הרב ערוסי תוקף: שמועות רעות והוצאת שם רע" - סרוגים

הרב ערוסי תוקף: שמועות רעות והוצאת שם רע"

רבה של קריית אונו, הרב רצון ערוסי, זועם על הטענה לפיה הרמב"ם התאסלם ובשאלה שהופנתה אליו בנושא כתב: "יש לדחות שמועות רעות מעין אלו ודינם כהוצאת שם רע"

הרב ערוסי תוקף: שמועות רעות והוצאת שם רע"
  (צילום: יח"צ)

רבה של קריית אונו, הרב רצון ערוסי, זועם על הטענה לפיה הרמב"ם התאסלם.

בשאלה שהופנתה אליו נאמר: "בזמן האחרון יש איזה פרופסור שגילה איזה "סקופ" כאילו שהרמב"ם התאסלם. ויש הרבה הרצאות שלו בנושא זה.  ושאלתי האם ידוע לרב משהו בנושא זה אם זה נכון?

בתגובה לשאלה השיב הרב ערוסי כי "דברים אלו בלתי מבוססים ודינם להישלל על הסף".

לדבריו: "לצערינו, כמו שיש אנשי תקשורת שיוצרים חדשות ולא רק מדווחים על חדשות, תוך שהם משתמשים בגרעין אמת קטן לייצור החדשות, כך בעולם האקדמי, יש שחוקרים דברים בזהירות, ויש שמחפשים סקופים מחקריים כשהם נשענים על קנה רצוץ איזה שהוא ביטוי צדדי, אבל בבחינת מעיליה פילא בקופא דמחטא. ברור לכל בר דעת שדברים אלו שנטענים מפי פרופ' מלומד אינם עולים עם המציאות וכל מטרתם לערער את היסודות הרוחניים של עם ישראל ולרדוף אחרי הכבוד".

הרב ערוסי הוסיף כי "כל המכיר את הרמב"ם באישיותו, ולא רק בחכמתו, יודע שהוא לא היה מסתיר דבר כזה, והיה חושף את עצמו ומבאר מה קרה, כדי שאחרים ילמדו. בטח ובטח כשנשארו לנו איגרות רבות כגון איגרת השמד, איגרת קידוש השם וכן איגרת תימן, המראות בעליל את דעתו של הרמב"ם במקרים מעין אלו שרלוונטיים עד היום במציאות האירופאית בה מסוכן להלך ברחוב עם סממנים דתיים ויהודים מידי יום מתמודדים מול הטרור הרצחני בכל העולם ומוסרים את נפשם למען קידוש שמו של הקב"ה".

צריך לזכור שמדובר במפעל החיים האישי הגדול ביותר בתולדות עם ישראל להנחלת התורה כשלמעשה כל התורה שיש בידינו היום ובטח ובטח לעתיד לבוא מבוססת על מפעל חייו של הרמב"ם. יש לדחות שמועות רעות מעין אלו ודינם כהוצאת שם רע. בימים אלו של ספירת העומר ראוי להזכיר כיצד ראו חכמים את הכבוד הראוי לגדולי ישראל וכך נאמר במסכת אבות "…והוי זהיר בגחלתן שלא תכווה, שנשיכתן נשיכת שועל, ועקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף, וכל דבריהם כגחלי אש'".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לא מדוייק
משה אילן-דגן | 02-05-2016 10:35
"השמועות" שהרמב"ם התאסלם אינן חדשות, ומקורן מחכם מוסלמי שהכירו באותו דור. עצם ההתאסלמות אינה העיקר כי בתקופתו יכול והיה והתאסלם כלפי חוץ, כמו אנוסים רבים. בכלל, השאלה נשלחה לרב ערוסי ב2005. מה עניין להקפיץ אחר 11 שנה?!
2
סיבת הטענה
משה | 02-05-2016 12:31
סיבת הטענה להסביר למה הרמב"ם עלה להר הבית, דבר שבוא אסור - והרב ערוסי גם סובר איסור זה!!!
3
צא ולמד!
מאיר כהן | 04-05-2016 17:38
זה אומר בכה וזה אומר בכה ואי אפשר לסמוך על אף אחד. הרמב"ם כתב את שלו והוא מדבר בעד עצמו. תשאלו אותו!!!