הכשלון של כחלון: עלייה של 2.5% במחירי הדירות - סרוגים

הכשלון של כחלון: עלייה של 2.5% במחירי הדירות

השמאי הממשלתי הראשי מפרסם נתונים על מחירי הדירות בישראל מהם עולה כי מחירי הדירות רשמו עלייה של 2.5% ברבעון הרביעי לשנת 2015. בסיכום שנתי עלו מחירי הדירות ב-8%

הכשלון של כחלון: עלייה של 2.5% במחירי הדירות
  מחירי הדיור עולים. כחלון (מרים אלסטר/פלאש90)

הממשלה טוענת כי היא עושה מאמצים להוזלת מחירי הדירות, אך כמעט שנה לאחר הבחירות, מחירי הדירות בישראל ממשיכים לעלות.

הסקירה הרבעונית של השמאי הממשלתי הראשי מלמדת על עלייה של 2.5% במחירי הדירות בישראל ברבעון האחרון של שנת 2015 רק לשם השוואה מדד המחירים לצרכן ללא הדיור ירד באותה תקופה בשיעור של חצי אחוז. בסך הכל רשמו מחירי הדירות עלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ה

 

בסקירה השנתית נסקרו כ- 4,600 עסקאות ב-16 ערים שונות, והניתוח כלל בין היתר: בדיקת מחיר ממוצע בישובים הנבחרים ובדיקת ההשתנות ברבעון הרביעי ל ש שנת 2015 ביחס לרבעון הקודם, וכן שינוי שנתי ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

Document-page-002

במשרדי השמאי הממשלתי מסבירים את עליית המחירים בכך שתכנית "מחיר למשתכן" של הממשלה טרם הבשילה לכלל דירות הנמכרות לצרכן הסופי במחיר מופחת, ותכנית הדיור להשכרה לא הפיקה עדיין דירות מוצעות להשכרה בכמות המשפיעה על השוק.

בנוסף, מתגבשת ההכרה שתכנית "מחיר למשתכן" רלוונטית רק לחלק מהציבור (אוכלוסיית הזכאים אשר יעלו בהגרלה). יתכן שבשל כך בחרו חלקים רבים בציבור שלא להמתין ולבצע עסקאות רכש של דירות מגורים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הבטחות ודרישות
לוי | 21-02-2016 12:44
כמה דרישות והבטחות היו לו. כמה מילים גבוהות ונבובות. מהשכולם שכחו, זה שכחלון גם את מחירי הסלולאר לא הוריד. מחירי הסלולאר החלו שתי קדנציות לפניו(אצל גדעון סער).