"פטור דרך האולפנא יביא לירידה בגיוס הבנות" - סרוגים

"פטור דרך האולפנא יביא לירידה בגיוס הבנות"

חברי כנסת סרוגים מביעים דאגה נוכח הנוהל החדש המאפשר לבנות אולפנה לדחות גיוס באופן מרוכז. "כשראש אולפנה אומר לנערה: "יש פה עשרים בנות שכבר חתמו, תחתמי גם את, זה בעייתי"

author-image
"פטור דרך האולפנא יביא לירידה בגיוס הבנות"
  למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)

יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד, מודאג מהנוהל החדש המאפשר לבנות דתיות להצהיר על דתיותן ולבקש פטור מהצבא באופן מרוכז דרך האולפנא ומזהיר כי המהלך הזה יביא לירידה באחוז גיוס הבנות לצה"ל.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', בשאילתה שהגישה חברת הכנסת רחל עזריה מכולנו לסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, היא כתבה: "בחמש השנים האחרונות הוכפל מספר הדתיות המתגייסות לצה"ל. לאחרונה סוכם עם מנהלת השירות האזרחי נוהל, שלפיו במקום להגיע לצבא, נציג אולפנה ירכז ויעביר טפסים לבקשות לפטור מטעמי דת, דבר שעלול ליצור לחץ נגד גיוס בנות דתיות. מדוע השינוי?".

סגן שר הביטחון בן דהן הכחיש ואמר כי הנוהל היה קיים כבר כמה שנים וכי אין שום שינוי. למרות זאת התעקשה ח"כ עזריה: "לצערי, המידע לא מדויק. היום נערות הולכות לבד ומסדירות את העניין מול הצבא. זו אחת הסיבות שיש קפיצה גדולה בשנים האחרונות במספר המתגייסות הדתיות. הנוהל היה לפני שש או שבע שנים ובוטל, וכעת אתם רוצים להחזיר אותו. אנחנו עלולים לראות מצב שבתוך שנה-שנתיים תהיה ירידה במספר המתגייסות הדתיות".

בשלב הזה התערב יו"ר הכנסת ופנה לבן דהן: "תבדוק האם הנוהל קיים, הטענה של ח"כ עזריה מאוד ברורה. היא מכירה את המציאות. כשבא ראש האולפנה או המחנכת ואומרים לנערה: 'הנה יש פה עשרים בנות שכבר חתמו, בואי תחתמי גם את,' זה מעמיד בת 17 בסיטואציה לא פשוטה, ולכן כדאי לבדוק שוב את הדברים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טוב מאוד
| 14-07-2016 9:23
2
הציבור הזה פשט את הרגל מזמן....
אליהו | 14-07-2016 11:21
איזה ציבור אפס מזל שאני כבר מזמן התנתקתי!