שכחת ילדים ברכב: "למה שהגננת תכנס לכלא?" - סרוגים

שכחת ילדים ברכב: "למה שהגננת תכנס לכלא?"

דיון סוער התקיים היום בוועדה לזכויות הילד, במסגרת ישיבת החירום בנושא שכחת ילדים ברכב. הגננות טענו כי הן מוכנות להתקשר להורים אך לא בכפייה באמצעות חוק

שכחת ילדים ברכב: "למה שהגננת תכנס לכלא?"
  צילום: שאטרסטוק

דיון סוער התקיים היום בוועדה לזכויות הילד, במסגרת ישיבת החירום בנושא שכחת ילדים ברכב.

את הדיון פתחה יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו) בהקראת שמות הילדים שמתו בתקופה האחרונה לאחר שנשכחו ברכב. בשמונה השנים האחרונות נפטרו יותר מ-20 פעוטות וילדים שנשכחו ברכב ביום חם.

בהמשך התייחסה שאשא ביטון להצעת החוק שלה שנידונה אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה, שם סוכם כי גננות ומטפלות יחויבו על ידי חוזר מנכ"ל משרד החינוך ותקנות משרד הכלכלה להתקשר להורה או למי שהילד נמצא בחזקתו ולדווח על אי הגעת הילד, תוך שעה מפתיחת הגן. עוד סוכם כי משרד החינוך והכלכלה יקבלו 3 חודשים לקביעת הנהלים בחוזר מנכ"ל ולא דרך חקיקה, וכי אם לא המהלך לא יצלח הנושא יחזור להליך חקיקה.

יו"ר הוועדה התפלאה על התגובות: "איך מהלך של הצלת ילדים הופך לתעמולה מפחידה שתכניס גננות לכלא? לא לכך כיוונו, אנחנו מאבדים יותר מידי ילדים ואי אפשר להישאר אדישים. בשום שלב לא דיברנו על אחריות פלילית או ענישה או הסרת האחריות מההורים, אך משום שאני יודעת שאנשי חינוך עובדים מהנשמה לכן אני מבקשת מהם לקחת חלק במאמץ. אנחנו כאן כדי שיחד נוכל לחשוב, ולהתמודד עם התופעה".

בתגובה לדברים התפרצו גננות שהגיעו לדיון וציינו כי הן מוכנות להתגייס באופן וולונטרי אבל לא דרך חוזר מנכ"ל או כל חיוב בחוק.

חילוץ פעוט בשלום מרכב

(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

שר הבריאות, יעקב ליצמן הבטיח כי משרדו ייקח אחריות על העברת מהלך מונע בשיתוף כלל משרדי הממשלה בטווח המידי: "הדברים שקרו גרמו להתעוררות, אפשר למנוע את זה וצריך להגיע לפתרון. משרד הבריאות ירכז את הנושא, תוך שבוע נקיים ישיבה נוספת, נכנס את כלל המשרדים הנוגעים לדבר בימים הקרובים, אבל אני מבקש את התגייסות כלל המשרדים הרלוונטיים".

מירי כהן, נציגת משרד הבריאות: "נקיים דיון דחוף השבוע, אני מבקשת מכל הגורמים הרלוונטיים כבר להגיע עם הפתרונות הפרקטיים, לראות מה עושים מחר בבוקר לא פתרון לעוד כמה חודשים.

ח"כ אורי מקלב: "לפני מספר שבועות בוועדת המדע והטכנולוגיה שאני עומד בראשה קיימנו דיון חירום בעקבות האסון של משפחת וינגוט, לצערנו אנחנו מקיימים דיון נוסף שברקע זה הילד הרביעי שנפטר, זה לא ייאמן. אנחנו צרכים לצאת מהקונספציה הזו שזו רק אשמת ההורים, משהפכנו לטכנולוגיים אנחנו לא זוכרים שום דבר בלי שיזכירו לו, המצבר מצפצף לנו, כך גם צריך להיות עם הילד".

"הציגו בפנינו בוועדה עשרות פתרונות ואם נחייב את התקנתם בחוק נציל חיים, השאלה מתי שר ומשרד התחבורה ייקחו על עצמם אחריות, יש גרירת רגלים, אין נכונות, הם צריכים לקחת אחריות" הוסיף מקלב.

 

שרון רוגוזינסקי, גננת: "אני מקבלת בבוקר 33 ילדים בגן, הדרישה להתקשר לאחר שעה אינה הגיונית בעליל, זו שעה מטורפת, אנחנו גם מקבלים הורים וילדים שמתקשים, אנחנו 3 אנשי צוות על 30 ילדים, ילדים שאינם גמולים. אני עושה טלפונים כשהגן קצת יותר רגוע".

אריאל לוי, מנהל המנהל הפדגוגי, משרד החינוך: "המעמד של כתבי מנכ"ל הוא מעמד מחייב, נדון בנושא הזה, נבחן אמצעים טכנולוגיים גם, היכולות שלנו הן בעיקר חינוכיות והסברתיות. קשה להטיל על גננות חובה כזו, אני לא מתנגד לרעיון רק לכך שיעוגן כנוהל".

 

יו"ר הוועדה סיכמה את הדיון: "סיכמנו כאן על תוכנית פעולה שתצא בעוד שבוע. בהוראת שר הבריאות שאני מודה לו על ההתגייסות המהירה, ירכז המשרד את תרומת כל אחד ממשרדי הממשלה, ויתאם פגישה משולבת לפתרון מהיר. משרד התחבורה יקדמו את התקנה בחוק של כיסא ילדים שיחויב בחיישן. מבחינת גיוס מערכת החינוך, אם לא הייתי חושבת שלאנשי החינוך יש נשמה ענקית לא הייתי הולכת למהלך הזה – נקיים בימים הקרובים דיון משותף של כל גורמי החינוך כדי לקדם את הצעד הזה, בדרך שתוסכם על כולם. משרד האוצר הצהירו שהם מגויסים למהלך, ונפגש פה ביום רביעי הבא לישיבת סיכום המהלכים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הגננת לא צריכה לשבת הכלא. אך הטלפון שלה בבוקר יכול
ס"ה אני | 25-07-2016 14:48
להציל חיים. כולה טלפון, על מה הויכוח?
2
דרישה לא הגיונית ולא הוגנת מהגננות! !
מיכל | 25-07-2016 15:27
3
הוויכוח אני על הטל׳
לוי | 29-07-2016 9:09
1. גננת שתתקשר שעה אחרי פתיחת הגן, ספק אם הדבר יציל את הילד(שעה ללא אוויר...?). 2. החשש, כמו בעוד דברים, שיהפכו את החוק לדרקונית כלפי הגננות, עד כדי מאסר. 3. יש אחריות הורים. 4. יש ילדים שבאורח קבע מאחרים. 5. שעה תשע זו שעת העומס של הגננות לאחר קבלת הילדים(כולל המאחרי), הרגעתם פעמיםמרבות וכו׳. זה שיגעון.