הסנקציה שהטיל הרב קוק על סרבן הגט - סרוגים

הסנקציה שהטיל הרב קוק על סרבן הגט

גם בזמנים קדומים היו סרבנים בישראל, ומכתב שהגיע לידי סרוגים, מלמד על רגישותו של הראי"ה קוק זצ"ל, כשפנה לשלטונות הבריטים דאז כדי לבטל את הפספורט לסרבן גט, שהגיע לארץ ונמנע מלתת גט לאשתו למרות פסק דין של רבנים בחו"ל

author-image
הסנקציה שהטיל הרב קוק על סרבן הגט
  סנקציות נגד סרבן גט. הרב קוק

בתי הדין הרבניים הולכים ומחמירים את הצעדים נגד סרבני הגט המעגנים את נשותיהם. רק לאחרונה הטיל בית הדין עונש מאסר לאביו של סרבן גט, וכן הטיל 'שיימינג' (ביוש ציבורי) ונידוי לד"ר עודד גז שפוטר ממשרתו עקב סרובו להתיר את אשתו.

גם בזמנים קדומים היו סרבנים בישראל, ומכתב שהגיע לידי סרוגים, מלמד על רגישותו של הרב הראשי הראשון לישראל, הרב אברהם יצחק הכהן (הראי"ה) קוק זצ"ל, כשפנה לשלטונות הבריטים דאז כדי לבטל את הפספורט לסרבן גט, שהגיע לארץ ונמנע מלתת גט לאשתו למרות פסק דין של רבנים בחו"ל.

במכתב שנשלח בכ"ח מרחשון תרפ"ג (1922), למושל המחוזי בירושלים, כותב הרב זצ"ל: "הוגש משפט אצלנו מצד הגב' ר. ק"י, נגד בעלה ה' ש' י', על יסוד פסק־דין שנִתן עליו לטובתה  מאת בתי המשפט בניו־יורק."

"היות וכפי שמודיעים לנו עומד הנתבע הנזכר לנסוע מפה, ויש חשש, שלא תישאר אשתו עגונה, הננו מבקשים ממעלת־כבודו לעשות את הצעדים הנחוצים לעכב את רשיון נסיעתו מפה עד להודעה מאתנו, שכבר סדר עם אשתו כדין־תורה."

הרב קוק

במילים מודרניות יותר, הרב קוק פנה לשלטון המדיני הבריטי, כדי שיאסור את יציאתו מהארץ של הסרבן, ובכך להתרחק משליטת בית הדין.

יש לציין כי למרות מציאת המכתב של הרב קוק, אין בידינו תיעוד כיצד נסתיימה הפרשה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
שם כותב הכתבה מתאים לנושא...
בול | 06-04-2016 23:38
2
מדוע כותב הכתבה אינו יכול לקרוא את המכתב כהוגן?
שמואל הקטן | 07-04-2016 1:44
הרי הרב קוק לא כתב הגב' ר' אלא רבקה. גם את שם המשפחה כתב בשלמות. האם כותב הכתבה אינו יכול לקרוא את אשר כתוב לפניו? ואת הצילום הוא מביא לפנינו !!!
3
די לסיסמאות ולכותרות
יהודי | 07-04-2016 8:42
לא כתוב מה היה המקרה לעומק - יש לדעת כי כל מקרה לגופו והעובדות , כאן לא ידוע מדוע חייבו , ומה העובדות שהיו בפני בית הדין - די לכתבות שונות של פרסומת תוך הסתה כנגד גברים רבים
4
דוקא כתבה מעניינת
רחב אופקים | 10-04-2016 15:11
א. חומר מעניין וייחודי. ב. לא מזיק מידי פעם לרענן אצל הציבור את ערכה ומעמדה של הרבנות הראשית. ג. הראי"ה קוק הוא בראש מעיינם של רבים מהקוראים, אז למה לא לספר להם דברים יפים כאלו. אפי' אם זה נעשה באופן 'קליל' משהו. ד. ישר כח לצבי שיימן על הכתבות היפות ועל חיזוק כבוד התורה בישראל.
5
צדקה מצילה גם מסרבנות גט.
| 12-04-2016 12:32
אשה שלא עושה צדקה וחסד גם נישואין שניים לא יצילו אותה .
6
רב ערב רב
עמך ישראל | 24-04-2016 16:45
הקוקוריקו שהמזרחים הכתירו לרב חמד נשים ועל פי ראותו הקולקלת עיוות את תורת ישראל