האמת על הגרעינים התורניים / תגובה לשמואל שטח

האמת על הגרעינים התורניים / תגובה לשמואל שטח

כמי שעומד בראש גרעין שקיבל גם הוא מן התמיכות המדוברות הכתבה, אני יכול להעיד שהדברים נעשו על ידי וועדות מקצועיות, ללא כל קשר לשר או למי שיועציו, כך שאין לי ספק שכל התחקירים ימצאו כעורבא פרח, כפי שהיה כבר בעבר.

author-image
האמת על הגרעינים התורניים / תגובה

כמי שחי את תנועת הגרעינים התורניים חברתיים כבר שנים רבות, קראתי את דבריו של שמואל שטח וברצוני להגיב על הדברים , שלא תהיה שתיקה כהודאה.

א. הגרעינים התורניים חברתיים הולכים ומתפתחים בקצב מדהים מידי שנה בשנה. התפתחות זו נובעת מכך שראשי הערים והמועצות שומעים על ההצלחה של הגרעינים מחבריהם ורוצים גם הם גרעין משלהם. נכון, ישנם מספר מצומצם של מקומות בהם לא תמיד הכל הולך חלק, אבל ברוב מוחלט של המקומות, הקמת הגרעין ועבודתו השוטפת נעשים מתוך שיתוף פעולה הדוק עם הרשות ועם גורמים קהילתיים נוספים.

ב.שיטת העבודה של הגרעינים הולכת ומתפתחת במהלך השנים. כיום אין גרעין שאיננו מבין שהדרך היחידה להצליח ולהוביל מהלכים חברתיים וחינוכיים היא רק מתוך שיתוף פעולה ומתוך ענווה. נכון הדבר שבשנים הראשונות היו יותר חיכוכים, חוסר הבנה ותחושה של דחיקת רגליים במספר מקומות, אולם בשנים האחרונות הדבר איננו נכון כלל וכלל.

ג. ימי העיון והכנסים של 'קרן קהילות', שאנחנו חלק ממנו, ושל הגופים האחרים העוסקים בנושא עוסקים רבות בשאלה כיצד לפתח יוזמות יחד עם כל הכוחות האחרים ולא כנגדם וכיצד לאגם משאבים הן רוחניים והן גשמיים. אני מזמין אותך להצטרף לאחד הכנסים ולראות את השותפות היפה והמרגשת שיש בין הכוחות השונים וכיצד משקיעים מחשבה ומאמץ בקידום הדברים מתוך אחדות.

ד. מפעם לפעם עולים קולות שונים השואלים האם הציונות הדתית היא עדיין אחת, או שמא כבר אי אפשר לגשר על הפערים בין הכוחות השונים. הגרעינים התורניים מוכיחים שעדיין המכנה המשותף הוא גדול ורחב ואפשר למצוא את המחבר הרב מאוד על המפריד.

ה. שיתוף הפעולה עם החמ"ד הולך ומתעצם, למרות שיש מקומות בודדים בהם יש קצת חיכוכים, חייבים לראות את התמונה הכוללת בכדי להבין את התופעה של הגרעינים ואת רוח החיים שהיא מפיחה במקומות רבים. מתוך ענווה ומתוך שותפות והערכה לכל הכוחות הקיימים וללא דחיקת רגליים.

ו. התבחינים של משרד החינוך ושל גורמים ממשלתיים נוספים לוקחים בחשבון מימדים שונים של עשיה חברתית או של פריפריה ובהתאם לכך נקבע גם גודלה של התמיכה הממשלתית.

ז. כמי שעומד בראש גרעין שקיבל גם הוא מן התמיכות המדוברות הכתבה, אני יכול להעיד שהדברים נעשו על ידי וועדות מקצועיות, ללא כל קשר לשר או למי שיועציו, כך שאין לי ספק שכל התחקירים ימצאו כעורבא פרח, כפי שהיה כבר בעבר.

ולסיום, שמואל, אני מזמין אותך לבוא ולהתרשם. גם אם לא תסכים לכל דבר, אני מקווה שגם אתה תודה שהדברים שכתבתה עליהם אינם משקפים את המציאות בכללותה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לא שווה התייחסות
סתם אחד | 01-03-2016 10:21
אני מכיר כמה גרעינים תורניים בערי המרכז בעלות אופי חילוני והם עושים עבודת קודש וזוכים לפופולאריות רבה אצל ציבור שעד לאחרונה היה רחוק מאיתנו. עדיף ששטח והחבר'ה שלו יתעסקו בעשייה במקום להשחיר שוב ושוב ושוב את האחר. נמאס לקרוא את זה.
2
חוששני שגם עם שטח יבוא הוא ימשיך לקטרג.זו פרנסתו
יצחק | 01-03-2016 11:22
3
האובססיביות של הציונות הדתית לנסות לחבר את מה שלא מתחבר
| 01-03-2016 13:04
כמו דתלשים חפיפניקים וחרדלים כמו אמונה ומדע כמו ציונות ותורה אבססיביות הנובעת מההכרה העמוקה שאם לא יוכח חיבור הגיוני ועמוק של הכוחות הנוגדים הנ"ל - אז אין לרעיון הציוני דתי זכות קיום וכשלתם בכך בגדול גם בבית פנימה גם בפניה של המדינה וגם בקתדרות. וזו המציאות והאמת שאינכם מוכנים להכיר בה.
4
המטרה בכתבתו של שטח
| 01-03-2016 13:48
היה לבקר את עצם קיומם של הגרעינים ולהתרברב על פועלם 'שלהם' הרב והעצום בתחום שהאמא של הגרעינים יכולה רק לחלום עליה. אם רצה לבקר נהלים והתנהלות מסויימים היה עושה זאת בלבד. אך אלו היו רק פתיח עבור זילזול וחוסר הכרה בערך של ציבור נפלא שעושה את כל מה שנאמני חולמים שהם עושים. פשוט תנוע חלולה שכולה דיבורים יחצנות ומוחצנות
5
עולם כמנהגו נוהג
עורבא פרח | 01-03-2016 22:48
הגרעינים התורניים ימשיכו לגדול ולדגול, ושטח והחבר'ה שלו ימשיכו לכתוב טורים באינטרנט על גרעינים והפרדה.