המהפכה התעשייתית "דילגה" על על סין.

סין "קפצה" ישר לתעשייה המודרנית והפכה להיות הכלכלה השניה בגודלה בעולם כשהיא מאיימת לעקוף את ארה"ב. סין מהווה כיום, את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של העולם והמסחר העולמי זז למדינות מזרח הרחוק.

התמקדות הסחר הישראלי בסין אינו מותרות אלא צורך קיומי של ישראל במיוחד כאשר הסחר עם מדינות הליבה המסורתיות של ישראל (ארה"ב ואירופה) נהיה קשה יותר עקב בעיות פוליטיות (חרם על מוצרים ישראליים) וכלכליות (שינוי מדיניות המיסוי).

על ראשי המשק כמו על היזם הפרטי, להסתכל מזרחה ולבחון את כיווני ההשקעה בענק מהמזרח. שימו לב למגוון התחומים בהם ניתן לסחור עם סין?

(1) כמות המים הראויים לשתיה בסין קטנה מאוד ביחס לשיטחה וגודל האוכלוסיה שלה. המים ברוב הנהרות מזוהמים מאוד. סין תקצבה לעשור הבא כ – 600 מילארד דולר (!) לטיפול במים. בעיות המים הפכו אתי ישראל למדינה מובילה בתחום והפוטנציאל לקחת חלק מתקציב הזה קיים.

(2) אחד ממנועי הצמיחה של סין הינה אלקטרוניקה וחשמל. סין הקציבה כ – 2 מיליארד דולר לפיתוח האיזורים הכפריים. לישראל כמרכז הי – טק עולמי יש הרבה מה לתרום למיזם סיני זה.

(3) סין הקציבה כ – 125 מיליארד דולר לפיתוח הרפואה . ישראל כמדינה מובילה "בטיפולי שטח" יכולה לספק ידע רב לסין שבעיותיה הרפואיות במיוחד באזורים הכפריים הינן קריטיות.

(4) ב – 2008 הודיעה סין על תקצוב של כ –  3 מיליארד דולר לפיתוח הביו – טכנולוגיה החקלאית ב – 15 השנים הקרובות, לצורך גידול היבול. לישראל כמעצמה חקלאית המייצאת ידע לכל העולם בוודאי שיש מה לתרום למאמץ זה.

ו – (5) סין ממשיכה לפתח את היכולות הצבאיות שלה ולישראל כאחת היצואניות הגדולות של נשק יש שדה מסחר ענף.

אלו הן רק כמה דוגמאות לפוטנציאל הסחר בין ישראל לסין הנדונות במסגרת הקורס ניהול עסקים בסין. הקורס הנלמד במסגרת תוכנית ההתמחות בשיווק בביה"ס למנהל עסקים במכון לנדר, מתמקד בהבנת התרבות העסקית והחברתית ובמתן כלים לניצול הזדמנויות בשווקים הסיניים.

==

ד"ר רון ברגר הינו ראש ההתמחות בשיווק בביה"ס למנהל עסקים של מכון לנדר-המרכז האקדמי ירושלים, משמש כמנכ"ל משותף של חברת ההשקעות "סיגמה".