כך הפכה הסוכנות היהודית לכלי שרת עבור התנועה הרפורמית

כך הפכה הסוכנות היהודית לכלי שרת עבור התנועה הרפורמית

דו"ח מיוחד של מרכז ליב"ה חושף כי לגופים הקונסרבטיבים והרפורמים יש אחיזה חזקה בתוך הסוכנות היהודית שהפכה להיות המקור שמממן חלק מפעילותה בארץ

הסוכנות היהודית בשירות הרפורמים. דו"ח מדאיג
  הקשר בין הסוכנות היהודית לרפורמים. שרנסקי (מרים אלסטר/פלאש90)

בשבוע שעבר השתתף יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי יחד עם מנהיגי התנועה הרפורמית בטקס הנחת אבן פינה להרחבת "בית המדרש" האקדמי של התנועה הרפורמית בירושלים, ההיברו יוניון קולג' בעלות של 15 מיליון דולר.

שרנסקי אמר בכנס :"זה כל כך חשוב עבור ישראל, העם היהודי, וממשלת ישראל – גם אם הם לא יודעים את זה – שהמרכז הזה נמצא כאן בלב ירושלים".

השתתפותו באירוע אינה מפתיעה. הסוכנות היהודית בראשות שרנסקי הייתה גורם מוביל שדחף את מתווה הכותל הרפורמי שהונח על שולחן הממשלה. מדיווחים בימים האחרונים נראה שגם במתווה החדש העומד על הפרק הסוכנות היהודית מהווה גורם מרכזי.

דו"ח מיוחד שהוכן על ידי צוות המחקר של מרכז ליב"ה ומתפרסם לקראת כנס ציון וירושלים שייערך בשבוע הבא בנושא "ההתמודדות עם השפעת הרפורמה על זהותה של מדינת ישראל" מעלה שאין זו רק תמיכה רעיונית ברפורמים אלא הסוכנות מהווה גם מקור כספי המסייע בצורה משמעותית לגופים רפורמים וקונסרבטיבים בארץ הן במיזמי גיור, הסמכת "רבנים", מימון של מוסדות, פעילות דתית ועוד.

להורדת הדו"ח המלא – לחצו כאן

ליבה1

מתוך הדו"ח של מכון ליב"ה

משנים את המדינה דרך הסוכנות

בדו"ח מצוין שלגופים הקונסרבטיבים והרפורמים יש אחיזה חזקה בתוך הסוכנות היהודית. בבחירות האחרונות לחברי הקונגרס של ההסתדרות הציונית המהווים חצי מהרכב מוסדות הסוכנות היהודית, זכו הסיעות הרפורמיות והקונסרבטיביות ב-89 מתוך 145 מושבים. והסיעה הרפורמית "ארצה" מסרה לציבור: "תוצאות הבחירות מסייעות לנו לקבוע את ההשפעה שלנו במוסדות הלאומיים של ישראל – ההסתדרות הציונית העולמית, הסוכנות היהודית וקרן קיימת לישראל".

בתפקידים הבכירים ביותר של הסוכנות היהודית מכהנים דמויות המזוהות עם הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים כדוגמת: רני טריינין סגן יו"ר הסוכנות – נציג התנועה הרפורמית, יו"ר חבר הנאמנים צ'ארלס רטנר – חבר הקהילה הקונסרבטיבית ועוד.

במרכז ליב"ה מציינים שאין אין מטרת הדו"ח להמעיט מזכויותיה של הסוכנות היהודית בפיתוח הארץ וקידום העליה אליה, אלא להצביע על מגמה חדשה דתית-תרבותית שמתפתחת ומתעצמת בקרב הנהגת הסוכנות וברבים ממפעליה, בשנים האחרונות.

ליבה2

מתוך הדו"ח של מכון ליב"ה

 

מהסוכנות היהודית נמסר בתגובה: "הסוכנות פועלת עם כל הזרמים, מתוך תפיסה רחבה של אחדות העם היהודי בארץ ובתפוצות. אי אפשר להתעלם מחלקים רחבים ביותר בעם, שבתפוצה חשובה כמו ארה"ב מהווים את רוב מניינה ובניינה של הקהילה. הסוכנות היא הפלטפורמה המרכזית שבה באים לידי ביטוי ויצוג כל הגוונים והזרמים בעם היהודי, ומטבע הדברים היא תומכת במדיניות מכלילה ולא מחרימה, מקרבת ולא מרחיקה, הן במוסדות הלאומיים והן במדינת ישראל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ליב"ה הוא גוף חרד"לי קיצוני שעקף מזמן את החרדים מימין
משה | 04-07-2016 21:04
2
כבר שנים אני טוענת שיש לסגור את המוסדות הללו
!!!!!!! | 05-07-2016 8:00
הסוכנות וקק"ל. אם נכונות העובדות בכתבה צריכה האורתודוכסיה בארץ לדאוג לקעקע את המוסדות הללו ולהרחיקה ככל האפשר מבחישה בענייני הארץ הזאת.