"מעשה חמור": השר אבי גבאי התפטר מתפקידו - סרוגים

"מעשה חמור": השר אבי גבאי התפטר מתפקידו

השר להגנת הסביבה שהיה בין מקימי מפלגת 'כולנו', כתב בהודעה שפרסם: "המהלכים הפוליטים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה"

author-image
"מעשה חמור": השר אבי גבאי התפטר מתפקידו
  (צילום: אמיל סלמן/פלאש90)

בעקבות מינוי ליברמן – השר לאיכות הסביבה מתפטר אחרי מעט יותר משנה בתפקיד. בהודעה שפרסם הבוקר (יום שישי) השר אבי גבאי כתב: "לאחר לבטים רבים הודעתי ליו"ר תנועת "כולנו" ושר האוצר, משה כחלון כי החלטתי להתפטר מתפקידי כשר להגנת הסביבה.

גבאי: "למרות החשיבות הרבה שאני רואה במשרד ובפעולות המשמעותיות שאנו מקדמים בו לצמצום זיהום האוויר ובתחומים רבים נוספים, הרי שהמהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם".

עוד הוסיף גבאי כי "זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה". חבר הכנסת מטעם כולנו חתם את דבריו בפנייה ליו"ר מפלגתו משה כחלון: אני מבקש להודות ליו"ר "כולנו" על התמיכה, האמון והסיוע ואין לי ספק שתנועת כולנו תמשיך להטביע את חותמה ביעדים שקבענו בעת הקמתה".

ח"כ האלוף במיל' איל בן ראובן (המחנה הציוני) הגיב על התפטרותו של השר להגנת הסביבה, אבי גבאי ואמר כי "גם אבי גבאי, כמו רבים וטובים במערכת הפוליטית ובחברה הישראלית, איבד אמון בממשלת נתניהו-בנט-ליברמן. השר אבי גבאי, שהיווה גורם מאזן לימין הקיצוני, הולך הביתה בעקבו הליכתו של בוגי וכניסתו של ליברמן. הצטרפותו של ליברמן לוקחת את מדינת ישראל אל עבר מקומות אפלים, שנוגדים את אופיה וצביונה כמדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה וצודקת".

"אני קורא לאבי גבאי, בהיותו מנהיג ואדם, לחבור אלינו, לגוש המרכז-שמאל, ולהצטרף למאמץ להחליף ממשלה ימנית-קיצונית שהינה מסוכנת לישראל. אני קורא גם לשר כחלון, שאין לי ספק בראייתו את הסכנה בממשלת נתניהו, לאזור אומץ ולעזוב את הממשלה המסוכנת".

מארגון ׳ירוק עכשיו׳ נמסר בתגובה להתפטרות השר אבי גבאי: ״אנו מצרים על התפטרות השר גבאי ומאחלים לו הצלחה בהמשך פעילותו הציבורית. המשרד לאיכות הסביבה הינו מהמשרדים החשובים ביותר בממשלה וצריך שיעמוד בראשו שר מקצועי ואחראי המחוייב לשמירת הסביבה. אנו מצפים מראש הממשלה ומשר האוצר לא להחזיק בתיק אלא למנות במהירות האפשרית שר חדש שיראה בתפקידו ייעוד ובכך לאפשר את הרציפות השלטונית הנדרשת שתמנע פגיעה בפעילות השוטפת למען ישראל ירוקה ונקיה יותר״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עד שהוא לא התפטר לא ידעתי שהוא בכלל השר של הסביבה
אדם מעשי | 27-05-2016 8:47
2
כחלון, השר שבמפלגתך הלך הביתה, אתה הבא בתור שתתפטר
אזרח | 27-05-2016 9:37
כמה וכמה פעמים מסבירים לך ואתה עקשן, שאתה חבר של ביבי ממשלת ימין קיצונית ואנטי דמוקרטית ומסוכנת לישראל??? אתה ממשיך לדבוק כמו קרציה בממשלה, לך כבר הביתה והולכים לבחירות, אם לא תתפטר אז בבחירות הבאות אתה תאבד קולות.
3
כנראה שלא מעניין אותו איכות הסביבה
יפה יוסף | 27-05-2016 11:27
לכן מוצא סיבה להתפטר.
4
עכשיו יש לנו שר בטחון שהיה אפסנאי בגדים
מורן | 28-05-2016 0:15
מעולה - כל הכבוד לימין העיקר עמיר פרץ שהיה סרן בחימוש לא היה ראוי אבל ליברמן המושחת ששירת שנה באפסנאות הוא מבין גדול בבטחון
5
פופוליסט - יכל להמתין כמה שניות בכדי ללמוד את ליברמן אבל יש חסרי עמוד שדרה שרודפים אחרי העדר
| 29-05-2016 8:56