אושר: הילד לא יעבור אוטומטית לאם הגרושה - סרוגים

אושר: הילד לא יעבור אוטומטית לאם הגרושה

הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך, נפלה במושב החורף לקול מצהלות הח"כיות וכעת היא עולה לסיבוב שני בקריאה טרומית, אך תוקפא למשך ארבעה חודשים בודעת שרים

author-image
אושר: הילד לא יעבור אוטומטית לאם הגרושה
  (צילום אילוסטרציה נתי שוחט/פלאש90)

 החוק לביטול חזקת הגיל הרך – סיבוב שני.

ועדת השרים לחקיקה אישרה לפני זמן קצר (א') את הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך, האומרת כי במקרה של גירושים יישראל הילד אצל אחד ההורים (על פי רוב אצל האם), כשבן הזוג יוכל לראותו לפרקי זמן קצרים בלבד.

יוזמי החוק, יואב קיש והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל שברכה על המהלך: "״הוכח היום שכאשר מתמידים ומאמינים בצדקת הדרך, בסוף גם מגיעים אל היעד. אישור החוק היום הוא בשורה משמחת לעשרות אלפי ילדים להורים גרושים שסבלו במשך שנים בגלל חוק ארכאי ולא צודק. ככל שנמהר להעביר את החוק בקריאה שלישית בכנסת כך ייטב לכולם ובעיקר לילדים אלו. כולי תקווה שבקרוב מאוד תיפסק האפליה בקרב הורים גרושים ובזכות ביטולו של החוק תהיה הורות שוויונית מלאה״.

הצעת החוק תאושר בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת, בתקווה שהפעם, בממשלת ה-66 היא גם תעבור. בסיבוב הקודם נפלה ההצעה בגלל הברזה של חברי הקואליציה ואי הצבעתו של מוטי יוגב.

צפו בצהלות חברות הכנסת של האופוזיציה

(צילום: ערוץ הכנסת)

אלא שגם אם החוק יעבור בקריאה טרומית, הוא ייכנס להקפאה. שרת המשפטים איילת שקד הודיעה היום בוועדת שרים לחקיקה על הקמת ועדה של משרד המשפטים, בכוונה לבחון את יישום המלצות ועדות שניט ושיפמן בעניין ביטול חזקת הגיל הרך.

ביטול החוק גורר איתו הכרעות בסוגיות כגון כריכת הגט בסוגיות רכושיות, סמכויות בית הדין כבורר, הסכמי קדם נישואין והיחס בין מסקנות הוועדות השונות שהוקמו עד כה. לדברי שקד, כל הנושאים הללו כרוכים אלה באלה והמסקנות צריכות להכיל בתוכן את הטיפול בכל הסוגיות יחד, וכן המלצות לדרכי פעולה.

המשך קידום החוק יהיה בכפוף להסכמות שרי המשפטים, הדתות, הרווחה, הבריאות, ושוויון חברתי, ובתיאום עם משרד האוצר. המטרה היא שבתוך ארבעת החודשים תוקם ועדת היישום. ככל שלא תושג הסכמה תוך ארבעה חודשים הנושא יחזור לדיון נוסף בוועדת השרים לחקיקה.  שקד מסרה בעקבות ההחלטה: "מדובר בנושא רגיש ורחב מאוד, שיש צורך להגיע להסכמה רחבה לפני ביצוע שינויים בו. הוועדה שהודעתי היום על הקמתה תפעל להגעה למסקנות שיקחו את כל השיקולים הרלוונטיים בחשבון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
חזקת גיל רך
ציונה | 26-06-2016 18:33
חזקת הגיל הרך: הרהורים נוספים האם גבר שכמעט לא התעורר לילה אחד עד שהילדים היו בני שנתים ושאשתו היניקה את הילדים כשהוא צפה במשחקי ספורט, יכול לטעון שהוא שווה לאישה עד גיל שש? קודם יגרמו לטפל בילד בעבודת פרך בזמן הקשה ביותר, ואז יבוא וידרוש את החזקה על הילד ועובדת סוציאלית שתתרשם מהקסם של הגבר תאשר את זה. זוהי חוצפה שאין כדוגמתה. האם מישהו בדק כמה נשים חד הוריות נהיו חולות ממצבן? האם מישהו בדק כמה גברים קיבלו על עצמם להחזיק את הילדים בעצמם וכמה מהם עמדו במשימה מבלי לפגוע בנשותיהן לשעבר? האם הביאו נשים חדשות לבית באופן מזדמן? ועוד. אם הבית היהודי יתמוך בביטול חזקת הגיל הרך, אשקול בכובד ראש לא להצביע לו יותר .
2
שמחה מאד שהחוק חזקת הגיל הרך בוטל -כל הכבוד
נאוה | 26-06-2016 19:52
אני בעד החוק שלא יהיה לנשים אפשרות לסחוט את הגברים נפשית וכספית ולגרום להרבה גברים להתאבד על היחס המשפיל שהם מקבלים מגרושותיהם ומניעת היפגשות עם הילדים בכל מיני תרגילים בזויים. הגיע זמן שזה יפסק ! ועדת שניט כבר קבעה מזמן שיש לבטל את החוק.
3
למה אינכם מפרסמים את תגובתי ??
לראשי האתר - מ - נאוה | 26-06-2016 21:48
אני שמחה מאד מאד מאד שנושא חזקת הגיל הרך סוף סוף יבוטל. והגברים הסובלים יצליחו לראות ולקבל את ילדיהם. מה לא נכון בתגובתי שפסלתם מלהציגה ?
4
הילדים צריכים קודם את האמא אם היא
| 27-06-2016 17:02
כשרה לטפל.הבת בכל אופן לא יכולה להיות אצל האב.