"על אויבינו לדעת שהם שייכים לצד הלא נכון של ההיסטוריה" - סרוגים

"על אויבינו לדעת שהם שייכים לצד הלא נכון של ההיסטוריה"

יו"ר 'הבית היהודי' נשא דברים בטקס שנערך במלאות עשור למלחמת לבנון השנייה. "הייתי שם יחד עם בְּנֵיכֶם. הם היו שם כי חינכתם אותם שאם הם לא יעשו זאת, לא תהיה כאן מדינה"

author-image
"על אויבינו לדעת שהם שייכים לצד הלא נכון של ההיסטוריה"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עשור למלחמת לבנון השנייה.

יו"ר 'הבית היהודי' שר החינוך וחבר הקבינט מדיני-בטחוני, נפתלי בנט, נשא הערב (חמישי) דברים בטקס שנערך במלאות עשור למלחמת לבנון השנייה.

"במלחמת לבנון השנייה נלחמנו כדי להגן על הבית", פתח בנט.

"לפני עשר שנים, באותו הלילה שבו חצינו את גדר המערכת לתוך הרי הלבנון וכפריו, יָדַע כל אחד מאיתנו שמאחורי הגב שלנו יש מאות ישובים ישראלים המותקפים על ידי רקטות החיזבאללה, ועלינו לשמור על חיי אזרחינו. הייתי שם יחד עם בְּנֵיכֶם. את הבחירה להיות שם, קיבלו בְּנֵיכֶם שנים קודם לכן, כאשר החליטו להתגייס ליחידה קרבית. המשמעות של גיוסו של צעיר ליחידה קרבית היא שאם יתעורר הצורך, מדינת ישראל תשלח אותו להגן עליה, תוך סיכון חייו, ואף תוך מסירת החיים עצמם. וּבְנֵיכֶם בחרו בכך. הם עשו זאת כי חינכתם אותם לתרומה. חינכתם אותם לכך שאם הם לא יעשו זאת, לא תהיה כאן מדינה יהודית בארץ ישראל. הם עשו זאת בשל אהבתם לַעַם וְלַאֲרץ".

"כבר מעל 3,300 שנים עם ישראל סופג שְכול למען קיומו בארץ הזאת. אני חושב על אֵם שכולה שאיבדה את בנה בקרבות יהושע בכניסה לארץ; על האב שאיבד את בנו בקרב של גדעון נגד המדיינים, ובקרבות דוד ושאול מול הפלישתים. על הילד הקטן שהתגעגע לאחיו הגיבור שנפל בַּמרד הגדול מול הרומאים. ועל אינספור ההורים שאיבדו את ילדיהם במלחמת התקומה ב-48' ובמערכות ישראל.
משימת חיינו היא נצח ישראל בארצנו. לִבְנות כאן מדינת מופת של חינוך, כלכלה חזקה, ערבות הדדית, סובלנות, אהבת הארץ, שלום, מסירות ותרומה. לִבְנות כאן אור לגויים לְנצח נצחים. בניכם ובנותיכם הם חלק משרשרת הגבורה הישראלית".

שר החינוך הצהיר כי הוא "מתחייב לפעול להנצחת סיפורם של כל אחד מילדיכם, למען ייזַכְרו לדורות הבאים. כממשלת ישראל, חובתנו גם להמשיך להגן על מדינתנו. גם היום, כמו במאה ועשרים השנים האחרונות, אנו מאוימים על ידי שכנינו מִצָפוֹן וּמִדָרוֹם. אנו מוקפים בגחלים לוחשות. איננו יודעים לִצְפּוֹת מתי האש תפרוץ, והאויב ירים ידו על מנת לפגוע בנו. עוד לא הגיע הרגע בו אנו יכולים לְכַתֵת חַרְבוֹתֵינוּ לְאִתִים. זה יבוא רק כאשר יתייאשו אויבינו מחלומם להשמידנו. עוצמתו הצבאית של צה"ל ועוצמתה הערכית של מדינת ישראל, הם שיקרבו אותנו לכך".

"יש לאויבינו הרבה מניעים שונים, הם באים מרקעים שונים ומאזורים שונים וממצב כלכלי אחר. אבל לכולם יש את אותה התפיסה: הם מוכנים לסבול, כדי שאנחנו נסבול יותר. הם מוכנים למות, כדי שאנחנו נמות יותר. קו ישיר מחבר בין אלו שחטפו חיילים והתחילו את מלחמת לבנון השניה, לבין חיות האדם שחילקו סוכריות ברחובות חברון כאשר יהודים נפלו מתבוססים בדמם בעת שאכלו במסעדה. אויבינו צריכים לדעת: אתם שייכים לצד הלא נכון של ההיסטוריה. החגיגות שלכם על דם היהודים יישארו כתם מוסרי של אורחים זמניים בהיסטוריה של עם הנצח. מול פחדנות היורים בגבם של סועדים עומד עַם גיבור היוצא בידיים חשופות אל מחבלים חמושים; והאומץ, בסוף, ינצח את הפחדנות".

"השקט התקשורתי בזירה הלבנונית אינו מעיד על שקט מבצעי והוא גם לא מעיד על תום הסכנות, ההיפך הוא הנכון. קילומטרים בודדים צפונית ממיקומנו כאן, בהר אדיר, ישנו אויב שָּפֵל, בעל אידאולוגיה אפלה, המתעצם ללא לֵאוּת. הוא מתקין עוד רקטות, עוד טילים, עוד כלי משחית. הוא ממקם את עצמו בתוך בָּתֵי אזרחים המנדבים את רכושם, והופך חדרי ילדים לבסיסי שיגור טילים. האוכלוסייה הלבנונית משתפת פעולה מרצון, מתוך מחשבה מוטעית שלא נָגֵן על עצמנו בשם מוסריות-דֶמֶה, מתוך אמונה שאנו נבדיל בין חיזבאללה לבין ממשלת לבנון. טעות בידם".

"כאשר רקטות נוֹרוֹת מלבנון לעבר ערי ישראל, הכתובת היא לבנון. כאשר בְּסיסֵי טרור קמים במרחבי לבנון, הכתובת היא לבנון. עלינו לאמץ דוקטרינה חדשה לפיה לבנון היא הכתובת.  לבנון = חיזבאללה, חיזבאללה = לבנון.  מדינה ריבונית אחת הפותחת בְּאש על אזרחי מדינה ריבונית אחרת תיאלץ לשאת במלוא האחריות לכך. מדינת ישראל תמשיך לעמוד על המשמר אל מול כל איום מתפתח. מלחמת לבנון השניה היתה שעון מעורר לְמערֶכֶת קבלת ההחלטות בישראל, וְהדי צלצוליה לא תמו עד היום".

"גבורת בניכם מצד אחד, והאתגרים הדורשים טיפול שהתגלו מהצד השני, הפכו את המלחמה הזאת לקו פרשת המים בין המלחמות הקונבנציונליות שהיו עד שנות השמונים, לבין המלחמות בארגוני גרילה מגודלים שהופיעו מולנו מאז, וטרם תמו. כְּחבר ממשלה וחבר הקבינט הבטחוני, אני מתחייב בפניכם שננהל את ביטחון ישראל בְּערכיות, בְּמקצועיות, מתוך לימוד יסודי והיכרות עמוקה, וּבְחֶרְדַת קודש. אם חלילה ניאלץ שוב להרים אצבע לְשילוח בנינו אל מול הסכנה, נדע שעשינו זאת מתוך הבנה שהיינו מחוייבים לכך, שביצענו את כל ההכנות הנדרשות על מנת לעמוד במשימה, ושציידנו את לוחמינו בכל הכלים על מנת לנצח. מוכנות החיילים לסכן את עצמם למען המדינה, חובת המדינה לעשות הכל למענם".

"אנו מרכינים ראש ומוקירים אֶתכן, משפחות יקרות, שמסרתם את בניכם ובנותיכם למען העם והארץ. אני אוהב אתכם מאד מאד", חתם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זה לא מעניין אותם,הם רומים לרצוח יהודים.
יוסף | 09-06-2016 20:22
זה לא מעניין אותם,הם רומים לרצוח יהודים.
2
מרגיע להבין שיש כמה חברי כנסת לא הזויים כמו אלו שחושבים שמדינה פלסטינית תפתור פה את הבעיות
| 10-06-2016 0:46
3
יש בתוכינו רוצחים,
| 10-06-2016 17:44
הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , והאמת הוא שכל דבריהם שקרים. והפרוצה מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני העו״ס ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם והם הופכים את הכל ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם לאחר שהוציאו ממנו גט, ובגדה ולכן לא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור אותו, מהרגע הראשון שהכירו אותו, בלי סיבה, אשה ששוברת את הראש והאף והשיניים של ילדיה שהיא שוברת צלחת ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית הוריה, הם עשו הפסקת חשמל ושמו חתולים וזרקו אותם בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומלמדת את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל אחרי שכבר הודתה, היא מפיצה שקרים.