יעלון: "אזריה הוא לא חייל גיבור, זה מעשה פלילי"

יעלון: "אזריה הוא לא חייל גיבור, זה מעשה פלילי"

שר הבטחון הפורש נשא דברים בכנס בר אילן, וכמו בשבועות האחרונים המשיך לתקוף את ממשלת נתניהו בה ישב עד לפני זמן קצר. "מי שמאשים אותי שייטול קורה מבין עיניו"

author-image
יעלון ממשיך במתקפה: "מדובר במעשה פלילי"
  (צילום: פלאש90)

שר הבטחון הפורש, משה יעלון, נשא היום (רביעי) דברים בפורום בר אילן, והמשיך את המתקפה נגד המנהיגות של מדינת ישראל.

בדבריו, שהובאו באתר מאקו, אמר יעלון: "יש תחושת בושה וכלימה נוכח שאלות של מה קורה לנו שם למעלה, כשברקע הדבר הבסיסי במנהיגות הוא הדוגמא האישית", אמר יעלון. "כשהצעירים שומעים על חקירות שנפתחות ונסגרות שלא מחוסר אשמה, על מנהיגים שנכנסו לכלא – זו לא דוגמא אישית ולא מנהיגות. אם אין אמון בהנהגה אין מנהיגות". יעלון הוסיף כי השחיתות מדירה שינה מעיניו: "אומרים שאנשים ישרים לא יכולים להצליח בפוליטיקה, וזה יוצר מעגל שאנשים טובים לא רוצים להיכנס לזה. איזו רמת התבטאויות נמוכה".

"יש אנשים מצוינים שבאים מתוך תחושת שליחות, אבל המספרים של אלו שהם תפוחים רקובים, מבאישים את הריח עד כדי כך", הוסיף. "כשמנהיגות עוסקת בפוליטיקה קטנה, בסכסכנות ופלגנות במקום לאחד – פעם נגד ערבים, נגד מתנחלים, שמאלנים חרדים, להט"בים ועכשיו אשכנזים ומזרחיים. מאיפה הביאו לנו את זה? כל הזמן לחפש את הסכסכנות?"

בהמשך דבריו הסביר יעלון את עמדותיו בנושאים שונים – ככל הנראה כחלק מהיערכותו להתמודדות בבחירות הבאות. "באופן אישי הלכתי נגד הזרם. תמכתי באוסלו וכשלמדתי את ההסכם אמרתי לממשלה 'תתפכחו': עשיתי זאת גם מול שרון בתוכנית ההתנתקות, וכשר שחיתי נגד הזרם בנושא שלטון החוק. מנהיגות היא היכולת לקבל החלטות ולא הישרדות פוליטית. אם יש לך חזון ואתה מאמין בו, אז לא רוח מטוקבקים מתלהמים, תקשורת או ציבור כזה או אחר, לא צריכה להזיז אותך מהדרך. הישרדות פוליטית לא מאפשרת להציב חזון חברתי, כלכלי, חינוכי, מדיני כדי להשאיר לילדים ולנכדים שלנו מדינה טובה יותר".

על פרשת החייל היורה אלאור אזריה אמר: "צריך לעשות אבחנה בין תחקיר מבצעי להליך פלילי. תמיד העדפתי למצות את הבדיקה במישור הפיקודי-מבצעי, עד כדי הדחות, אלא אם כן מתגלה שהמעשה הוא פלילי. המקרה הזה הוא המקרה, וכשהתייחסתי אליו, זה היה אחרי תחקיר מבצעי שהושלם. תחקיר שאמר שהאירוע לא נורמטיבי, שהוא לא חייל גיבור כמו שמנסים להציג. משם זה עבר להליך הפלילי. לא דיברתי עד היום עם הפצ"ר בנושא, ולא עליתי לבית המשפט בראש כנופיות כדי להפעיל לחצים".

"כשמצאתי עצמי בכנסת מול התקפה פרועה נגד הרמטכ"ל, עליתי ואמרתי מה שאמרתי. כי לא אפקיר את הרמטכ"ל. מי שנותן גיבוי למעשה כזה לא נותן גיבוי למפקדים, מהמ"מ ועד לרמטכ"ל. היה קמפיין שלם שמומן כדי לערער את הערכים שלנו, החוק שלנו. ההחלטות החשובות היו של מפקדים בעניין הזה, שלא התבלבלו ולא נכנעו לטוקבקטים או לניסיונות פוליטיים ואחרים", סיכם, "מי שמאשים אותי שייטול קורה מבין עיניו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כל הזוי מקבל במה
אור | 27-07-2016 19:37
2
כנופיה
אילנה | 28-07-2016 0:49
שמחה בגאווה להיות חברה בכנופיה של הלוחם אלאור אזריה,פרפורי הגסיסה שלך וההשתלחות בציבור היא המפלגת את העם,לא שרדתה כי בעטו אותך החוצה,מושפל.זה לא עובד עלינו,אתם אוהבים חיילים מתים בארונות קבורה על חייל שירה במחבל מרצח שבא לשחוט יהודים,אנחנו מעדיפים חייל חי בלי אותות ועיטורים שלך,בשבילנו הוא גיבור ישראל,אלאור אזריה לעולם לא תצעד לבד,העם איתך בנחישות בן יקר ואהוב ♥
3
בוגי
חנן וייס | 28-07-2016 13:16
סיימתי את החקר של אלאור עם מסקנות ברורות למעט אחת : כיצד ביבי וחבריו יכלו לשגות במינוי בוגי, הרי ביבי היה בסיירת מטכ"ל , הכיצד לא הבחין שישנם שם גרורות של שלום עכשיו וכת האימן?!
4
עוד פעם הפושע הזה עובר על החוק ומדליף תחקיר מבצעי
אבוחצירא אילן | 28-07-2016 15:08
אתה פושע אשר זרק ילד שלנו למאכל האריות. עם ישראל לא ייתן לך לעשות זאת.