http://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2011/01/sign2.jpgלוח התמרורים החדש שפורסם היום (ד') באתר משרד התחבורה מחליף את לוח התמרורים הישן שאושר בשנת 1970 על ידי שר התחבורה דאז שמעון פרס ועודכן בפעם האחרונה לפני כעשר שנים.
השר כץ ציין כי לוח התמרורים החדש תואם את "אמנת וינה" שישראל חתומה עליה. האמנה קובעת אחידות של תמרורים וסמלים בכל מדינות החתומות עליה.
הלוח החדש מורכב מעשרה חלקים, לעומת ששה חלקים בלוח הישן והוא כולל 257 תמרורים, 70 תמרורים יותר מהלוח הישן. הלוח החדש כולל גם 95 סמלי דרך לנהגים ולהולכי רגל, רובם לא היו קיימים בלוח התמרורים הישן.
עשרת חלקי הלוח כוללים: תמרורי אזהרה והתראה, תמרורי הוריה, מתן זכות קדימה, איסורים והגבלות, תחבורה ציבורית, מודיעין והדרכה, רמזורים ותמרורי בקרת נתיבים, סימון על פני הדרך, תמרורים באתר עבודה ונספח של סמלים.
מנהרה, רכבת קלה וציור של מחלף
בתמרורים החדשים ניתן דגש מיוחד על סימונים גרפיים ברורים ומאירי עיניים. קבוצות התמרורים חולקו לצבעים מיוחדים לפי נושאים: תמרורים רגילים סומנו בצבע לבן, תמרורים של תחבורה ציבורית סומנו בצבע צהוב, תמרורים של אתרי עבודה בכבישים סומנו בצבע כתום ושלטי תיירות סומנו בצבע חום.
הלוח החדש כולל תמרורים חדשים רבים שלא היו קיימים בלוח הישן, בהם תמרורים של הרכבת הקלה, תמרורים המציינים מנהרות, אתרי עבודה, שילוט הדרכה מעודכן ותמרורים לרוכבי אופניים. במקביל לכך נגרעו עשרות תמרורים ישנים ושלטים כמו תמרור המתריע על רעש מטוסים מנמיכי טוס ואיסור שימוש בצופר באזור מסוים.
הנה כמה דוגמאות לתמרורים החדשים:
מנהרה לפניך
מרכז העיר, כביש אגרה
רכבת קלה
תמרורים שבוטלו: רעש מטוסים מנמיכים, אסור לצפור




מה דעתך בנושא?
1 תגובות
0 דיונים
אלחנן
לכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : צמצום תאונות דרכים ...
לכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : צמצום תאונות דרכים צמצום תאונות דרכים באמצעות מערכת לחינוך והחדרת תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש. כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 . בברכה אלחנן שוחט
המשך 22:47 25.08.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלחנן
לכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : צמצום תאונות דרכים ...
לכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : צמצום תאונות דרכים צמצום תאונות דרכים באמצעות מערכת לחינוך והחדרת תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש. כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 . בברכה אלחנן שוחט
המשך 22:47 25.08.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר