שימו לב: יאיר גולן הבהיר אך לא חזר בו - סרוגים

שימו לב: יאיר גולן הבהיר אך לא חזר בו

אין די בהבהרה ,יש צורך בחזרה בתשובה ובהסבר נרחב שלו שיסביר למה אין הדברים נכונים, לא היסטורית, כי המציאות אז הייתה שונה בתכלית ולא עובדתית ביחס למה שקורה היום

author-image
שימו לב: יאיר גולן הבהיר אך לא חזר בו
  (צילום: גפן רזניק/פלאש90)

דבריו של סגן הרמטכ"ל הם הוצאת שם רע על עם ישראל ומדינת ישראל. בהבהרה שהוציא לאחר מכן יש חזרה מוחלטת מכל מה שאמר בדבריו. אולם הוא איננו חוזר בו, אלה מבהיר. זהו משחק כפול – לא לחזור מדבריו אלא להבהיר אותם.

דבריו אלו נותנים הצדקה לכל שונאי ישראל ולכל האנשים התמימים ברחבי העולם הנמשכים אחריהם ,להמשיך לתקוף ולהחרים את מדינת ישראל בפרט ואת היהודים בכלל. זהו משמעותו רחבה של הפסוק "לא תלך רכיל בעמך" ולהמשך הבא מיד אחריו "לא תעמוד על דם רעך", כי יש בזה שפיכות דמים נפשית של שורדי שואה רבים השומעים את סגן הרמטכ"ל של צה"ל מאשים את החברה בישראל "בניצנים של נאציזם" – לא פחות מזה. יחד עם זה דברים כאלה הנותנים דלק למדורת שנאת ישראל בעולם, יכולה לגרום, אף היא, לשפיכות דמים ממש.

אבל מעבר לזה. הדבר המתסכל ביותר בכל הסיפור הוא שרבים מאנשי התקשורת וממנהיגי הצד השמאלי במפה הפוליטית, מגבים את הדברים ובכך גם היום המיוחד הזה "יום הזיכרון לשואה ולגבורה" הופך ליום מפלג ומחרחר ריב במקום להיות יום מאחד ומחבר. יום שנותן את לציבור כולו, ולצעירים בפרט, להבין מהי משמעותה של מדינת ישראל ומה משמעותו של הנס הגדול שבתקומת עם ישראל במדינתו.

כל אחד מאתנו שדיבר בפני קהל ובמיוחד בטקס רב משתתפים בעל משמעות ציבורית,שואל את עצמו,מה המסר שהוא רוצה להעביר, מה מתאים לו לומר בהקשר לתפקיד או למעמד או למקום שהוא מייצג. במיוחד אדם בדרגה זו, שמן הסתם משתף מי ממקורביו בכתיבת הנאום. אין כאן פליטת פה, אלא נאום מחושב ומתוכנן. האם זה מה שיש לומר לסגן הרמטכ"ל?!, זה מסר שהוא רוצה להעביר לעולם כולו?! לא מובן, מטריד ומציק.

אין די בהבהרה ,יש צורך בחזרה בתשובה ובהסבר נרחב שלו שיסביר למה אין הדברים נכונים, לא היסטורית, כי המציאות אז הייתה שונה בתכלית ולא עובדתית ביחס למה שקורה היום.

האם קיימת בתוכנו שנאת זרים? כן ,יש קצת…האם כל שנאת זרים הם ניצנים של שואה? ממש לא.

נציג צה"ל צריך לדבר על האויבים העומדים עלינו לכלותינו, על החוב המוסרי שיש לנו להגן על עם ישראל ולהלחם באויבים ובאנטישמיות המעלה ראש.

לדבר ברמז על פרשת 'החייל מחברון' בהקשר ללקחי השואה זה פשוט הזוי ומופרך. לגבות אמירות כאלו זה איבוד כל דרך.

אפשר לנסות ולתקן. חזור בך יאיר גולן. לא בהבהרה אלא בחזרה בלב שלם ונפש חפצה.

=======

הרב אלי קפלן הוא ראש הגרעין התורני 'בית מורשת' במעלה אדומים‏

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אכן כן, אבל הפוך
אשר | 05-05-2016 16:01
הודעת דובר צה"ל היא מלאכת מחשבת של ממש. אם הדברים של יאיר גולן אמש בטקס היו עמומים, הרי שההתנפלות (הפבלובית) של בנט וחבר מריעיו גררה "הבהרה" שאכן הבהירה בדיוק למי התייחס האלוף בדבריו: לדרג המדיני. כל הכבוד לאלוף ולדבריו האמיצים.
2
מחלת נפש
ראובן | 05-05-2016 16:25
בטקס אתמול אמרו עשרות פעמים "נאצים" (לא גרמנים – זה לא!) ולא פעם אחת "ימח שמם וזכרם". כל עוד לא דורשים נ ק מ ה , אין לנו רפואת נפש.
3
"מוות וחיים ביד הלשון"
מבואס | 05-05-2016 16:57
אז לא רק גדעון לוי מספק חומר תבערה לDBS. גם בקודקוד המערכת, לבושתנו... מטפחים עלילות דם על צה"ל ומזיקים לכל יהודי באשר הוא!
4
הבעיה עילון ולא סגן הרמטכ"ל
צחי | 05-05-2016 22:48
5
הרמטכל הבא?
משה | 06-05-2016 14:37
נו חשבתם שדפקתם את אופק בוכריס ועצרתפ אותו מלהיות רמטכל. עכשיו בורא עולם יטרפד לכם את כל הפוליטיקצינים. שלכם. הרי אם השוטה הזה באמת חושב שיש לצבא ניצנים של אלמנטים נאצים, אז מה הוא עושה בו? ואם לא למה הוא לא סותם את הפה?