בעקבות העתירה: הרב אברהם יוסף השעה עצמו - סרוגים

בעקבות העתירה: הרב אברהם יוסף השעה עצמו

רב העיר חולין, הרב אברהם יוסף, השעה את עצמו מלתת כשרות בעירו וזאת בעקבות העתירה שהוגשה נגדו. עםז את פרקלטיו סבורים כי אין בכתב האישום ממש

בעקבות העתירה: הרב אברהם יוסף השעה עצמו
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לפני כשלושה חודשים עתרה תנועת נאמני תורה ועבודה לבג"צ בדרישה משר הדתות, דוד אזולאי (ש"ס) להשעות את הרב אברהם יוסף מתפקידו כרב העיר חולון על רקע ההליך הפלילי המתנהל בימים אלו נגדו. לאחר שהפניות, הן למשרד לשירותי דת והן לרבנות הראשית בעניין השעיית הרב אברהם יוסף, נענו בהתעלמות פנו בתנועה לבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ על מנת שיתערב בסוגיה זו.

לטענת התנועה, המשך כהונתו של הרב יוסף – החבר במועצת הרבנות הראשית – חותרת תחת האמון הציבורי בשירותי הדת ובמערך הכשרות הממלכתי, אשר ממילא שרוי היום בשפל המדרגה וזאת הן מחמת התערבותו הבוטה של הרב יוסף לטובת בני משפחתו בעניינים הנמצאים בזיקה ישירה לליבת סמכותו כרב עיר והן מחמת ההשלכות הציבוריות של מעשיו של הרב אשר פעל להפוך את מערך הכשרות הממלכתי למערך החוסה תחת גופי כשרות חרדיים. בנושא זה מזכירים בעתירה את פסיקת בג"צ בעניין מעמדו של כתב אישום כנגד נבחר ציבור. על אף שלא מוצו ההליכים הפליליים נגד נבחר הציבור עצם ההגשה מהווה תשתית לבית המשפט להורות על השעייתו מתפקידו.

עוד נכתב בעתירה, "שילוב זה בין הפן הפרטי, קרי ההטבה עם קרוביו והפגיעה במתחרי העסק המשפחתי, לבין הפן הציבורי – קרי, החתירה תחת מערך הכשרות הממלכתי – מצדיק למצער את השעייתו של הרב יוסף מכהונתו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו."

השבוע הגישו עורכי דינו של הרב אברהם יוסף, נבות תל צור וטל שפירא, תגובה מקדמית לעתירה וכתבו כי "כי לא מתקיימת עילה להשעייתו מכהונתו כרב העיר חולון עקב כתב האישום נגדו".

על אף זאת החליט הרב אברהם יוסף להפקיד את סמכויותיו כרב העיר בענייני כשרות לידי רב העיר האשכנזי של חולון, הרב יוחנן גור-אריה וזאת עד לתום ההליכים המתנהלים בגין כתב האישום. לדבריהם "משיכת ידו המוחלטת של הרב יוסף מעיסוק בענייני כשרות, עד לתום ההליך, נעשו לשם כבודה של תורה ועל מנת למנוע כל לזות שפתיים בעניין".

בתוך כך, הרב יוסף מתנער מכתב האישום ומהמעשים המיוחסים לו, לדברי עורכי דינו, "כתב האישום אינו נקי מקשיים" וכן ש"הרב אברהם יוסף פעל בהתאם לתפיסתו ההלכתית ולצו מצפונו" בכל הנוגע לתעודות הכשרות בעירו.

הרב יוסף ימשיך לכהן כרב העיר ולטפל בסוגיות השונות מלבד כשרות, וכן ימשיך להיות חבר מועצות הרבנות הראשית אשר תפקידה בין השאר לטפל בסוגיות של כשרות. עמדת המדינה טרם התקבלה, ויהיה מעניין מה המדינה תשיב על רקע הודעתו של הרב יוסף על משיכת עיסוקו בתחום הכשרות בחולון.

עו"ד אסף בנמלך המייצג את העותרת, ביחד עם עו"ד מתי רוזנבאום, מסר כי "ההחלטה המתבקשת של הרב יוסף לנטרל עצמו מעיסוק בענייני כשרות התקבלה רק בעקבות עתירת התנועה לבג"צ. פניות קודמות לרב יוסף, לרבנים הראשיים וליועצים המשפטיים כלל לא טופלו. בנסיבות אלה, ספק אם די בהחלטתו של הרב שלא לעסוק בענייני כשרות עד לבירור משפטו. אנו נלמד את עמדת הרב יוסף ונבקש להגיב עליה בפני בית המשפט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מזועזע
ונתן | 31-05-2016 13:27
אני בהלם ש"נאמני תורה ועבודה" עומדים מאחורי העוול המקושקש הזה, שמאשימים את הרב על לא עוול בכפו. והפעם לא מדובר על מחלוקת בעובדות - גם אם המאשימים צודקים, אין בדבריהם ממש. כל "חטאו" של הרב הוא שהעדיף את בד"ץ בית יוסף על גופי כשרות חלשים ממנו (לפחות בתחום הבשר הם חלשים ממנו, בתחומים אחרים אולי לא).
2
האדם יראה לעיניים והד' יראה ללבב
| 31-05-2016 15:03
השאלה למה הרב יוסף העדיף את הכשרות שלו? האם בגלל הכשרות הטובה או בגלל הרווחים שלו ממנה? את התשובה רק הרב יוסף יודע.