דוד ביטן: "יעלון יצטרף כמספר שתיים של יאיר לפיד"

דוד ביטן: "יעלון יצטרף כמספר שתיים של יאיר לפיד"

יו"ר הקואליציה הטרי וחברו של יעלון למפלגת 'הליכוד' סבור שפניו של יעלון הן למפלגת 'יש עתיד' שם ישמש כמספר 2 של יאיר לפיד

author-image
"יעלון יצטרף כמספר שתיים של יאיר לפיד"
  (צילום: Amit Shabi/POOL/FLASH90)

פרישת שר הבטחון.

יו"ר הקואליציה הטרי, חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) טוען כי מדבריו של שר הבטחון הפורש, משה בוגי יעלון (הליכוד) ניתן להבין כי אין בכוונתו להתמודד על הנהגת הליכוד ולכן הוא מעריך שפניו הן למפלגת 'יש עתיד', של חבר הכנסת יאיר לפיד.

ביטן אף מגדיל ונוקט במיקום של יעלון במפלגתו של לפיד ואומר כי יעלון יהיה מספר של ב'יש עתיד'.

ביטן הצהיר כי יעלון "לא אמר שיתמודד על הנהגת הליכוד", ולכן להערכתו "בכוונתו להצטרף כמספר שתיים של יאיר לפיד ביש עתיד".

לפיד מצידו התייחס לאירועים הפוליטיים האחרונים ולפרישתו של יעלון ובמהלך אירוע 'שבתרבות' שנערך בחולון הוא אמר כי הוא "מצדיע לבוגי וחושב שכל אזרחי ישראלי צריך להודות לו על מה שעשה והוא צריך להיות חלק מהנהגת המדינה גם בעתיד. בוגי היה שר בטחון טוב וטוב היה למדינת ישראל שבוגי היה שר הבטחון שלה.

לפיד הוסיף כי "אנחנו צריכים לעמוד מול השוליים הקיצוניים. אנחנו צריכים מדינה שבה המרכז השפוי הוא הקול שמכתיב. אני מסתכל היום על הליכוד ושואל את עצמי מה בגין היה אומר כשהיה מסתכל על המפלגה שהוא הקים. מפלגה שביום אחד בוגי יעלון מתפטר מהכנסת ויום למחרת יהודה גליק נכנס במקומו לכנסת"

במהלך האירוע נשאל לפיד על הארועים הפוליטיים של השבוע האחרון ואמר: "כאשר ההנהגה הישראלית משדרת לציבור הישראלי שהערכים הם לא דבר חשוב אז כן, יש בזה סכנה. אם אתה מסתכל על השבוע האחרון אתה רואה שההנהגה בעצם אומרת לאזרחים שהשמצות והכפשות הם החיים וככה זה הפוליטיקה. וזה פשוט לא נכון. אנשים מעריכים יושר הוא עוצמה, ערכים זה כוח, חברות זה חוסן. אזרחי המדינה צריכים לבחור בין ישראל גדולה לפוליטיקה קטנה".

לפיד תקף גם את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר: "ההנהגה היום לא עוסקת בערכים אלא רק בסידורי ג'ובים. למדינת ישראל יש פוטנציאל, יש לנו צבא מופלא, צה"ל הוא באמת הצבא הכי מוסרי בעולם, יש לנו כוחות כלכליים וחברתיים ואנשים מדהימים וכל זה לא מצליח לתרגם את עצמו למה שמגיע לנו. מגיע לנו חיים טובים במדינה הזאת וזה כי יש לנו מערכת פוליטית מקולקלת שעוסקת רק בעצמה כל היום. אנחנו ב'יש עתיד', קבוצה של אנשים שבאו לתקן ובשביל זה באנו לפוליטיקה. הפוליטיקה עסוקה רק בעצמה במקורבים שלה, בכספים שלה, והכול הפך להיות משחק מכוער. זה לא חייב להיות ככה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אם כבר שיהיה במקומו
קייסי | 22-05-2016 8:51
2
נשמע לי הזוי, שאדם ברמה של יעלון
יובל | 22-05-2016 8:53
חובר כמספר 2 ,או כמספר כלשהו למניפולטור-דיקטטור , עיתונאי
3
יהודה גליק
| 22-05-2016 9:50
כמה אתם מכירים את יהודה גליק , העיקר השמצות האיש אידאליסט וליברל ואיש חסד איש חכם ונבון
4
איש חסד איש חכם ונבון???????????
ל-3 | 22-05-2016 13:09
איני מכירו, התבטאויותיו עד כה מותירות רושם הפוך...........
5
יעלון מצטרף לעש עתיד
מירי | 22-05-2016 18:51
הרי שבזה מראה מי כאן המזגזג..... יאיר לפיד מציג עצמו כשמאל מרכז.....מכך משמע שלא נתניהו שינה כיוון.... מנגד התנתקות ותומך התיישבות ליש עתיד.....מפאיניק טיפוסי..... יותר דומה לאריק שרון כל הרמטכלים יענו ביטחוניסטים.....לא יכולים להוביל את עם הנצח.... הפוליטיקה שמבוססת רק על ביטחון ללא מסר של צדקת הדרך מנתקת מתוכן את הדמוקרטיה היהודית....
6
כל הכבוד ליאיר לפיד
Mt | 03-06-2016 16:03
לא משנה איך תקראו לו. דיקטטור. יהיר. טיפש. .. עובדה שהוא היחידי שעובד והיחידי שאומר את האמת בפנים לימין הקיצוני ולשמאל הקיצוני.... יאיר המשך כך ומקומך מובטח.