גדולי ישראל זי“ע ונעצו חרב בחינוך התורתי“ זעזוע עמוק בריכוזי היהדות הנאמנה מהצעד הבוגדני שביטל בהינף יד את המתכונת החינוכית העקרונית שגדולי ישראל זצוק“ל ויבדל“א מסרו נפשם למענה. בעולם התורה הזכירו את אזהרתו הנוראה של מרן הרב מבריסק זי“ע בשנת תש“ט: “הכל כאפס לגבי ענין זה שהוא סוף השמדת התורה ח“ו“ הצעת חוק לימוד חובה בפועל אפילו אחרי שאמרו החכים המסיונרים שביטלו החוק הרי החוק קיים ר"ל. חייבים לזכור שכל הצרות שיש היום בגלל "חידוש גזירת גיוס השמד" וחידוש גזירת הליבה. גם יו"ר הבית היהודי "שר השמד" שלוחו של השטן מדבר האמת ברבים ומבאר את כל האמת והשקרים מאחורי חוק הליב"ה, הוא מגלה כי ביטול החוק לא באמת ימנע מחרדים ללמוד אנגלית ומתמטיקה, כי החוק לא בטלה.
12
כתבה מלאה בכלום
קורצווייל | 06-08-2016 23:13
מביך קצת
13
אם אבחר בבית היהודי זה רק בגלל איילת שקד הנפלאה
| 08-08-2016 10:03
היא פשוט נפלאה... תמיד מגבה רבנים ואת רוח הציונות הדתית בלי להתנצל... בפעם הראשונה בחרתי בבית היהודי, בפעם הבאה כבר בחרתי באלי ישי... בפעם הבאה אחזור לבית היהודי אע"פ שבנט שם. אולי יש לו יכולות, אך חסרה בו הרוח....