יוגב נגד בנט: "לא נכון לסתום את פיות הרבנים" - סרוגים

יוגב נגד בנט: "לא נכון לסתום את פיות הרבנים"

חבר הכנסת מוטי יוגב לא מיישר קו עם הגינוי של יו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, ומגבה את דבריהם של הרב לוינשטיין והרב קרים: "הלהט"ב- תופעה לא בריאה"

author-image
יוגב נגד בנט: "לא נכון לסתום את פיות הרבנים"
  (צילום: פלאש90)

על רקע הסערה התקשורתית שהתעוררה בעקבות דבריו של הרב יגאל לוינשטיין, שהגדיר את קהילת הלהט"ב "סוטים שמטריפים את המדינה ונכנסו לצבא", ולאחר שיו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, גינה את ההתבטאויות האלה ותקף את הרב לוינשטיין, חבר הכנסת ממפלגתו, מוטי יוגב, דווקא מביע תמיכה בהתבטאויות וטוען כי מדובר בתופעה שאינה בריאה.

"צריך להפריד בין אנשים לבין תופעה", אמר יוגב בראיון לרדיו דרום 101.5. "מדובר בתופעה שאיננה בריאה. תופעה בריאה לעם ישראל ולאנושות כולה היא 'משפחות משפחות' ושיש נטיות שונות ואחרות אז זו מציאות". לדברי יוגב: "זו לא תופעה שראוי להתגאות בה. היא תופעה שראוי להתייחס אליה, להתייחס אליה כל אדם ואדם באשר הוא אדם, בדרך שנוגעת לו. אני מודאג מכך שיש התרחבות של התופעה, כתוצאה מכך שמחצינים אותה ומאדירים אותה. כי התופעה הנכונה, הטבעית, היא התופעה של משפחה, של אבא ואמא וילדים. כך בטבע, בכל הטבע מאז בריאת העולם, בכל בעלי החיים, גם באדם".

יוגב אף טען כי הרבצ"ר הבא, הרב אייל קרים, שלו גם יוחסו אמירות בגנות הקהילה הגאה, לא צריך לחזור בו: "דעת ההלכה היא דעת ההלכה. אותה תקשורת וגם אותו סגן רמטכ"ל שאולי שם את הסיסמא שיגיד כל אחד מה שהוא סבור, הרי שגם אנחנו שומעים דעות שאיננו אוהבים אותן, אנחנו יודעים לכבד את בעלי הדעות הללו ואיננו סותמים את פיותיהם. כך גם לא נכון לסתום את פיותיהם של הרבנים שאומרים את דעת ההלכה".

"אנחנו מכבדים את כולם וכולם הם חלק מהעם, אבל צריך לדעת מה הוא השלד הבריא. ככל שיש תופעות נוספות אז אנחנו יודעים להכיל אותן, אנחנו יודעים לעכל אותן אבל בוודאי שלא נכון לשני הצדדים להחצין אותן אלא לפעול בהסברה, ובהכרה ובהידברות כדי לשמר את החיים, הפשוטים, הטבעיים של 'משפחות משפחות' בישראל, ותופעות אחרות לראות בהן, לא את המיינסטרים של עמוד השדרה".

(צילום: ערוץ הכנסת)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אל תדאגו, זה בתיאום
| 19-07-2016 9:49
בנט מגנה כדי לא לאבד קולות הסוטים ויוגב תומך כדי לא לאבד קולות השמרנים. הכל מתואם…
2
חחחה.. תגובה 1 הצחקת אותי..
| 19-07-2016 12:03
3
בנט חצוף עז פנים פרי באושים מגעיל
רפורמי | 19-07-2016 14:57
בהמה
4
יוגב 10.
| 19-07-2016 16:27
אם סותמים לרבנים את הפה הם כבר לא רבנים. הרבנים חייבים מדאורייתא להוכיח את הצבור וכל אחד פרטי יעשה כרצונו ויתדיין לבד עם הקב"ה.יוגב אמר דברים נכונים. נכון שיש סוטים וצריך להכיל אותם איך שהוא אבל לא ליחצן אותם ולהכיר בהם כמשפחה.מדינת ישראל עומדת חזקה כנגד כל האוייבים בזכות שמירת מינימום המצוות.
5
צודק במאה אחוזים!!
שמואל | 19-07-2016 16:52
כמה שאתה צודק!! בנט כזה פופוליסטי.. אין לו דרך.. זגזגן