סערה בבר אילן בעקבות איסור שירת נשים - סרוגים

סערה בבר אילן בעקבות איסור שירת נשים

ימים ספורים לפני טקס יום השואה קיבלו סטודנטיות המשתתפות בו הודעה כי הן יוכלו לנגן ולהקריא אך לא לשיר. רב הקמפוס: "כך אנו נוהגים באוניברסיטה"

author-image
סערה בבר אילן בעקבות איסור שירת נשים
  אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

סערה באוניברסיטת בר אילן.

ימים ספורים בלבד לפני יום השואה, סטודנטיות באוניברסיטת בר אילן שהיו אמורות לשיר בטקס קיבלו הודעה כי הן יכולות לנגן ולהקריא קטעים, אך אינן יכולות לשיר, כך דווח אמש (ראשון) בערוץ 10.

יפעת בלסיאנו, סטודנטית שביקשה לשיר בטקס אמרה בראיון לערוץ כי "נאמר לי שאני יכולה לנגן בלבד. למנוע ממני לשיר בטקס יום השואה לא משרת אף אחד".

האחראי על הטקס הוא רב הקמפוס, הרב שלמה שפר. בשיחה עם חדשות 10 הוא הסביר את המניעה משירת נשים בטקס כי זה המנהג במקום. "אם היא רוצה לנגן איתנו זה בסדר גמור. לא רצינו להיכנס לכל המחלוקות, וכך אנחנו נוהגים באוניברסיטה".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "טקס יום השואה מיועד לכל ציבור המרצים והסטודנטים, דתיים ושאינם דתיים, מי שנמנעים משירת נשים ומי שאינם מקפידים. כדי להימנע ממחלוקות בנוגע לאופיו של הטקס החשוב הוחלט שהוא לא יכלול שירה. כך היה כל השנים וכך יהיה הטקס גם הפעם".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה: "אנו מצטערים על בחירתה של אוניברסיטת בר אילן להיבדל מהציבור ולא לקיים את המנהג הישראלי היפה של שילוב שירה בטקסי הימים הלאומיים, על מנת להימנע משירת נשים. גם אם הלכתית יש דעות שונות בנושא שירת נשים באירועים ציבוריים, קיימות מספיק דעות שאינן רואות איסור בהקשר של טקס, דברים שבקדושה או בהקשרים דומים.

תנועת נאמני תורה ועבודה סבורה בהתאם לכך, כי נשים יכולות וצריכות להופיע על הבמה באירועים ציבוריים. הנוקטים בגישה מחמירה רשאים לא לבא לאירועים אלו, אולם אינם יכולים להחיל את החומרות שלהם על כלל הציבור. יתירה מזאת, העיסוק החוזר במניעת שירת נשים מביא לפגיעה בתפיסה ובקיום של הלכות הצניעות בישראל, במקומות בהם הן נחוצות באמת."
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בחרת אוניברסיטה דתית שמכבדת שומרי הלכה ! פרובוקציות תעשי באוניברסיטה אחרת
| 02-05-2016 11:25
2
נו, מה כבר אפשר לצפות מנאמני עבודה (ואולי גם קצת תורה)
דודו | 02-05-2016 11:52
תמיד אפשר לדעת מראש מה הם יגידו בכל נושא הלכתי
3
ישנן נשים שבכל מקום צריכות להשמיע
| 02-05-2016 13:58
את קולן הלא רצוי.
4
למה כשמכבדים רגשות של דתיים תוקפים אותם על זה
| 02-05-2016 14:16
גם לאלה שמקפידים לא לשמוע שירת נשים (אני, אישית, לא מקפיד) מגיע שיתחשבו בהם. כל הכבוד לאוניברסיטה
5
בושה, שזה בכלל דיון באוניברסיטה "דתית". בושה!!
ליהי | 02-05-2016 15:58
הרב בר אילן מתהפך בקברו
6
ספרו לנו מתי הלכות צניעות נחוצות באמת לדעתכם
תמר | 02-05-2016 21:30
סתם, מעניין אותי לדעת. נראה שכבר פרצתם כל גדר, לא ברור מה נשאר.
7
כל העם מאה שערים? אז יש אמרה אחת מיני רבות
שקול | 04-05-2016 22:12
מה זה אנשים הפסיקו להקשיב ולחשוב? לקרוא ולחשוב? ישנה אמרה אחת בגמרא על קול באשה. אמצו אותה כהלכה. מדוע? מפני שהמחמירים מחפשים כל סדק של החמרה. במקום שיתירו דברים כפי שנאמר "יפה כוח המתיר". כך מחפשים להחמיר יותר, כך מרחיקים אנשים , כך גושרים גדר וגורמים לאנשים להתרחק במקום להתקרב. אשר להלכה - רבנים עד הדורות האחרונים לא העלו בכלל את הנושא הזה.