"התאגיד היה נכשל וערוץ 1 היה מוחשך או מקרטע" - סרוגים

"התאגיד היה נכשל וערוץ 1 היה מוחשך או מקרטע"

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו להחלטה המפתיעה לדחות את העלאת תאגיד השידור הישראלי בשנה ורבע. לאחר מכן פרש את חזונו על שוק התקשורת בישראל

author-image
"התאגיד היה נכשל וערוץ 1 היה מוחשך או מקרטע"
  לא היה מוכן בזמן. התאגיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס בישיבת הממשלה, להחלטה המפתיעה שלו ושל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, לדחות את עליית תאגיד השידור הישראלי בשנה ורבע.

"אני שומע לאחרונה הרבה מלל על הניסיונות שלי, כביכול, להשתלט על שוק התקשורת. ההפך הוא הנכון. נתחיל בשידור הציבורי – אם הייתי רוצה להחשיך את המסך של השידור הציבורי, הייתי נותן לתאגיד החדש לעלות לשידור כשהוא לא מוכן. התאגיד היה נכשל והמסך של ערוץ 1 היה מוחשך או מקרטע, ולכן דרושה הארכת זמן כדי לאפשר לתאגיד החדש להתארגן כראוי ולעלות לשידור כשהוא מוכן. בזמן ההארכה, השידור הציבורי הקיים, ערוץ 1, ימשיך את שידוריו ולא תהיה החשכת המסך." אמר נתניהו.

התאגיד היה אמור לעלות לאוויר בערב ראש השנה הקרוב, אך בהחלטה משותפת לשר התקשורת – נתניהו וההסתדרות, הוחלט על דחיית העלאת השידורים בשנה ורבע – לתחילת 2018. בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורלם של העובדים שנקלטו בתאגיד. האם הם יקבלו משכורת בזמן שאינם עובדים, או שהחוזה איתם יותר והם יפוטרו.

(צילום: רועי אברהם, לע"ם)

חזון התקשורת של נתניהו

נתניהו המשיך ופרש את חזונו לגבי שוק התקשורת בישראל: ,עיקר הרפורמה שאני מביא היא לא שם. עיקר הרפורמה היא בערוצי הטלוויזיה המסחריים. הגיע הזמן שייכנסו עוד ערוצי טלוויזיה וחדשות שיוכלו להתחרות עם הערוצים הקיימים. בישראל ישנה ריכוזיות בשידורי הטלוויזיה שכמעט ואינה קיימת בעולם החופשי. בדקתי, מדינות בגודל שלנו וקטנות מאיתנו – דנמרק 6 ערוצי טלוויזיה; בלגיה 5 ערוצי טלוויזיה; פינלנד 8 ערוצי טלוויזיה. הציבור הישראלי משווע, הוא משווע והוא זכאי לקבל חופש בחירה גם בטלוויזיה, ולטובת זה אני פועל.

כמו שפעם היו רק שתי חברות סלולר, שתי חברות אוטובוסים, שתי חברות תעופה, והיום יש יותר – כי פתחנו את השווקים לתחרות – כך יהיה גם בשוק התקשורת. כל משקיע שירצה, מימין ומשמאל, מלמעלה ולמטה, מהצד, מהמרכז – כל אחד יוכל להשקיע בערוצים הללו. הציבור הישראלי הוא זה שיבחר במה לצפות – ולא יבחרו בשבילו. הסיבה שאני מחזיק בתיק התקשורת היא כדי לפתוח את השוק הזה לתחרות, כמו שפתחתי לתחרות שווקים אחרים רבים בכלכלת ישראל.

אני רוצה להבהיר עוד דבר: אותי לא יקנו ולא ירתיעו, לא בביקורת, לא בהכפשות וגם לא בזמן מסך מלטף, שכידוע לכם אני מקבל בלי סוף. דבר אחד אני מבין – ככל שההתנגדות לפתיחת שוק התקשורת לתחרות גדולה יותר, כך אני מבין שאני עושה את הדבר הנכון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו