ד"ר עדו נתניהו: "התיעוד של צה"ל על פעילות סיירת מטכ"ל במבצע אנטבה אינו נכון"

ד"ר עדו נתניהו: "התיעוד של צה"ל על פעילות סיירת מטכ"ל במבצע אנטבה אינו נכון"

ד"ר עדו נתניהו סבור כי התיעוד של צה"ל לגבי פעילות סיירת מטכ"ל במבצע אנטבה אינו נכון מבחינה עובדתית". לדבריו, משתתפי המבצע מהסיירת, רוצים שצה"ל יגנוז את הדו"ח הישן ויכתוב אחד חדש

author-image
"התיעוד של צה"ל על מבצע אנטבה אינו נכון"
  (צילום: סער יעקב, אוסף התצלומים הלאומי)

ד"ר עדו נתניהו סבור כי התיעוד של צה"ל לגבי פעילות סיירת מטכ"ל במבצע אנטבה אינו נכון מבחינה עובדתית".

את הדברים הוא אמר בכנס של 'חזון לאומי'-המרכז למנהיגות ציונית, שערך ערב עיון במלאת 40 שנה ל'מבצע יונתן'.

ד"ר נתניהו פתח את דבריו בברכות לראשי 'חזון לאומי' היו"ר אריאל קלנר, והמנכ"ל ישראל שולדינר ואמר כי "הפעילות של 'חזון לאומי' חשובה מאוד. בזכותכם מתאפשרת פריצה מעבר לגבולות הרעיוניים הצרים שמאפיינים את האקדמיה. צריך חופש אקדמי אמיתי, וזה מה שאתם עושים בפעול ולכן אני מברך אתכם".

בהמשך דבריו אמר כי "התיעוד של צה"ל לגבי פעולת סיירת מטכ"ל באנטבה הוא אינו נכון מבחינה עובדתית. לכן פניתי לאנשי הסיירת שהשתתפו במבצע וראיינתי אותם על ההכנות למבצע והמבצע עצמו".

עדו נתניהו בחיפה

עדו נתניהו בחיפה (דוברות 'חזון לאומי')

כל אחד כתב את הזכרונות שלו מהמבצע

"אני הייתי הראשון שראיין את הלוחמים. התחלתי במחקר שלי עשר שנים לאחר המבצע, וחמש שנים לאחר מכן, פרסמתי את הספר. ציין. לדבריו, הוא יודע שהיום משתתפי המבצע מהסיירת, רוצים שצה"ל יגנוז את הדו"ח הישן של המבצע ויכתוב דו"ח חדש, "לשמחתי הלוחמים יצאו לאחרונה, עם ספר עדויות חדש שבו כתבו כל אחד את זיכרונותיו מהמבצע". "זה ספר חשוב מאוד, אשר נותן פרטים נכונים על מה שהיה במבצע. יש קורלציה מובהקת בין מה שרובם הגדול של הלוחמים כותבים לבין ספרי. כמובן שזה לא יכול להיות אחרת, מכיוון שלצורך המחקר שלי ראיינתי את אותם אנשים שסיפרו לי אותם דברים".

על ייחודיות המבצע אמר נתניהו כי רק עם שמכיר בייחודו כעם, רק עם שהרעיון הלאומי חשוב לו – יכול ומסוגל לעשות מבצע הירואי כמו מבצע יונתן. במענה לשאלה על סוגיית חילופי שבויים, הדגיש נתניהו "גם ממשלת רבין יומיים לפני המבצע, כשראתה שאין אופציה צבאית באותו שלב, החליטה להיכנע לתביעות המחבלים. זו דילמה קשה מאוד אם לתת לחטופים למות או להיכנע לתביעות המחבלים. במדינת ישראל, עד היום כשיש אופציה צבאית ריאלית, מנסים לממש אותה. ואכן כשנוצרה אפשרות צבאית בעניין אנטבה, ממשלת רבין ממשה אותה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו