איתם מגלה: הרב אליהו הציל כוח סיירת משדה מוקשים - סרוגים

איתם מגלה: הרב אליהו הציל כוח סיירת משדה מוקשים

שבוע שעבר ביקר אפי איתם במכינה הקדם צבאית 'מעוז' בלוד וסיפר להם מעשה ניסים של הרב מרדכי אליהו. "צה"ל נכנס אל תוך שדה מוקשים מוסווה. שהופעלו ע"י קרני לייזר והכוח עמד ממש באמצע שדה המוקשים במציאות מאד לא פשוטה", באותו רגע, מספר איתם החליט להתקשר לרב אליהו. כל הפרטים בפנים.

איתם מגלה: הרב אליהו הציל כוח סיירת משדה מוקשים
  אפי איתם (פלאש 90)

ביום חמישי האחרון ביקר חבר הכנסת והשר לשעבר תא"ל אפי (פיין) איתם במכינה הקדם צבאית 'מעוז' בעיר לוד. אחרי שיחה עם צוות הרמי"ם נכנס אפי איתם אל בית המדרש של המכינה והתרגש מאד ממראה התלמידים שלומדים במרכזה של שכונה שאבדה את צביונה היהודי.

איתם סיפר לראש המכינה הרב עוזיאל חובב כי מורגשת בכותלי הישיבה דמותו הרוחנית של ראש ישיבת שבי חברון הרב משה בלייכר מורו של הרב חובב. אחרי שרקד עם תלמידי המכינה דיבר אפי איתם על חשיבות לימוד התורה בדורנו כשהוא מדגיש כי בדורנו עיקר הלימוד צריך להיות איך להכניס את מידת הגבורה אל תוך החיים. "עיקר הלימוד שלנו ועיקר החידוש של דורנו הוא בהכנסת הגודל אל תוך הקוטן" אמר איתם שסיפר בהקשר לכך לתלמידי המכינה על שנות פעילותו הארוכות בשירות צה"ל כשהוא מספר להם על מספר אירועים שכוננו אצלו את השקפת עולמו הדתית לאומית.

"כשהייתי מפקד עוצבת הגליל בעת שצה"ל שהה עדיין בלבנון, הייתי איש הפיקוד הדתי הבכיר היחידי באוגדה כולה. לכן עליתי אל רבותי בירושלים ושאלתי אותם כיצד אני כאיש דתי בדרגת פיקוד גבוהה יכול להוסיף נופך מיוחד לתפקידי הצבאי. התשובה שניתנה לי היתה להקים 'סיירת תפילה' הכוונה הייתה שקבוצה נבחרת של רבנים תתפלל כל פעם שכוח באוגדה יהיה במצוקה.

"היום אני יכול לגלות לכם שהעמדתי בראש הסיירת הזאת את הרב מרדכי אליהו זצ"ל והייתי מתקשר אליו ואל שאר הרבנים אפילו באמצע הלילה אם היה קורה משהו חמור בגזרה שלנו. פעם אחת כוח צה"ל נכנס אל תוך שדה מוקשים מוסווה. היה מדובר במוקשים שהופעלו על ידי קרני לייזר והכוח עמד ממש באמצע שדה המוקשים במציאות מאד לא פשוטה. זה היה אמצע הלילה ובכל זאת ברגע שמפקד הכוח סיפר לי על מצבו התקשרתי אל הרב מרדכי אליהו ואל שאר הרבנים שיתפללו.

"תוך כדי שהרבנים התפללו אמר לי הרב מרדכי אליהו לתת פקודה לכוח לצאת עכשיו משדה המוקשים. אמרתי לרב אבל הרי כך המוקשים יכולים להיות מופעלים. הרב חזר על דבריו ואמר לי להורות לכוח לצאת וכך עשיתי. הורתי לכוח לצאת משדה המוקשים. בינתיים בקשר אני שומע את מפקד הגזרה של החיזבאללה מתלונן ואומר כי הוא לא מצליח להפעיל את המוקשים וזה למרות שהוא לכד במרכזם כוח של צה"ל. מפקד החיזבאללה התלונן על כך כל הזמן ובינתיים הכוח שלי יוצא החוצה. ברגע שהמפקד הודיע לי על יציאה מלאה משדה המוקשים אמרתי לרב מרדכי אליהו שאפשר להפסיק להתפלל ואז כשסיירת הרבנים הפסיקה להתפלל כל המוקשים בשדה התפוצצו", סיפר איתם לתלמידי המכינה כשהוא מסביר להם אחרי דברים אלו כמה חושב הוא לימוד התורה שלהם.

מעללי אפי איתם והבזוקה
בהמשך הוא סיפר על חוויות שלו ממלחמת יום כיפור כשהוא מתאר כיצד לבדו עם בזוקה הוא הצליח לבלום למשך שעתיים כוח טנקים סורי. "המציאות הזו שאתה לבד עומד מול כוח סורי ואין מאחוריך שום כוח נוסף היא גם נקודה שכוננה לי את עולמי הפנימי" אמר איתם והוסיף "אני הדל לבדי עמדתי מול כוח גדול ושעתיים שלמות עצרתי אותו ומכך אפשר ללמוד את האחריות הרבה שמוטלת לעיתים על כתפיו של אדם אחד. ובמילא גם כמה חושבה התורה שאנו לומדים שממלאת אותנו בהכרת האחריות הזו ובגבורה לעמוד בה".

בסוף דבריו נטע אפי איתם עץ זית בחצר המכינה כשהוא מספר לתלמידים שנטיעת העץ מרגשת אותו מאד. "לי יש מאה דונם של עצי זית בנוב ואני אוהב את העצים הללו. אתם בטח מכירים את ההלכה שאומרת שמי שעסוק בנטיעת עץ זית ושומע שהמשיח בא וצריך לבנות את בית המקדש אז הוא לא מפסיק את הנטיעה ונוטע את העץ ורק אחרי כן הולך לבנות את בית המקדש. הסיבה לכך היא הנצחיות שטבועה במעשה הנטיעה של עץ שיגדל בעוד שנים רבות וייתן את פרותיו לדורות הבאים" אמר איתם לתלמידי המכינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אני מקווה שהמפקד שלי לא מקבל כך החלטות
הסדרניק | 12-01-2011 10:25
כמובן שעם כל הההערכה האמיתית לרב אליהו, דומני שזה גבול מסוכן
2
סיפור מדהים, ישר כח!!
| 12-01-2011 10:26
3
עצוב מאוד. ויותר עצוב שברוטר.נט אנשי כהנא צדק תומכים
רוטר.נט | 12-01-2011 11:45
באיתם.
4
אם הסיפור נכון,
לודאי | 12-01-2011 12:30
איתם צריך לעמוד לדין על טימטום.
5
ממש לא מצחיק.
אני | 12-01-2011 20:36
הוא חייב לעמוד לדין. בטוח יש כאן עבירה כלשהי על החוק.
6
ואנחנו אמורים להאמין להבלים הללו?
אלי | 15-01-2011 17:50
איזה שדה מוקשים מופעל לייזר? מי בכלל שמע על השטות הזו?
7
כפי שכתב מישהו יותר מוכשר ממני...
בשם אומרם | 16-01-2011 12:38
http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2167