זוועה בצרפת: 84 הרוגים בפיגוע דריסה בניס - סרוגים

זוועה בצרפת: 84 הרוגים בפיגוע דריסה בניס

מעל ל-80 בני אדם נרצחו ויותר ממאה אנשים נפצעו בפיגוע דריסה שאירע בעיר ניס שבדרום צרפת. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, המחבל הוא צרפתי ממוצא תוניסאי בן 31, המוכר כעבריין אך ללא רקע ביטחוני

זוועה בצרפת: 84 הרוגים בפיגוע דריסה בניס
  (צילום מסך מתוך טוויטר)

מעל ל-80 בני אדם נרצחו הלילה (בין חמישי לשישי) ויותר ממאה אנשים נפצעו בפיגוע דריסה שאירע בעיר ניס שבדרום צרפת.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, המחבל הוא צרפתי ממוצא תוניסאי בן 31, המוכר כעבריין אך ללא רקע ביטחוני.

הנשיא הצרפתי פרנסואה הולנד מסר כי חלק מהנפגעים הם ילדים. גורמי חקירה ועדי ראייה סיפרו כי לאחר שהנהג דרס חוגגים הוא ירה מהמשאית באקדח. כלי תקשורת בצרפת דיווחו כי נהג המשאית נהרג מירי השוטרים.

עוד דווח כי מסע ההרג נמשך כשני קילומטרים. על-פי "לה פריזיאן", נערכות סריקות אחר אדם נוסף שנראה נמלט מהמקום.

על פי הדיווח באתר ynet, האירוע התרחש סמוך לחצות (שעון ישראל), אז התקבלו דיווחים על משאית שפגעה בחוגגים בניס. החוגגים שלא נפגעו נמלטו מהמקום בבהלה – חלקם עם תינוקות וילדים קטנים. על-פי ההערכות, המחבל התכוון להמשיך במסע ההרג, כיוון שבמשאית נמצאו תחמושת ורימוני יד. בשל החשש כי אדם נוסף פעל יחד עם הנהג הדורס, המשטרה המקומית בניס קראה לתושבים בעיר להישאר בבתים.

על-פי עדי ראייה, נהג המשאית נסע במהירות לתוך הקהל ולאחר מכן רדף במשאיתו אחר חוגגים שניסו להימלט. הוא נורה למוות זמן קצר לאחר שפתח באש לעבר החוגגים. גורם משטרתי המקורב לחקירה מסר כי המחבל היה מוכר למשטרה כעבריין עם רקע של עבירות רכוש ואלימות, אך הוא לא היה ברשימת המעקב של ארגוני המודיעין.

הרשויות הצרפתיות הודיעו כי מצב החירום שהוכרז במדינה לפני שמונה חודשים, לאחר מתקפת הטרור בפריז שבה נרצחו 129 בני אדם, יוארך בשלושה חודשים נוספים בעקבות האירוע הקשה הלילה. גורמי ביטחון במדינה הוסיפו כי מצב החירום היה אמור להסתיים ב-26 ביוני, לאחר אירועי "טור דה פראנס" במדינה.

מי שהגיב לפיגוע הוא חבר הכנסת מוטי יוגב  מהבית היהודי שאמר: "טרור הוא טרור. הפיגוע האכזרי והקשה הלילה בצרפת, עוד ארוע של מלחמת בני אור בבני חושך. ליבנו בצער עם העם הצרפתי והמשפחות ששיכלו את יקיריהם ורפואה שלמה לפצועים. נאמר גם ביושר לעם הצרפתי ומנהיגיו, טרור הוא טרור, בין מדאעש, בין מפלשתינים. ישראל היא בצד בני אור של האנושות. ליהודי צרפת נאמר: בואו לישראל! ואנחנו נפעל למען הקלה על קליטתכם".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בגלל זה חייבים נשק
| 15-07-2016 9:53
אם היה להם נשק היו הורגים אותו ברגע ולא אחרי 9 שעות.