"לא תפקידכם לדחוף את האף ולפקח על הטבילה!" - סרוגים

"לא תפקידכם לדחוף את האף ולפקח על הטבילה!"

פעיל הר הבית יהודה גליק מכנה את הצעת 'חוק המקוואות' מזעזעת ומשווה אותה למשגיח כשרות שישאל לקוחות האם הם שומרים 6 בין בשר לחלב

תומר ניר, חדשות סרוגים
"לא תפקידכם לדחוף את האף ולפקח על הטבילה!"
  חוק מזעזע של גפני. גליק (מרים אלסטר/פלאש90)

פעיל הר הבית יהודה גליק והבא בתור להיכנס לרשימת הליכוד לכנסת תוקף במילים קשות את 'חוק המקוואות' של ח"כ משה גפני, בו תומכת סיעת הבית היהודי.

"תארו לעצמכם שהמשגיח במסעדה היה מעיר לכם שלא חיכיתם 6 שעות מאז שאכלתם בשר או בודק אם אתם מברכים לפני האוכל." כותב הבוקר יהודה גליק.

"עכשיו תבינו את החוק המזעזע של ח"כ משה גפני בתמיכת הבית היהודי. כל מי שטובל במקווה חייב שזה יהיה לפי ההלכה. מי שמחליטה על ההלכה היא הבלנית."

"חברים במשרד לשירותי דת וברבנות הקשיבו טוב טוב: התפקיד שלכם להעניק שירות. מי שרוצה להיעזר בבלנית בבקשה, מי שלא, זו זכותה. התפקיד שלכם להעמיד מקוה כשר ולא פחות חשוב ידידותי. הטובלים/ות יחליטו מה לבקש ומה לא. לא מתפקידכם לדחוף את האף ולפקח על הטבילה!!".

הצעת החוק של יהדות התורה שנתמכת על ידי חברי הבית היהודי, באה לעקוף את "בג"צ המקוואות" שמחייב את המועצות הדתיות לאפשר לרפורמים טבילת גרים במקוואות של המדינה. הצעת החוק באה להסמיך את הרבנות הראשית לקבוע את נהלי השימוש במקוואות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
נאום האידיוט
| 13-03-2016 11:38
2
לא. אלא כמי שמשגיח שמאכל יהיה אכן כשר.
| 13-03-2016 11:45
גם דמגוג גם חוטא ומחטיא גם לא הבין את הרמז שקיבל
3
שטויות!
דוד | 13-03-2016 11:59
יש הלכה שבטבילת אשה צריכה להיות "יהודית עומדת על גביה", כך שזהו ת נ א י בטבילה כשרה! והדמיון שגליק עושה עם מסעדה כשרה שלא צריך לשאול את הלקוח אם המתין 6 6 שעות - זהו היקש של בורות. ואכמ"ל.
4
אם מקווה היה גוף עסקי פרטי כמו מסעדה זה היה נכון
| 13-03-2016 12:11
למרות שעקרונית אני גם נגד החוק הזה
5
לא מאמין שדברי הבל כאלה יוצאים מאדם טוב כזה
דוד | 13-03-2016 12:17
רבנות ורבנים אינם נותני שירות הם נותני הרוח של עם ישראל ומכווני הדרך. מי שחושב שהם פקידים שלו.... התבלבל מאוד! יש הבדל בין מקווה לבין שמירה על 6 שעות וכד'.
6
מקווה זה לא בריכת שחיה ציבורית
רפאל | 13-03-2016 13:04
מקווה נועד לצרכים דתיים של הדת היהודית ולא שום דת אחרת כולל הדת הרפורמית
7
איזהו חכם המכיר את מקומו
מאיר | 13-03-2016 13:27
הלהט בעליה להר הבית אינו מכשיר אדם לדבר בשם ההלכה שאינו מבין אותה אולי זה חלק מהפריימריז בליכוד?
8
מי אתה????
מי אתה???? | 13-03-2016 13:46
מי אתה????
9
פריצת גדר חמורה זו היא תמרור אזהרה בפני שאר עולי ההר
גרשון | 13-03-2016 13:51
יהודה גליק הוא איש מדהים ובעל מסירות נפש נפלאה. אך למרבה הצער במקרה זה מסירות זו העבירה אותו על דעת חכמים. הסיבה להתנגדות גורמים מעולי ההר לפיקוח על הטבילות היא כדי לאפשר לנשים שאינן נשואות לטבול ולהיטהר כדי לעלות להר. מאות רבות בשנים מנעו גדולי ישראל טבילת רווקות מתוך הבנה שפריצה בגדר זו תוביל לכך שתימלא הארץ זימה, כפי שמביא הבית יוסף בסוף סימן קפג בשם הריב"ש (שחי לפני כשבע מאות שנה). זהו מכשול נוסף שנפוץ תחת ידם של אותם אנשים יקרים העולים להר הבית נגד דעתם של רוב ככל פוסקי מאה השנים האחרונות [בדגש על פוסקים. דומה שאפשר למנות על כף יד אחת את רשימת הפוסקים (המקובלים על ציבור גדול יותר מאשר בני קהילתם) שצידדו בעליה. באוסרים אפשר למלא מחברת]. יש לבטל דעתנו נגד דעת גדולי הדור ופוסקיו שלהם דעה והבנה רחבה יותר.
10
לצערי שוב מסתבר שנטיתו קונסרבטיבית, כמו בענין הגשר
אלי | 13-03-2016 15:04
מכיר ומעריך מאד, ובכל זאת חוט חורז של 'פסיקה' ללא כתפיים וללא מסורת רבנית, כך בענין גשרמעריב ש'התיר' להורסו בשבת, כך בענין המקוואות וכך בענין עליה להר הבית... לאן יגיע? אין לדעת, אך יש להתרחק!
11
מדהים
| 13-03-2016 16:01
חמור עם בגדים
12
אני יכול איכשהו להבין כשבלנית עושה "קבלה" מסודרת למקווה
לא מבין | 13-03-2016 16:52
אך קשה לי להבין מדוע היא צריכה "לעמוד על הראש" של הטובלת, בזמן הטבילה.
13
יהודה אתה צבוע
| 13-03-2016 21:43
שוב מתברר שיהודה גליק אינו מדבר בשם התורה ובטח לא בשם ההלכה. יהודה, טוב שאתה מבהיר לציבור מהי עמדתך בנוגע להלכה. כל בר בי רב יודע שהדבירם נידונו בפוסקים. וביניהם שו"ת הריב"ש בסימן קפ"ג (יו"ד).
14
אז מה אם לא יוכלו לטבול לפני הכניסה להר הבית
מה הלחץ? | 14-03-2016 12:36
מה אתה נלחץ, ר' יהודה, בלאו הכי אתה וחבריך קוראים לציבור הרחב לעלות להר, ללא כל טבילה. והרי בעידודך ובדחיפתך נכנסים למקום הקדוש יהודים רבים ללא 'מורא מקדש', וללא שמירה על טהרה, וללא ידיעת מקומות מותרים 0וגם אתה לא בטוח יודע, וד"ל). אז מה יקרה אם לא יתירו במקווה לטבול "לשם הר הבית"?? סה"כ רוב הציבור רוצה לקיים דעת גדולי הדור והדורות, ולהשמע לרבנות הראשית, שאם תרצה ואם לא תרצה, זו הסמכות הדתית העליונה במדינתנו הממלכתית. וגם אם יש למישהו ביקורת על דברים מסויימים ברבנות, אפשר לפנות אליהם בדרך ארץ ולדון בדברים. במקום לנסות לבזות אותם, עדיף לחזק ולהעצים אותם, ובא לציון גואל.
15
אם זה לא תפקידם לדחוף את האף
דודו | 14-03-2016 22:53
זה בטח לא תפקידך לדחוף את האף לכל עניין ציבורי שלא שאלו אותך, ואין לך שום סמכות רוחנית לקבוע בו. הגיע הזמן שבציבור שלנו יפנימו שאי אפשר שכל זב חוטם יביע דעתו בנושאים הקשורים לשמירת ההלכה וצביונה
16
ל-13
| 23-03-2016 14:58
אתה מומחה לחיות? האם צבוע הוא טיפש?
17
ל 14 - אתצה מבלבל בין הר הבית לרחבת הר הבית.
| 28-03-2016 18:30
רק על הר הבית יש קדושה, אין קדושה על כל מה שנמצא מעבר להר הבית, שזו הרחבה.