ארבעה ימניים מועמדים לתפקיד מפקד גל"צ - סרוגים

ארבעה ימניים מועמדים לתפקיד מפקד גל"צ

לקראת סוף כהונתו של ירון דקל כמפקד גל"צ, ארבעה ימניים מועמדים להחליפו בתפקיד כאשר ליבסקינד ובן חיים הם המועמדים המובילים לקבל את התפקיד

author-image
ארבעה ימניים מועמדים לתפקיד מפקד גל"צ
  (צילום: יח"צ)

לקראת סוף כהונתו של ירון דקל כמפקד גל"צ, בימים הקרובים צפוי שר הבטחון, אביגדור ליברמן, להחליט האם הוא מאריך את כהונתו בשנה נוספת או מוצא לו מחליף. על פי ההערכות, ליברמן אינו מתכוון להאריך את כהונתו של דקל וזאת בעקבות העימותים בין השניים בשבועות האחרונים. נזכיר, כי גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי שלא לאשר את הארכת כהונתו של דקל לאחר שנתניהו עצמו ביקש לפני כחצי שנה להחליפו.

על פי הדיווח באתר 'הארץ', מבירור עם גורמים במערכת הביטחון והתקשורת עולה כי ישנם ארבעה מועמדים בולטים להחלפתו של דקל:, כאשר ארבעה מתוכם נחשבים לימניים על הציר הפוליטי: הפרשן לענייני חרדים של ערוץ 10, אבישי בן חיים, העיתונאי, התחקירן ואיש "גלי ישראל", קלמן ליבסקינד, המגיש וחבר הכנסת לשעבר, שרון גל ואיש התקשורת והסופר, יועז הנדל. רשימת השמות הזו גובשה בחלקה עוד בימיו של יעלון כשר ביטחון, וליברמן צפוי להרחיב בחודש הקרוב את הרשימה.

על פי הדיווח, המועמדים הבולטים מבין הארבעה הם בן בן חיים וליבסקינד. בן חיים, סגן אלוף במילואים, קיבל זה מכבר כמה פניות מגורמים בכירים במערכת הפוליטית, שביקשו לדעת האם יואיל להחליף את דקל אם וכאשר יידרש לכך. עד כה הוא לא סיפק תשובה ברורה בעניין ונראה כי הוא מתלבט באשר להצעה. ליבסקינד, איש "מעריב סופהשבוע", הוא בעל ניסיון עשיר בעיתונאות ותחקירנות. בין השאר ניתן לזקוף לזכותו את חשיפת פרשת העמותות של אהוד ברק ואת פרשת הקרקעות בביתו של יואב גלנט. ליבסקינד נוהג לתקוף את התקשורת על היותה "שמאלנית", דבר שיכול לסייע בידו להיות המועמד המוביל למפקד התחנה הצבאית. ליבסקינד היה גם מן התומכים הנלהבים בהבאתו של העיתונאי אראל סג"ל לגל"צ, ואף תקף את ועד עובדי התחנה לאחר שאלו הסתייגו מהשוואתו של סג"ל בין סגן הרמטכ"ל, יאיר גולן, לסגן הרמטכ"ל של הוורמאכט. בתגובה לכך ששמו מככב בבורסת השמות לתפקיד, מסר ליבסקינד: "אם תספר לי איפה נמצאת הבורסה הזו, אמליץ לך אם כדאי להשקיע בה".

מבין ארבעת המועמדים, בעל הסיכויים הנמוכים ביותר הוא שרון גל, זאת חרף העובדה כי כיהן עד לא מזמן כח"כ במפלגתו של שר הביטחון ליברמן. ליברמן מבין היטב כי מינויו של גל הוא בגדר סדין אדום עבור אנשי התחנה ושאר העיתונאים בישראל, שיראו בצעד כזה התרסה לשמה. בתגובה לשאלת מינויו האפשרי לתפקיד, אמר היום גל : "לא קיבלתי הצעה כזו ואני לא מעוניין להתעסק בזה כרגע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בטח כאלה שמפחדים מהצל שח עצמם. ככה זה עם כל דתי
!!!!! | 24-07-2016 8:17
שמגיע למשרה משפיעה כלשהי בחסות השמאלנים.
2
אסור להאריך את כהונת דקל השמאלן,ליבסקינד הוא המתאים
רמי | 06-07-2017 14:01
ביותר מבין כולם.