החלטה הסטורית: הרבנות תפריט את מערך הכשרות - סרוגים

החלטה הסטורית: הרבנות תפריט את מערך הכשרות

כשבועיים לאחר פסיקת בג"צ נגד ארגון הכשרות 'השגחה פרטית', ברבנות הראשית שוקלים להפריט את מערך הכשרות. הרבנות הראשית לא תעסיק יותר משגיחי כשרות, אלא הגופים הפרטיים

author-image
החלטה הסטורית: הרבנות תפריט את מערך הכשרות

הרבנות הראשית לישראל מתכננת להפריט את מערך הכשרות, ולאפשר לגופי השגחה פרטיים להשתלב בשוק, כך נחשף הבוקר (ראשון) בגל"צ. על פי הדיווח, התכנית היא שהרבנות תהפוך לרגולטור בלבד בתחום הכשרות, בשונה מהמצב הנוכחי שבו היא גם מעניקה כשרות וגם אוכפת את יישומו.

החלטת הרבנות מגיעה כשבועיים לאחר פסיקת בג"צ נגד גופי הכשרויות הפרטיים כדוגמת ארגון "השגחה פרטית" של הרב ליבוביץ', והעניק לרבנות הראשית את הבלעדיות בתחום הכשרות.

על פי המתווה המוצע, גופי כשרות פרטיים יקבלו רישיון מהרבנות הראשית להעניק תעודות כשרות לבתי עסק. הרבנות הראשית, הרגולטור, תשמור לעצמה את הסמכות להטיל עיצומים כספיים, הסרת תעודות כשרות לבתי העסק, ושלילת רישיונות לגופי כשרות שלא יעמדו בתנאים ההלכתיים שהציבה הרבנות.

באמצעות החלופה הזאת תבוא לפתרונה גם סוגיית משגיח-מושגח לפיה המשגיח מקבל שכר מבעל העסק, דבר היוצר ניגודי אינטרסים שזוכים לביקורת זה שנים ארוכות על פי המתווה המוצע, הרבנות הראשית לא תעסיק יותר משגיחי כשרות, אלא הגופים הפרטיים.

הצעות ברוח דומה הוצעו עד כה בעיקר על ידי עמותות וארגונים פלורליסטים, וכעת במפתיע ההצעה הזאת באה מתוך הרבנות הראשית ומקודמת על ידה. מהרבנות נמסר בתגובה כי הם בוחנים מספר חלופות באשר לשיפור מערך הכשרות בישראל.

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה לפרסום כי "עלו מספר הצעות לשיפור מערך הכשרות. אחת מההצעות שנידונה היא הענקת רישיונות גופי כשרות פרטיים שיפעילו את המשגיחים בבתי העסק והרבנות תנהל מערך פיקוח על הגכ"פים הן ברמת בתי העסק והן ברמת המטה".

עוד הוסיפו כי "לפי ההצעה, הרבנות הראשית תהיה מוסמכת, להטיל עיצום כספי על גכ"פ בגין הפרת תנאי הרישיון, להסיר תעודות כשרות מבתי עסק ואף לבטל רשיון לגכ"פ בהתאם לעניין. יודגש כי הנושא עדיין בדיונים פנימיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כך יהיה יותר יחסי משגיח מושגח.
הפוך גוטה , הפוך | 26-06-2016 10:07
קונים כשרות בכסף. ישלמו ישירות לגוף הפרטי ובעל האינטרסים ,שמעסיק את המשגיח. הפוך גוטה , הפוך
2
בחלק מהרבנויות זה כבר קיים חלקית
| 26-06-2016 10:10
תשלום על ידי חברת כוח אדם כמו דנאל
3
הרבנות גוססת.
אלי | 26-06-2016 10:12
4
טוב מאוד.העיקר שיהיה על מי לסמוך
| 26-06-2016 11:10
5
וגם צה"ל מפריט את היחידות, הסיירות, המטוסים והצוללות
יואב לוין | 26-06-2016 13:00
הוא רק ישגיח על החברות הפרטיות שינהלו את הביטחון הרבה הרבה יותר טוב. וצה"ל יתן להן גם תעודות. נהדר.