ישיבות ההסדר נרתמות למאבק: 'משימה לאומית' - סרוגים

ישיבות ההסדר נרתמות למאבק: 'משימה לאומית'

בבין הזמנים הקרוב יצאו מאות בחורי ישיבות גבוהות והסדר למבצע הסברה ארצי בנושא "הצביון היהודי בסכנה" וזאת בעקבות ההטבות האחרונות שניתנו לרפורמים

ישיבות ההסדר נרתמות למאבק: 'משימה לאומית'
  הרב קוסטינר (צילום: ויקימדיה)

לאחר החודשים האחרונים בהם עלו לכותרות סוגיות הכותל הרפורמי והגיור הרפורמי, יזמו במרכז ליב"ה מבצע הסברה שמטרתו להאיר לציבור הרחב את הבעייתיות והסכנות שבגישה הרפורמית וההכרה הממלכתית בהם.

מאות בחורים ואברכים מישיבות רבות ביניהן; שדרות, מצפה רמון, שבי חברון, רמת גן, אילת, גבעת שמואל, עכו, תל אביב, אריאל, יצהר ועלי יעבירו שיחות בבתי כנסת ופעולות בסניפי תנועות הנוער השונות ביחס למסורת ישראל והנאמנות לתורה ולמצוות.

הרב צבי קוסטינר, ראש ישיבת מצפה רמון אמר: "המשימה הלאומית שלנו בפסח היא להיאבק מול שורש הרפורמה, אנו אומרים בהגדה "בבהילו יצאנו ממצרים" החיפזון של פסח מחזק בנו את האקטיביות והאחריות על חיינו. התפיסה הרפורמית נכנעת לחולשות בני האדם ומנסה לעצב "יהדות כבקשתך" בה כל אחד עושה מה שנוח לו ומה שנעים לו".

הרב דוד דודקביץ ראש ישיבת יצהר אמר: "כמי שעסוקים מידי יום ביומו בבית המדרש בנצחיות התורה, בקדושת התורה שבכתב והתורה שבעל פה – טבעי הוא שבמהלך בין הזמנים תלמידינו יירתמו להסביר ולהאיר אמיתות אלו ביחס לסוגיות העומדות על הפרק בציבוריות הישראלית. המאבק בגישה הרפורמית דורשת מאיתנו לברר את הסוגיה ולומר אמירות ברורות".

יהודה ולד ממרכז ליב"ה מוסיף: "טבעי הדבר שתלמידי הישיבות העוסקים מידי יום בקדושתה של התורה ונצחיותה יצאו במהלך בין הזמנים להאיר את הדבר לציבור כולו, האתגרים העומדים בפתחנו פה במדינת ישראל בתקופה האחרונה דורשים התעוררות של הציבור כולו ואמירה ברורה בעניין. שמחנו לראות שראשי הישיבות והתלמידים נרתמו בשמחה למיזם זה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
יישר כחכם, חזקו ואמצו!
יישר כחכם, חזקו ואמצו! | 17-04-2016 21:39
2
רפורמים הם כופרים בתורה ואילו חילוני
| 17-04-2016 22:07
לא מקיים את התורה .ברור שחילוני זה לא נכון אבל רפורמי מתחזה לדתי ומבלבל את הציבור.הרפורמי פשוט זבל.
3
מחפשים מתחת לפנס
משה | 17-04-2016 22:19
במקום להילחם בדבר שהוא כלום - הרפורמים , הבגץ וכל האפס אולי כבוד הרבנים ייתאחדו??? אחדות זה כח , ואם כל אירגוני הכלום האלו מצליחים להתאחד, והרבנים לא , מה הפלא שהכלום מביס אותנו? קיראו איגרת הרמב"ן , פלא יועץ ערך ערך אחדות... אולי בפניהם תסכימו להתכופף קצת, ולהתבטל לרוב כמו שצריך מלכתחילה? או שמא ההתבטלות הזו מפחידה אותכם?
4
מענין
| 18-04-2016 8:49
שהרבנים החרדים לא יזמו עדיין פעולות ברוכות כאלה , אבל כשיש בחירות הם דואגים להכפיש ברבים , כל מי שעלול לנגוס להם כמה קולות , והפעילים שלהם דהיינו החברי כנסת יוצאים מהמליאה כשצריך להצביע נגד הרפורמיים והם אפילו לא מאיימים שיפרשו מהממשלה מהפחד להפסיד כספי קואליציה , וברי לי שהם יתנו את הדין על החילול השם הזה . ..
5
ישר כח, בהצלחה רבה
חיים | 18-04-2016 11:04
צריך לאבק על ידי הוספת תורה בארגוני הרפורמים והקרן החדשה שמנסים לקנות אותנו בכסף
6
מה עם הרפורמה שפוזה בציבור הדתי לאומי?
נועה | 04-07-2016 11:43
ע"ע פמינזם דתי, נשים "יועצות" הלכה. 2 שמות משפחה לאשה, נשים ללא כיסוי ראש