חשש בישראל: מרגי יגרום למשבר דיפלומטי - סרוגים

חשש בישראל: מרגי יגרום למשבר דיפלומטי

יו"ר ועדת החינוך ערך ביקור רשמי בחצי האי קרים על אף החוק האוקראיני האוסר זאת. בעקבות הביקור, חשש בישראל ממשבר דיפלומטי

author-image
חשש בישראל: מרגי יגרום למשבר דיפלומטי
  יגרום למשבר דיפלומטי? ח"כ מרגי (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) ערך ביקור בחצי האי-קרים, איזור שסופח לפני כשנתיים על ידי רוסיה מאורקאינה, ביקור אשר צפוי לגרום למשבר דיפלומטי בין ישראל לאוקראינה.

בסוכנות הידיעות "ריא נובוסטי" דווח שמרגי נפגש עם מושל מחוז קרים, המושל שהתמנה על ידי רוסיה, סרגיי אקסיונוב. על פי הדיווח: "מרגי התרשם כי החיים בחצי האי מתנהלים כסדרם והתושבים חשים ביטחון ורווחה".

על פי הדיווח בעיתון 'הארץ', בעיתון 'הארץ' בכירים במשרד החוץ טוענים כי הביקור לא תואם אתם. עם זאת הביקור של מרגי אושר על ידי ועדת האתיקה של הכנסת.

החשש בישראל מפני משבר דיפלומטי בין המדינות נובע מהחוק האוקראיני האוסר לקיים פגישות עם הממשלה באי קרים ולכן הם רואים בביקור של מרגי כהכרה רשמית בממשל בקרים, מה שלא נעשה עד היום.

דובר הכנסת יותר יקיר מסר בתגובה ל'הארץ': "לא מדובר בנסיעה מטעם הכנסת, והכנסת לא היתה קשורה לארגון הנסיעה. חברי הכנסת נוסעים לנסיעות עבודה בהזמנת גופים שונים, וועדת האתיקה מוודאת רק כי לא מדובר בגורמים עסקיים. במקרה זה, ח"כ מרגי הציג הזמנה מרב העיר סבסטופול ברוסיה, הרב בנימין וולף, והוא ציין כי הקהילה היהודית בעיר מעוניינת להזמין את הח"כ ולממן את הביקור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו