צפו: כך הבריח יוסי דגן את הפלסטינים מהאולם - סרוגים

צפו: כך הבריח יוסי דגן את הפלסטינים מהאולם

יו"ר המועצה האיזורית שומרון יוסי דגן השתתף בטקס זבח השומרונים אך כשעלה לדבר נטשו הערבים את האולם. "כאן ביתנו ושכנינו טוב שידעו שההתיישבות היהודית בשומרון היא כאן בכדי להשאר לתמיד".

צפו: כך הבריח יוסי דגן את הפלסטינים מהאולם

אירוע הדו קיום המרכזי של השנה – זבח השומרונים, אליו מגיעים מדי שנה ראש מועצת שומרון ומושל שכם, הסתיים אחרת מהצפוי.

זבח השומרונים מתקיים מדי שנה בחג הפסח אותו חוגגים השומרונים על פי לוח שנה שונה משל העם היהודי. הטקס, המדמה את הקרבת הקרבן כפי שכתובה בתנ"ך, מתקיים על הר גריזים בשומרון, ומגיעים אליו מדי שנה תיירים וצלמים מהעולם כולו.

בכל שנה הטקס נפתח בפגישה של פמליות ראש מועצה אזורית שומרון יחד עם פמליית מושל שכם וראשי העדה השומרונית. במהלך המפגש עולה כל מנהיג לשאת את דבריו.

השנה הגיע ראש מועצת שומרון יוסי דגן לטקס הייחודי. את הטקס כיבדו גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ מיקי זוהר. כן נכחו במקום קצינים בכירים של צה"ל.

דגן ישב והקשיב בסבלנות לדבריו של מושל שכם, אכרם רג'וב, זאת בכדי לכבד את העדה השומרונית אולם מושל שכם יצא עם עשרות אנשים מפמלייתו בזמן שראש מועצת שומרון יוסי דגן דיבר על חשיבות הדו קיום והשכנות הטובה.

(הערבים נוטשים את האולם)

הכהן הגדול של השומרונים הביע את צערו על התקרית.

דגן אמר בתגובה על הדברים: "צר לי שאירוע של דו קיום ואחווה הפך בין רגע לאירוע חד צדדי חוסר כבוד כלפי הושטת יד וכלפי ההזמנה המשותפת של השומרונים את כל הצדדים".

(יוסי דגן בנאום של "הכהן הגדול")

עוד אומר דגן: "על אף המאורעות הלא נעימים, אינני אומר נואש. כאן ביתנו ושכנינו טוב שידעו שההתיישבות היהודית בשומרון היא כאן בכדי להשאר לתמיד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
"הושטת יד ואחווה"??? לרוצחים משכם? התחנפות מיותרת
התחנפות מיותרת לחלוטין | 22-04-2016 11:01
מה נסגר???
2
בושה וחרפה
| 22-04-2016 12:34
איך שהצביעות של אלו שיצאו חוגגת
3
אין לנו בעיה עם השומרונים ולא עם
| 22-04-2016 12:44
הדרוזים כלומר הערבים הם הבעייתים . אין כאן בעיה של שטחים אלא שנאת הערבים לעם היהודי שחזר לארצו בדם .הערבים שפכו את דם חיילנו ועוד בחוצפתם מבקשים את השטח מלא דם החיילים .
4
שימו לב כיצד כל אחד מסתכל על השני ומפחד מה יגידו עליו
| 22-04-2016 13:51
ממש חבורת שפנים חסרי חוט שדרה אוי להם ולנו אם זאת המנהיגות הפלסטינית לכן הם נראים כך
5
אם זה היה הפוך זה היה שנה בתקשורת
| 22-04-2016 16:16
זוכרים שאיזה חבר פרלמנט קיצוני שמאלי מארה"ב נאם ומישהו יהודי צחק? זה היה חודשיים בתקשורת. ועכשיו? תסמכו על זה שאמנון קיצונוביץ ויונית מחבלוי מערוץ 2 ידלגו לאייטם הבא.
6
מדוע אתה הכתב משרת את האוייב, ועוד בשעה קשה זו ?
ישראל | 24-04-2016 0:43
מדוע הינך נוקט בכותרת בכינוי "פלסטינים" - כשהכינוי פלסטיני הומצא ע"י אויבינו והשמאל הקיצוני, לעם שמעולם לא היה קיים כעם ועולם לא נכבשה ממנו אף מדינה ? מטרת הכינוי "פלסטיני" הוא להטמיע שיש כזו מדינה שנכבשה על ידינו ועלינו להחזירה לבעליה !!! מדוע לא לקרוא לילד בשמו - "מחבל ערבי", או - כשאין ברירה - לשם זיהוי - לכתוב "ערבים מיו"ש" / "ערבים משטחי הרש"פ" ?
7
מה זה השטויות האלה???
אלי | 24-04-2016 2:55
8
הוא לא היה צריך להיות שם בכלל
יהודי פשוט | 25-04-2016 5:39
השומרונים אויבי עם ישראל מאז ומתמיד כפי שמופיע במקרא במשנה ובתלמוד. החיקוי המגוחך והעלוב שלהם לקרבן פסח אינו אירוע שיהודי מאמין צריך להשתתף בו. שמעון הצדיק הכהן הגדול משיירי כנסת הגדולה ביקש מאלכסנדר מוקדון להחריב את המזבח שלהם בהר גריזים. הוא כמובן לא היה מעלה על דעתו לבוא לכבד בנוכחותו את הקרקס המדמם שלהם. אני מתפלא על סמוטריץ ודגן שחישובים פוליטיים מגוחכים גרמו להם לשכוח את האמת הפשוטה הזו.