הרב אפרתי לסרוגים: "אין אצלינו שפה של להט"ב - זו שפה של חברה חולה"

הרב אפרתי לסרוגים: "אין אצלינו שפה של להט"ב - זו שפה של חברה חולה"

בראיון עם הרב אפרתי הוא מגבה את הרב יגאל לוינשטיין ומוסיף "מי שמבצע משכב זכר הוא בעל תועבה, וסוטה מדרך הישר שהיא דרך ה'. כל המבצע איסור חמור, הוא סוטה מן האמת"

author-image
"אין אצלינו שפה של להט"ב - אלה מילים של חברה חולה"
  משה רבנו לא עשה סקר על עשרת הדברות. הרב אפרתי

סערת הרב יגאל לוינשטיין והיחס של הציונות הדתית ללהט"ב. אחרי שלושה ימים סוערים, התייחס בצהריים (ב') יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לדבריו של ראש מכינת בני דוד בעלי וטען כי הם אינם דרכה של הציונות הדתית.

"ההלכה, נועדה לקבוע, מה אסור ומה מותר. ההלכה לא נועדה להיות כלי מפלג ולא כלי שמסמן אנשים, זהויות או מגזרים. אי אפשר לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה", אמר בנט במסיבת עיתונאים בכנסת.

ביחס לדברים של רבנים בציונות הדתית בהם הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו והרב יגאל לוינשטיין שכינה את הלהט"בים בשם סוטים, אמר בנט: "הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי ואינה דרכה של הציונות הדתית המציאות והחיים מורכבים יותר, ממה שאסור וממה שמותר. נכון, יש איסורי תורה מפורשים. אבל לא את כל מי שעובר על איסור תורה, אנחנו מוציאים אל מחוץ למחנה. זו לא דרכנו."

בעקבות הדברים, אנחנו משוחחים בסרוגים, עם יו"ר ארגון רבני דרך אמונה, הרב ברוך אפרתי שלא מסכים עם הדברים בלשון המעטה.

"הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי"

(צילום: ערוץ הכנסת)

אתה שומע את הדברים שיו"ר הבית היהודי אומר היום, מהם יוצא שהוא מייצג את הציונות הדתית, ומי שאינו מיישר קו עם הכלה של הלהט"ב אינו חלק מהציונות הדתית. אם כך למי אתם הרבנים שייכים? 

יש לדייק. רבני ישראל לא שייכים למגזר כזה או אחר אלא שייכים לתורה האלוקית ולעם כולו. אך יחד עם זאת, וכתוצאה מכך, הרבנים מאירים גם את הציונות הדתית.

מי שאומר שרב המביע את דבר ה' בעוז מנותק מהציונות הדתית, מעיד על חוסר הבנת המציאות, ועל גאווה. תורת הציונות הדתית אינה נובעת מפוליטיקאים ופקידים, אלא ממוריו הרוחניים העוסקים בתורה כל חייהם, ומהציבור עצמו. התחלנו מהרב ריינס, מהרב מוהליבר, מהרב קוק. לא מעסקנות. ואסור לשנות זאת.

הרב ולא הפוליטיקאי, הוא זה שעומד כאיש על העדה, להגדיר את המושגים והיעדים. הוא לא צריך להיות פופולארי אלא אמיתי ומובן, ורק כך יקדם תהליכי עומק בחברה. ודאי שהרב אריאל שליט"א והרב יגאל הם מראשי הציונות הדתית, זו רבנות של אומץ. כשמשה ירד מסיני, הוא עשה סקר על עשרת הדברות? כל המבט כאן עקום, על המושג תורה, על המושג ציונות, על המושג אמת.

אבל בכל זאת, בנט אמר שההלכה לא נועדה לפלג אלא דווקא לאחד, הוא לא צודק?

לא כל דבר נמדד ברייטינג, בשפה של פילוג או אחדות. ההלכה נועדה לקיום. לפעמים ההלכה מפלגת ולפעמים מאחדת, פנחס איש השלום הוא גם איש הברית הקנאי לתורה. השאלה תמיד צריכה להיות על המקיים, עד כמה אני מצליח לעשות את המצופה ממני. השאלה לעולם אינה על ההלכה מתי היא תשתנה עבורי.

יש לחלוק על מי שמבקש לכופף את ההלכה כלפי ערכיו המערביים, כך שתהיה פופולארית. עצם הדיון הוא טעות, לא מודדים ערכים בפריזמה של מרחב אלא של עומק.

אין אצלינו שפה של להט"ב

ואולי הרב יגאל הגזים? אולי לא היה צריך לכנות את הלהט"בים במילה סוטים?

אני מלווה דמויות רבות כאלו, לעודד את רוחם ולחיות בצורה שראויה בפני ה'. אך טורח שיהיה ברור להם תמיד, שמי שמבצע משכב זכר הוא בעל תועבה, וסוטה מדרך הישר שהיא דרך ה'. לעומת זאת מי שיש לו נטיה ומתגבר שלא לבצעה, קדוש יאמר לו.

ובכלל, הטרמינולוגיה היא חלק מהמהות. אין אצלינו שפה של להט"ב, הומואים ולסביות. אלה מילים של חברה חולה. אצלינו יש משכב זכר, מעשה ארץ מצרים, והייתם קדושים. כל המבצע איסור חמור, הננו סוטה מן האמת. ישר כוחו של הרב יגאל.

רבנים מתוך המגזר אומרים שהציונות הדתית עוברת משבר. במה זה שונה מהציונות הדתית של שנות השבעים שרקדו מעורב בבני עקיבא?

אנו עוברים משבר עומק משמעותי. הנוער רואה את ההתנהלות ולומד- האייקון התרבותי שלנו הולך ומשתנה לכיוון לא תורני. הציצית נעלמת, הכיפה מוקטנת, השפה מתיוונת.

נכון שיש מנהיגות בנושא ארץ ישראל ובנושא הבטחון. אך העיקר, הזהות, היחס לתורה, אלה נמוגים אצלינו. וארץ ישראל עצמה תשלם על כך חלילה מחיר יקר. מי שאינו נאמן לתורת ה' לא יהיה נאמן בסוף גם לארץ ה'.

לא בכדי ישנה מגפת הורדת כיסויי ראש של נשים, ואחוזי הדתלשי"ם בקרב בוגרי החמ"ד גדלים בקצב מסחרר (ומוסתרים מתחת לשטיח). הרי יותר דחוף לשאול תלמיד אם אכלת היום מאשר אם הנחת תפילין. יותר חשוב שהנוער יהיה 'ישראלי' מאשר שבנות יתלבשו בצניעות ולא בצורה הנוראה שלבושות רבות בקיץ הנוכחי. יותר חשוב להשתלב בצבא, כולל גיוס בנות נגד דעת ההלכה, ולאבד את בנותינו לתרבות אחרת לגמרי.

לפני שנים ספורות פרס החמ"ד ניתן לתיכון דתי מסויים, שאחוזי הורדת הכיפה בו מעל ששים אחוז (לאחר בדיקה). יראת שמים פשוט אינה פרמטר מרכזי במדד ההצלחה אצל חלקנו. ממוצע בגרות גבוה עדיף הרבה יותר.

בעבר היו חולשות כמו שהזכרתם. אך הן היו בגדר חולשה ולא אידיאולוגיה המובלת על ידי אנשי רוח ופוליטיקאים. עדיף אדם שרוקד מעורב ויודע שהוא חוטא, מאדם שמכריז שדברים צריכים פרוגרסיה אידיאולוגית ללא גיבוי רבני. מי שמחבק נשים בשידור חי בעודו חובש כיפה, אינו חלש אלא אידיאולוג. זוהי אמירה תרבותית ולא טעות אישית. וזהו ההבדל משנות השבעים.

עד לאיזה בור תחתיות הגענו?

אנחנו שומעים על רבנים ואישי ציבור שמכריזים כי יצעדו במצעד הלהט"ב בירושלים. אתה בטח לא תהיה שם?

לצערי בימינו המילה 'רב' אינה חופפת תמיד למילה 'ירא שמים'. השי"ת קורא לזה תועבה, והנה קם רב ומשתתף במצעד שכולו גאווה וסטיה? עד לאיזה בור תחתיות הגענו? איזה ת"ח זקן וגדול הוא שאל?

אנו במשבר לידה עם צירים כואבים, לידה שתביא בכנפיה תיקון גדול ובירור חשוב בין האמת לשקר, בין המדיה המערבית למעמד סיני, בין רבנים פופולאריים לרבנים הדורשים עמל ויעדים רחוקים אך אמיתיים. הציבור מוזמן למסע ארוך ומפרך, שיש בו אמת וקודש, אהבה יחד עם בירור, אך ללא טיפת חנופה.

אם כך, הציבור בדרך להיות חילוני?

להיפך. הציבור בדרך להיות יותר ויותר ירא שמים. אלא שלפעמים יש ירידה לצורך עליה, ועלינו הרבנים מוטל לומר את האמת גם כשלא נעים, לעודד ולזרז. וגם למצוא את האור שבכל תנועה לצדדים שונים ולהשתלם ממנו. המציאות היא מטוטלת. משנות השמונים התחזקנו והלכנו, ובשנים האחרונות יש נסיגה. אך היא חיצונית, ותיעלם כשהמטוטלת תחזור לכיוון האמיתי, לאחר שהחינוך והרבנים המצויינים שלנו ימשיכו להאיר ולא להתנצל על תורתנו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
25 תגובות - 23 דיונים מיין לפי
1
אני מצדיע לך הרב על מילות אמת נוקבות!!
| 18-07-2016 21:55
2
החושדים בכשרים ילקו בגופם
| 18-07-2016 22:14
הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , והאמת הוא שכל דבריהם שקרים. והפרוצה מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני העו״ס ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם בהפצת שם רע ושקרים עליו. ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם לאחר שבגדה והוציאו ממנו גט, ולא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור ולבטל אותו, מהרגע הראשון שהכירו אותו, בלי סיבה, אשה ששוברת חפצים ואת הראש והאף והשיניים של ילדיה ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית הוריה, הם עשו הפסקת חשמל והביאו חתולים ודבורים, וזרקו את הילדים בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות. ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומדריכה את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל אחרי שכבר הודתה, היא מפיצה עליו שקרים, כדי לחפות על מעשיה, וממציאה שהוא אמר ולא אמר.
3
יישר כח לרב אפרתי כל מילה בסלע! בנט תתבייש!!! אתה מזמן לא מייצג רוב גדול בציבור הדתי לאומי.
| 18-07-2016 22:25
הרב אפרתי יישר כח! אמרתי דברי כל פשוטים וכל כך נכונים. בנט ממשיך לזייף ולפזול לכל עבר כי מה שמעניין אותו היא האובססיה להיות ראש ממשלה. בנט תתבייש מי אתה שתטיף לרבנים שאומרים בגאון את דבר ה׳ . אתה פשוט עם הארץ גמור ונמאסת עם הפופוליזם הזול שלך!!! תתבייש ושוב תתבייש!!!
4
מה לא מובן ? ע״פ תורתנו הקדושה הומו הוא סוטה!!! הוא תועבה.
| 18-07-2016 22:36
די להתחנחנות ולהתחנפות של ״רבנים״ ליברלים המחפשים כותרות כלפי התקשורת הגדושה בהומואיים ולסביות . אסור שהם יכתיבו לרבנים ואנשי חינוך מה לאמר וכיצד להתבטאז. הומויים דוחים צאו לנו מהחיים!
5
גאווה
יעע | 19-07-2016 0:19
הרב אפרתי אנחנו גאין בך וברב לוונשטין ובכל רב שאומר את דבר ה׳ ואת דבר התורה בראש כל חוצות. ובלי להתיפייף מול כל המודרנים (כביכול..) התורה שלנו נכונה לנצח נצחים גם לשנות ה...
גאווה ודעה קדומה, זה מה שאתם.
סמי | 19-07-2016 16:35
לא מתקדמים עם הזרם. גם בינכם יש להטבי"ם, אשר פוחדים לצייץ.(לא כולם) זה יכול להיות הילד/ה שלך, או של כל קיצוני שאתם קוראים לו רב. מה תעשו אם זה יצוץ אצלכם במשפחה? תנדו אותו? תפסיקו לאהוב אותו? תסתירו על מנת להתרפס בפני השכנים? תמשיכו לפחד ממה שכתוב בספר מלפני אלפי שנים? ומה עם "ואהבת לרעך כמוך"? ו"דרך ארץ קדמה לתורה"? גם זה כתוב באותו ספר עתיק יומין. למה אתם לא פועלים לפי פסוקים אלה? הלהטבי"ם נוצרו ע"י אותו אחד שאתם מאמינים וסוגדים לו. הרי לשיטתכם הוא בורא כל יצור עלי אדמות. אז אתם מלינים כלפיו, שיצר אותם כאלה? מה אשמתם? תפתחו את התריסים, יש אור בחוץ.
6
אתה נשמע כמנו חרדי ממאה שערים- מנותק מהמציאות
אלקנה | 19-07-2016 0:31
אתה חושב שהתורה היא משהו ששייך לעבר, אבל אתה טועה, ובניגוד לרב שגידפת את שמו, הפוסל במומו פוסל, לאורך השנים היהודות התאימה את עצמה למציאות (אחרת היית קונה עבד עברי בשוק) לא יתכן שאתה מתעלם מסבלם של נערים ונערות ואנשים, שאלוהים ברא אותם עם נטיה מינית שונה, הדעות שאתה מעלה פה הם חשוכות, ובעלי משמעות הרסנית ואתה לא לוקח שום אחריות, אתה רב ואם מישהו מקשיב לדעתך- תשקול את כל המילים שאתה מוציא מהפה כי אתה מחלל את כבודך אבל גם את שם שמיים ועוד משהו שלא עודכנת בו- רבנים הם אנשים, לצערך ולצער התורה שאתה מתיימר לייצג מתגלים כמיושנים חסרי מעוף ומלאי חשיבות עצמית, מציע לך לעשות שיעורי בית
7
אמרו חכמים שאין אנו יודעים מתן שכרן של מצוות
אופיר | 19-07-2016 2:25
ולכן אנו חייבים לקיימן באותה מידה. כך גם לגבי עברות. האם עבירת משכב זכר חמורה יוצר מחילול שבת? או אכילת בשר חזיר? לא שמענו שמתנפלים כך על אוכלי חזיר. שיסביר לי מישהו מדוע רודפים הרבנים את הגאים????
8
יישר כוח לרב אפרתי. לצערנו יש אוירת עליהום על התורה
יוסף | 19-07-2016 3:27
ואשרי מי שעומד בפרץ
9
סוף סוף ת"ח אמיץ הנאמן לערכי התורה ולא לפופוליזם רגעי
מייקל.א | 19-07-2016 4:05
סוף סוף ת"ח אמיץ הנאמן לערכי התורה ולא לפופוליזם רגעי
10
מתי יירגעו הרבנים הללו
Nissan | 19-07-2016 7:49
עד שלא יהרסו לחלוטין את העם ויפרקו אותו לגורמים עד אז אנחנו צפויים לזכות למנות של קנאות דתית חולנית הרב הנ"ל לא שונה מחסידות סטאמר שכל העולם כולו בצד אחד והם בצד השני
11
צודק במאה אחוזים!!
שמואל | 19-07-2016 7:53
יישר כוח כבוד הרב!! היום יש 'רבנים' שמתביישים מהתורה!! ושלא נדבר על פוליטיקאים שהתורה בכלל לא מעניינת אותם!! תודה על החיזוק
12
בהיר. מובן. מנומק. ענייני. לא מתלהם. יפה מאד.
אליעזר | 19-07-2016 8:35
.
13
מתלמידי בלעם הרשע
אברהם | 19-07-2016 9:20
כבוד הרב מדגים יפה עין רעה ונפש גבוהה...
14
ממש לא לעניין
חנוך | 19-07-2016 11:04
גם בשר לא כשר נקראת בתורה 'תועבה'. אתה קורא למי שאוכל חזיר 'סוטה'? אם כן, בסדר גמור. אם לא, אז זו סתם צביעות ולא קשור לתורה. זה בדיוק מה שבנט אמר והוא צודק לחלוטין.
הוא התכוון לסטייה מנורמליות
שחר | 19-07-2016 20:16
אם הם עושים אוירה שהטירוף הוא דבר נורמלי מותר לו לעשות אוירה נגדית שהטירוף נשאר טירוף.
15
דיברי חכמים בנחת נשמעים
| 19-07-2016 12:46
16
כמה טוב שאפרתי כבר לא הרב שלנו
זית רענני | 19-07-2016 14:22
כמה הבלים אדם אחד חסר השפעה יכול לומר
17
חטא הגאווה האמיתי
דניאל | 19-07-2016 14:43
מתוך תרי"ג מצוות נדבקתם בכזו להיטות דווקא למצווה אחת?! מכיוון שלא שומעים רבנים תוקפים בכזו תקיפות אוכלי טרפות, בועלי נידות ומחללי שבת, אני חושד שלא התורה היא זו שמנחה את אותם רבנים אלא פחד וחולשה שלהם בלבד תוך שימוש בתורה ככסות לפחדים שלהם. ובכלל ממתי זו דרך התורה לקרוא לאדם שלא מקיים מצווה מסוימת סוטה?! האם כך מפיצים אור?! כנראה שלא...
18
יפה!! הגיע הזמן להפריד בין רבנים לבין ''רבנים''
ירבו כמותך | 19-07-2016 14:59
''רבנים'' כמו רסקין, בני לאו, וחבר מרעיהם ראויים לכל גינוי. שר''י.
19
ברוך....שפטרנו
זית רענן | 19-07-2016 15:15
מעונשו של זה
20
ושוב בור ועם הארץ משתמש בשפה "רבנית"
| 19-07-2016 17:48
וחושב שבכך הוא גדול הדור.
21
לא הטבים כן הטבים
| 19-07-2016 19:22
סגרו את הספר. פתחו את הכספת שלכם. הכניסו את הספר לכספת. סגרו את הכספת זרקו את המפתח לים
22
כבוד היה לי ללמוד בשיעורך
גלבוע | 21-07-2016 20:23
כמה טוב שיש אנשים ורבנים כמוך
23
יש לי שאלה קטנה...
רועי | 03-02-2020 7:49
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. אמממ.... ואם הכתבה היא כזאת? דרך אגב... אני גיי. יש לי חבר. אני אוהב אותו. הוא מדהים. אנחנו מתכננים להקים משפחה ולאמץ ילדים מתישהו. אנחנו מודים לך על כל התמיכה והאהבה הרב יגאל :)