גיורי צה"ל: מדי שנה מגוירים בצה"ל כ-800 חיילים - סרוגים

גיורי צה"ל: מדי שנה מגוירים בצה"ל כ-800 חיילים

הפולמוס סביב הגיורים בצה"ל, מקבל מספרים. בשנת 2010 גיירו בצה"ל 836 חיילים כששני שליש מהם הן חיילות. מאז הקמת קורס נתיב התקבלו כ-17,000 חיילים לא יהודים, כשמתוכם רק רק כ-5,000 השלימו את תהליך הגיור במלואו. בדיון בועדת הקליטה של הכנסת הסתבר שחיילים עולים לא כל כך משתלבים בצה"ל.

author-image
גיורי צה"ל: מדי שנה מגוירים בצה"ל כ-800 חיילים
  למצולמים אין קשר לכתבה (פלאש90)

בחודשים הקרובים יגויר בצה"ל החייל ה-5,000, כאשר שני שליש מהמתגיירים הן בנות. בשנת 2010 גוירו במסגרת תוכנית "נתיב" 836 חיילים וחיילות. מאז הקמת התוכנית למדו בה כ-17,000 חיילים לא-יהודים, אך רק 5,000 השלימו את תהליך הגיור.

נתונים אלה נחשפו הבוקר (ד') בועדת העלייה, הקליטה והתפוצות שדנה בקליטת חיילים-עולים, בקשיי ההשתלבות שלהם בשירות הצבאי ובהתמודדות צה"ל.

לדברי סא"ל כרמית נפתלי, ראש ענף עליה בחיל החינוך, בסוף שנת 2010 שירתו בצה"ל כ 40,000 חיילים-עולים המהווים אחוז לא קטן מקרב חיילי צה"ל.

יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון (הליכוד) הדגיש כי צה"ל אמנם מסייע בתוכניות שונות לחיילים אלו, אך מאידך מגיעים סיפורים אישיים קשים לחברי הכנסת, על חיילים המתקשים לקנות מזון ולמצוא מקום להתארח בשבתות ובחופשות. "על החברה הישראלית להיות מודעת לקשיי החיילים הבודדים, להקל על ההתמודדות שלהם ולארח אותם בכל הזדמנות", ציין דנון.

סא"ל נפתלי ציינה כי מתוך החיילים-העולים בצה"ל, שהם כאמור 20 אחוז מכלל החיילים, 65% הם מחבר העמים, 12.5% מאתיופיה, והיתר משאר הארצות. כ-2,100 חיילים עולים מוכרים כחיילים-בודדים וזוכים לסיוע בשכר דירה.

נתון מדאיג המעיד על קשיי ההשתלבות של חיילים עולים הוא מספרם הגבוה של חיילים עולים הנכלאים בבתי כלא צבאיים. כ-40 אחוז מהחיילים עולי אתיופיה נשפטים ונכלאים בכלא צבאי, לפחות פעם אחת במהלך השירות, ואצל שאר החיילים העולים "רק" כ-20 אחוז.

סם קדוש מנכ"ל המרכז לסטודנטים דוברי צרפתית קרא להקים פורום קבוע לתיאום בין הצבא לבין ארגוני העולים. הוא ציין כי חלק מהעולים מגיעים לארץ באשרת תייר או במסגרת תוכנית לימודים ולפני שקיבלו אזרחות ישראלית. הם מתלבטים אם להתגייס, אך בצה"ל אין מי שישיב לשאלותיהם.

יושב ראש הוועדה דנון הבהיר כי הוועדה תקיים בהקדם דיון בהשתתפות ראש אכ"א שבמסגרתו תוצג התכנית לצמצום מספר העולים הכלואים בצה"ל. כמו-כן הוועדה מבקשת  לקבל  מראש אכ"א, בתוך שבועיים נתונים על מספר  מקרי  ההתאבדויות של חיילים עולים בצה"ל וקוראת לתרגם בהקדם את האתר "עולים  על מדים" לשפות השונות הנדרשות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו