אופס. אראל סג"ל הקריא פוסט שקרי, והתנצל - סרוגים

אופס. אראל סג"ל הקריא פוסט שקרי, והתנצל

בתכניתו האחרונה בגלי ישראל לפני המעבר לגלי צה"ל התנצל אראל סג"ל על פוסט שקרי שהקריא אתמול בשידור חי."הפוסטים האלה בפייסבוק, גם אנשים שאתה חושב שאתה מכיר אותם ונראים לך אמינים - בסוף זו נפילה אדירה"

author-image
אופס. אראל סג"ל הקריא פוסט שקרי, והתנצל
  הקריא פוסט שקרי והתנצל. סג"ל (צילום: ערוץ 20)

ביום האחרון שלו ברדיו גלי ישראל, לפני המעבר לגלי צה"ל, נאלץ אראל סג"ל להתנצל על פוסט מהפייסבוק שהתברר כשקרי.

נתי טוקר באתר דה-מרקר מדווח כי אתמול (ג') הקריא סג"ל בתוכניתו 'לא סותם את הפה', פוסט שכתב יורם קסטיאל ובו עדות שלו ממלחמת לבנון הראשונה, בה טען כי משה יעלון, אז מג"ד – היה עד לחיסול שבוי מלחמה ולא הגיב.

קסטיאל הספיק בינתיים לערוך את הפוסט שפורסם אתמול וזכה לכשלוש מאות שיתופים ולכשש מאות לייקים, מתאר שבוי סורי שנכנע לכוח של צה"ל, כשבקרב נהרג הסמג"ד. לאחר חקירה קצרה חוסל בידי אחד הלוחמים.

"המג"ד שהיה טווח יריקה ממני לא הניד עפעף. המג"ד היה בוגי, בוגי יעלון. כנראה בחיתולי ההתבהמות שלו", כך כתב קסטיאל באותו פוסט.

יורם קסטיאל

הפוסט של קסטיאל לפני עריכתו

יורם קסטיאל2

סג"ל הקריא אתמול בשידור את הטור של קסטיאל, אך ככל הנראה בלא שהפקת התוכנית הצליחה להשיג את קסטיאל לראיון ומבלי שנתקבלה תגובה של לשכת שר הביטחון. אמנם הקראת הטור לוותה בהסתייגות לפיה "אני לא יכול לאשר או להכחיש את זה", ובסופה הוסיף: "אם הסיפור הזה הולך להימשך ולהיבדק – וזה ייבדק חברים, זו תיבת פנדורה. כי אם החייל רוצח אז מאיר הר ציון היה אימאימא של הרוצחים".

אלא שבירור עם לשכת שר הבטחון מעלה כי מדובר בהאשמה שקרית. יעלון על פי לשכתו שהה בכלל באותו זמן בזירה אחרת במרחק 100 ק"מ ממקום האירוע. קסטיאל עצמו ערך את הפוסט ומחק כל אזכור למג"ד שנכח באירוע או את שמו של יעלון.

היום, בתוכניתו האחרונה ברדיו גלי ישראל, פתח סג"ל את התוכנית כשהוא חוזר בו מהקראת הפוסט, ומציג את תגובת לשכת שר הביטחון המכחישה את האירוע. בהמשך הוסיף, "אני מזהיר את כולם… הפוסטים האלה בפייסבוק, גם אנשים שאתה חושב שאתה מכיר אותם ונראים לך אמינים – בסוף זו נפילה אדירה. כיום אני מתייחס לפוסט בפייסבוק בצורה הרבה יותר זהירה מאשר קודם".

באתר דה מרקר הביאו את תגובת לשכת שר הביטחון נמסר כי "הניסיון של כותב הפוסט לייחס את המקרה לשר הביטחון  כמי שנכח בשטח בעת האירוע – הוא שקר מוחלט וחלק ממסע הכפשה נגדו. שר הביטחון לא היה אז המג"ד ולא נכח בשטח בעת האירוע המדובר. יש גם עדויות של לוחמים לכך. מפקד הגדוד אז היה קצין אחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לא מתאים לגלי צה"ל
דן | 30-03-2016 17:44
סגל צריך להישאר בגלי ישראל זה הרמה שלו....באמת בלי פוליטיקה
2
בכל מקרה, המג"ד - מי שלא יהיה- לא נכלא....
| 30-03-2016 18:08
וצה"ל (ללא שמץ של ציניות) עדין הצבא הכי מוסרי בעולם!
3
מהימנות
רותי | 26-04-2016 19:47
אראל סגל ממשיך להיות לא מהימן. תכונה גרועה מאד לכל עתונאי . קל וחומר לעתונאי דתי ואולטרה ימני.