הרב מדן: "דבריו של הרב יגאל - טעות גדולה" - סרוגים

הרב מדן: "דבריו של הרב יגאל – טעות גדולה"

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת גוש עציון ומחשובי הרבנים בציונות הדתית, התייחס היום לסערה בעקבות דבריו של הרב יגאל לוינשטיין. "לא על כל טעות של רב תלמיד חכם אני רץ להוקיע אותו בציבור, אך כאן מדובר בטעות גדולה"

הרב מדן: "דבריו של הרב יגאל - טעות גדולה"
  (צילום: אורן נחשון/פלאש90)

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת גוש עציון ומחשובי הרבנים בציונות הדתית, התייחס היום (שלישי) לסערה בעקבות דבריו של הרב יגאל לוינשטיין.

בשיחה, שתוכנה הובא באתר nrg, אמר הרב מדן: "אנחנו צריכים להיאבק על קיום משפחה יהודית כתקנה, ואנחנו צריכים להיאבק שלא יסיתו בני נוער שעוד לא גיבשו את זהותם לכיוון שסופו אובדן המשפחה היהודית הנכונה", אמר.

בהודעה שפורסמה מטעם הישיבה לאחר השיחה נכתב כי הרב מדן הדגיש שהתבטאותו האחרונה של הרב לוינשטיין על החד-מיניים הייתה טעות: "לא על כל טעות של רב תלמיד חכם אני רץ להוקיע אותו בציבור, אך כאן מדובר בטעות גדולה, שגם לשתיקה כלפיה יש מחיר, והפעם מחיר כבד, כבד מדי. מעי מתהפכים בקרבי כשאני יוצא נגדו, אך אעשה זאת למרות זאת".

הרב עמד על כך שהחד-מיניים הם קבוצה שאנשיה לא נמצאים בה מתוך בחירה, אלא כך הם נולדו או שכך התגבשה בשלב מסוים זהותם המינית. הרב טען ש"אמירה גורפת בגנות החד-מיניים גרמה להם עלבון וסבל לא מוצדקים כלל. חלקם אנשים צדיקים, שבנוסף לכל ההתמודדויות בעולמנו יש להם התמודדות נוספת שאינה קלה כלל וכלל, ורבים מאוד מהם עומדים בה בגבורה".

דברי הרב יגאל בכנס מרכז ליב"ה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מדברים על אלו שלא עומדים בגבורה
| 20-07-2016 1:14
בניסיון. כשאין אמונה באלוהים יש יותר נטיה ולא עומדים בניסיון כי לולא עזרת השם נגד יצר הרע לא יכולים לגבור עליו. יש שנולדו עם נטיה ויש שהנטיה מוצאת חן בעינהם ומאמצים אותה .רבי נחמן אומר שבעל גאווה נופל במשכב זכר.
2
רב נגד רב
פיני | 20-07-2016 6:27
ההבדל בניהם הוא אם רב בישראל הוא פוליטקיה שצריך לדבר באויר ולא לאמר באופן ברור מותר אסור טמא או טהור כן לקרב או לא לקרב צריך להיות אמיתי בלי בושה מיהדותו של רב אם היו כולם מדברים בפה מלא היתה היהדות נראת אחרת
3
מה מה טעות גדולה?? מי ישמע מה אמר...
מה יש לכם???? | 20-07-2016 10:23
תתעוררו עם ישראל
4
תגובה לא' ובכלל למאמר
| 20-07-2016 12:10
אף אחד לא דיבר על אלה שקשה להם (בין אם הם עומדים בניסיון ובין אם לא). הרב לוינשטין דיבר על אנשים שהפכו את החסרונות שלהם לגאווה ולאידיאל
5
לא מתפלא שראש ישיבת גוש נוקט צד ליברלי -תמיד זה ככה
מנדל | 20-07-2016 12:32
בגוש אין הלכה ואין יראת שמים. אני יודע כי לצערי למדתי שמה. הם אנשי גס רוח שחושבים שיודעים הכל וכולם טפשים. לא רק שלא יודעים אבל אין להם מושג מה זה תורה מסיני. מסלפים הכל כדי לראות טוב בעיני הבריות. ישיבת שמאלנים וכופרים. יום אחד נגדיר אותם כרפורמה החדש.
6
מחילה מכבוד הרב...
יואל | 20-07-2016 16:29
מחילה מכבוד הרב מדן , אבל ברור לכל שהרב יגאל לא דיבר על אותם אנשים שמתמודדים עם התופעה אלא לאלה שגאים בזה, שמופיעים במצעד ה" גאוה" בחוצות ירושלים !!!! וערי ישראל, שמנסים בכל הכוח להחדיר לחברה/עם ישראל שלהיות הומו שדבר נורמלי , מקובל, סבבה וכו'... מחילה מכל הרבנים בציונות הדתי אבל אני לא מבין למה אין קול ברור -חד - מוחלט - אמיתי כנגד התופעה הבזויה הזאת !! די לפילפולים... תלמדו מהמחנה שממול - "הקהילה הלהט" - איך שהמסר שלהם עובר מסך , רדיו- מסר ברור חד אפקטיבי מאוד ( לצערי ) בלי בלבולי מוח ..
7
הרב מידן
יודא | 20-07-2016 18:42
הרי לא ציפיתי לתגובה שונה מהרב מידן..