הצונאמי במקוואות באשמת מחלישי הרבנות - סרוגים

הצונאמי במקוואות באשמת מחלישי הרבנות

אלו שרוממות חשיבות התורה בפיהם, אך בפועל מטילים שוב ושוב רפש במעמדה של הרבנות הראשית ובסמכויותיה, פוגעים פגיעה אנושה, חלקם בשוגג וחלקם במזיד, בזהותה היהודית של מדינת ישראל

הצונאמי במקוואות באשמת מחלישי הרבנות

סערה חדשה-ישנה במקוואות מאיימת להטביע את המצב הקיים.

במספר חזיתות במקביל מתרחשת מתקפה על המצב הנוכחי במקוואות.

אלו מעוניינות לפטור עצמן מנוכחות הבלנית החודרת לטענתן לפרטיותן, ונימוקן – אל תשיתו עלינו חומרות יתרות. ישנן דרכים שבהן מותר מבחינה הלכתית לטבול לבד.

במקביל, ארגוני הרפורמים דורשים לאפשר גם להם להשתמש במקוואות לצורכי גיוריהם. לא שביום-יום הם מחויבים לדקדוקי הלכה, ובטח שזה לא מוטיב מרכזי בהליך הגיור שלהם, אבל אם יש דרך לנגח את הרבנות הראשית ולהחליש עוד את מעמדה, אז למה לא.

ובשולי הדרך, כנראה מחכות גם אי אלו רווקות, המבקשות לאפשר להן לטבול בכדי לנקות את ממצפונן ולהקל במשהו מאיסורי תורה חמורים.

אלא שכמו בכל תחום ציבורי אחר, גם בתחום זה ישנו צורך בנהלים אחידים. לא יעלה על הדעת שכל מטפל אלטרנטיבי יעניק שירותי רפואה ציבוריים, ולא כל סטודנט למשפטים יכול להעניק ייעוץ משפטי. ברור ומובן מאיליו שיש הכרח בהסמכה ובפיקוח ציבוריים מקצועיים. במדינת ישראל ישנה ערכאה עליונה לענייני הדת היהודית – הרבנות הראשית לישראל.

טהרת המשפחה בישראל הינה בראש ובראשונה ענין לאומי-ישראלי, המטביע את חותמו על זהותה היהודית של מדינת ישראל. ודאי וודאי שבנושא כה מהותי חובה עלינו לקבל סמכות אחת מוכרת ומקובלת אשר נושאת באחריות ציבורית אמתית. גם אם לפעמים החלטותיה לא מוצאות חן בעיני כל אחד.

אלו שרוממות חשיבות התורה בפיהם, אך בפועל מטילים שוב ושוב רפש במעמדה של הרבנות הראשית ובסמכויותיה, פוגעים פגיעה אנושה, חלקם בשוגג וחלקם במזיד, בזהותה היהודית של מדינת ישראל.

==

הרב אבנר פורת חבר בפורום חותם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אתה בודאי מתכוון לחרדים
| 29-02-2016 16:24
שמלכתחילה לא הכירו ברבנות ובנו אלטרנטיבות בדמות בד"צים למיניהם. אח"כ החליטו גם להנות מהג'ובים שהרבנות נותנת. ולבסוף מינו בכוונה רבנים שאינם תלמידי חכמים גם לשיטתם כדי שברה"ר לא יהיו ת"ח שיהוו איום על ההגמוניה שלהם. . כי אם אתה מתכוון לחוגים מתוך הצה"ד הרי שאתה מתעסק בסימפטומים במקום לטפל בשורש המחלה
2
לא יפה לדבר על גדולי עולם. אז מה אם הם חרדים?!
נעם הכהן | 29-02-2016 16:53
3
למדינת ישראל אין דה פקטו זהות יהודית. נקודה!
| 29-02-2016 18:01
4
למשל, צוהר הרב סתיו ונאמני עבודה?
| 29-02-2016 19:40
5
הפוך מדברי הכותב
אביעד גולדברג | 29-02-2016 22:06
לוא היית אתה ומחניך לא מבזים את כל מי שלא בדיוק בדעתכם, אולי היום הייתה חזית אחידה, אתה ושכמותך אשמים במציאות והגיע זמן למעט אהבת ישראל וגם לחשבון נפש.