3 סיבות בגללן אסור לפטר את יאיר גולן - סרוגים

3 סיבות בגללן אסור לפטר את יאיר גולן

על אף שאתמול כתב הרב חיים נבון כי דבריו של האלוף יאיר גולן מסוכנים ואף הפריך אותם, הבוקר הוא מבהיר מדוע בכל זאת הדרישה לפטר אותו או שהוא יתפטר מעצמו אינה נכונה.

3 סיבות בגללן אסור לפטר את יאיר גולן

על אף שאתמול (חמישי) כתב הרב חיים נבון כי דבריו של האלוף יאיר גולן מסוכנים ואף הפריך אותם, הבוקר הוא מבהיר מדוע בכל זאת הדרישה לפטר אותו או שהוא יתפטר מעצמו אינה נכונה.

תחת הכותרת "למה לא צריך לפטר את סגן הרמטכ"ל?", מנה הרב נבון שלוש סיבות לכך.

"אתמול כתבתי למה דבריו היו שטויות מופרכות ומסוכנות. היום אני רוצה לכתוב למה בכל זאת אסור לפטר אותו, בניגוד למה שזועקים רבים מחבריי.  למה? בכלל שלוש סיבות, מהפרטית אל הכללית".

לדברי הרב נבון: "ברמה הפרטית: כי כל מי שמכיר את יאיר גולן אומר שהוא חייל מעולה, קצין מעולה ומפקד מעולה. כי הוא מסר את נפשו בקרבות מסוכנים רבים למען עם ישראל. אנחנו מסוגלים לספוג ממנו בתמורה שטות אחת".

"ברמה הצבאית", טוען הרב נבון כי "הגיע הזמן לבחון את האלופים שלנו לפי יכולתם כמצביאים, ולא לפי שיקולים אחרים. טעות הייתה לפסול את גלנט מרמטכ"לות בגלל פרשייה לא רלוונטית. אנחנו צריכים מצביאים שיכולים לנצח מלחמות, וזה צריך להיות השיקול הרלוונטי היחיד. אם גולן איננו מצביא כזה – בכל מקרה איננו אמור להיות סגן הרמטכ"ל. ואם הוא כן מצביא כזה – לא אכפת לי אם ימני או שמאלני, חכם או טיפש, רהוט או עילג".

בסוף דבריו מונה הרב נבון את הסיבה השלישית אותה הוא מכנה הסיבה העקרונית: "ברמה העקרונית: צריך לשים גבול לתפישה שהכול הוא שפה ולשון. תרבות הפוליטקלי-קורקט מטיפה לנו שהמילים הן הכול. גם מתנגדי ה-PC לעתים מאמצים את הטעות הזו, וסוגדים לחוסר התקינות הפוליטית. אבל מילים הן רק מילים. כאשר אלוף אומר שטויות, לא צריך לפטר אותו. צריך להצמיד לו אחד מסגניו של דובר צה"ל. אלוף בצה"ל לא אמור להיות אבא אבן, וגם לא איינשטיין. הוא אמור לנצח מלחמות, ואותן – בניגוד למה שמטיפים לנו היום – לא מנצחים ולא מפסידים במילים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
די לעקוב אחרי התבטאויותיו של סמוטריץ'
אורי כהן | 06-05-2016 10:19
כדי להבין שסגן הרמטכ"ל דייק בדבריו.
2
צריך לפטר
עמיחי | 06-05-2016 10:25
על טעויות צריך לשלם, זו טעות חמורה. אם רוצים להפסיק את הברברת צריך לייצר תקדים.
3
יש לעיין בדבריך
ניצן | 06-05-2016 10:56
הרב נבון - אם דבריו יחלחלו אל תפיסותיו בשדה הקרב? אל תפיסותיו את תפקידו כאחראי על התעצמות צה"ל? מה נאמר אז ? האם ניתן להפריד בין תפיסת עולם למנהיגות ופיקוד בעת קבלת החלטות תחת אש? אם לא - צודק אתה לחלוטין, ואם כן ...
4
טעות הרב נבון.מצביאים כאלו לעולם לא ינצחו מלחמות!!!!!!!
| 06-05-2016 11:01
ואכן צה"ל לא ניצח בעשורים האחרונים שום מלחמה. ומצבנו הצבאי לא מזהיר כלל וכלל. נכון שפטורין של קצין אחד לא יעלה ולא יוריד, יש לפטר את כל הקצונה הגבוהה הנגועה בהלך הרוח שח החשוך גולן.
5
מבט שטחי, והמבין יבין.
מלכי | 06-05-2016 11:03
6
במחילה הרב נבון
הזוי | 06-05-2016 11:42
אבל אדם השבוי בדעות כאלו משובשות לעולם לא ינצח מלחמות! לא פלא שהמצב שלנו כזה, כל הבכירים בבטחון מביאים לידי מקבלי ההחלטות את הכל כמו שהם רוצים, אחרי שהם מסיימים את שירותם מתגלה פרצופם האמיתי.
7
טעות בידך הרב נבון
| 06-05-2016 12:46
בדרך כלל נהנה מדבריך ומזדהה עמם. במקרה זה נדמה לי שאתה טועה. חייל טוב ומצוין , זה נהדר. ראוי להערכה. מסירות נפש ממש ובפועל של חייל בשירות העם והמדינה הן זכות עצומה שלא ניתן לשער ערכה. הובלה של צבא ועמידה בראשו הן דבר אחר. אי אפשר להיות אסטרטג של מלחמת הקודש שלנו מול אויבינו מתוך תפיסה כזו. הוא הוכיח שאינו כשיר לזה שחיילינו יענו לקריאתו ״אחרי״. הבסיס של היות מפקד ומוביל. ואיני רוצה להרחיב עוד בעניין. יתירה מזו - חשוב מאוד שיהיה ברור לכולנו ששוברים שתיקה הקרן החדשה וגרורותיה אינן שייכות לניהול הצבא. עצם התחושה שייתכן וכך הם הדברים יוצרת מרחק הין העם החיילים וההנהגה הצבאית. לזה עלולות להיות תוצאות שאחריתן מי ישורן. ויפה שעה אחת קודם. בבהילות ולפני שבת לפעול כדי לתקן את הזעזוע העמוק שדבריו גרמו. בהערכה רבה - שלום מרקוביץ.
8
כלל
לוי | 06-05-2016 14:10
כל מי שנושא תפקיד רם, חייב לברור את דבריו היטב. מי שלא יכול, שיפרוש.
9
לשלוח הילדים לצבא נאצי?
משה | 07-05-2016 20:50
מאוד מרשים איך שהב"ט והרמטכל מגבים את פקודיהם הבכירים. חבל שהם לא יודעים לגבות את החיילים הפשוטים, ואפילו מנסים לרכב על הבגידה בהם
10
חונטה
ישי אבנון | 08-05-2016 6:17
מתוך אחריות חייבים לפטר אותו כי התבלבלו אצלו היוצרות הוא חושב שהוא נביא ומחזיק בשרביט המוסר ודבר השם . וכל כולו גנרל שקבל הרשאה וחובה להגן על עם ישראל. טרם מלחמה ובמלחמה . גנרל שחושב שהוא רשאי בפומבי להביע ביקורת על החברה ועל השלטון עלול בוקר אחד לחשוב שיש לו הסמכות ליטל את השילטון. ככה גדלות חונטות והפיכות אנטי דמוקרטיות. תכלס הביתה ומיד .
11
הרב חיים נבון
| 08-05-2016 7:53
הפרדת דת מהמדינה במשאל עם
12
בעמ״י הנצחון מתחיל מהרוח
| 08-05-2016 8:08
מה שהאדם מדבר וחושב הוא עיקר כוחינו ״אלה ברכב ולה בסוסים ואנחנו בשם אלוקינו נזכיר״ , האלוף אמר את דבריו כי הוא רוצה להוביל חינוך מסויים ואנו חושבים שאם זו תפיסתו עליו לעזוב כי איננו מתאים להוביל את צבא ה׳.
13
מה מקור הידיעה? איפה דבריו של הרב נבון התפרסו? למה אתם
אמיר | 08-05-2016 20:50
לא מציינים מקור?
14
ההתבטאות מאד נוגעת לכישוריו כמצביא
יהודי | 09-05-2016 18:33
היא מבטאת את הלך רוחו, ואת סגנון המלחמה המושחת הנהוג בצה"ל הצבא הכי פחות מוסרי בעולם(בכך שמקל ברציחת יהודים ולא מגיב בכל הכח)