חוסל רוצחו של מיכי מרק הי"ד; יתר חברי החולייה נעצרו - סרוגים

חוסל רוצחו של מיכי מרק הי"ד; יתר חברי החולייה נעצרו

הותר לפרסם: השב"כ וצה"ל איתרו את החולייה שרצחה את הרב מיכי מרק הי"ד לפני כחודש ליד עתניאל. הרוצח חוסל בחילופי האש, הנהג שהסיע את החולייה היא שוטר פלסטיני

author-image
חוסל רוצחו של מיכי מרק הי"ד; יתר חברי החולייה נעצרו
  מיכי מרק הי"ד (באדיבות המשפחה)

חוסל רוצחו של הרב מיכי מרק הי"ד.

הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל נחשפה בשבועות האחרונים תשתית חמאס אשר ביצעה את פיגוע הירי בו נרצח הרב מיכאל מרק הי"ד ונפצעו בני משפחתו סמוך לישוב עותניאל.

במהלך פעילות של השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל ובתום מצוד ממושך הלילה נהרג בחילופי אש במהלך ניסיון מעצרו מחמד פקיה, מבצע הפיגוע.

במסגרת פעילות המעצרים מול חברי התשתית נעצר מחמד עא מג'יד עמאירה אשר ביצע את הפיגוע יחד עם מחמד פקיה ונוספים אשר סייעו לשניים לבצע את הפיגוע הרצחני. חברי החולייה הם מחמד ג'בארה פקיה, כבן 29, במוצאו תושב דורא אשר התגורר בחברון, נכלא בעבר בשל פעילותו בארגון ג'האד האסלאמי במסגרתו תכנן פיגועים יחד עם נוספים. במהלך מאסרו עבר לשורות ארגון החמאס.

מחמד עא מגי'ד עמאירה, תושב דורא, כבן 38, פעיל מנגנון הביטחון הלאומי של הרש"'פ, מחמד עמאירה נעצר בתאריך 4/7/16 לחקירה, שהודה כי שימש נהג במהלך הפיגוע בעוד פקיה ביצע בפועל את הירי הקטלני.

במסגרת החקירה בשב"כ הוסגרו הנשק והרכב באמצעותם בוצע הפיגוע. אחיו של מחמד פקיה, צהיב, נעצר והודה בחקירתו כי סייע למחמד פקיה להסתתר ולהחביא אמל"ח אשר היה ברשותו של מחמד פקיה. במקביל נעצר בן דודם של האחים, מעאז פקיה, אשר מסר בחקירתו כי סייע בהלנתו של מחמד פקיה בימים לאחר הפיגוע. כמו כן, נעצרו לחקירה קרובי משפחה נוספים אשר סייעו למחמד פקיה להסתתר לאחר ביצוע הפיגוע.

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי הגיב בסיפוק על החיסול: "קיבלנו את הידיעה על תפיסתם של המחבלים ברגשות מעורבים. מחד הערכה עצומה לצה"ל על הנחישות העבודה העיקשת ועל הצלחתם להגיע אל הרוצחים. מאידך, אנחנו לא רגועים יותר ודבר זה איננו מונע לצערנו את הרצח הבא.

ביצת הטרור ממשיכה לדמם כל עוד לא מפעילים אמצעים נוספים קשים מול הרוצחים עוזריהם וקרוביהם מחד ומאידך מגבירים ומרימים את ההתיישבות. בדקות אלה אני בדרכי למשפחה לבשר להם על תפיסתם של הרוצחים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יישר כוח לכוחות הביטחון שחיסלו את המחבל
עידן | 27-07-2016 17:36
כן יאבדו כל אויבך ה'