שרה נתניהו התעמרה במני נפתלי; את הפיצוי בסך 170,000 ש"ח ישלם הציבור

שרה נתניהו התעמרה במני נפתלי; את הפיצוי בסך 170,000 ש"ח ישלם הציבור

בית הדין לעבודה קיבל את תביעתו של אב הבית במעון ראש הממשלה מני נפתלי שטען כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו התעמרה בו. המדינה תפצה אותו ב-170,000 שקל

שרה נתניהו התעמרה במני נפתלי; אנחנו נשלם
  התעמרה במני נפתלי. שרה נתניהו (יונתן זינדל/פלאש90)

בית הדין לעבודה קיבל היום (ד') את תביעתו של מני נפתלי אב הבית במעון ראש הממשלה בגין התעמרות בעבודה ויחס משפיל מצד עזרא סיידוף ושרה נתניהו.

נפתלי עבד במשך כ-20 חודש בשנים 2011-2012 בבית ראש הממשלה בירושלים והתפטר מעבודתו, כשהוא טוען כי יחסי העבודה בין גב' נתניהו לעובדים המועסקים במעון והוא בכללם, היו בלתי נסבלים ומשפילים, ועלו כדי העסקה פוגענית. במוסף טען נפתלי כי בדברים שאמר ראש הממשלה בראיון בערוץ 2 נגדו היה משום לשון הרע וגם בשל כך הוא זכאי לפיצוי.

השופטת דיתה פרוז'ינין ושני נציגי הציבור בהרכב בית הדין קיבלו את טענת התובע לפיה הוטעה לחשוב כי יקבל תקן קבוע ופסקה לו פיצוי בסך של 75,000 ₪. ההטעייה נבעה מכך שעזרא סיידוף הבטיח לו מינוי קבוע במעון ראש הממשלה ללא מכרז, הבטחה שלא מומשה בסופו של דבר.

על הטענות לפיה שרה נתניהו התעמרה בעובדי מעון ראש הממשלה קבעו השופטים: "נשמעו עדויות רבות המצביעות על כך שבמעון שררו תנאי העסקה פוגעניים בגין התנהגותה של גב' נתניהו ויחסה אל העובדים. אלה כללו דרישות מוגזמות, העלבות, השפלות והתפרצויות זעם. כמו כן נדרשו העובדים לעבוד שעות רבות וחריגות. בשל כל אלה תחלופת העובדים במעון ראש הממשלה הייתה גבוהה, ושרר בה מחסור כרוני בכוח אדם. היותו של המעון סביבת עבודה ייחודית ומורכבת אינה מצדיקה העסקה פוגענית."

"חומר הראיות שהוצג לפני בבית הדין מצביע על העסקה פוגענית חמורה, המצדיקה פיצוי בשיעור גבוה. ואולם מאחר שהחוק למניעת התעמרות בעבודה עבר בקריאה טרומית בלבד, נפסק הפיצוי בסך של 80,000 ₪ בגין עגמת נפש."

את הפיצוי לא תשלם גב' נתניהו אלא המדינה "שכן על המדינה כמעסיק מוטלת החובה לדאוג לרווחתם של העובדים, ולספק להם סביבת עבודה השומרת על כבודם כאדם וכעובד, ומאפשרת ביצוע העבודה באווירה רגועה, ונטולת התעמרויות."

"התביעה לפיצוי בגין הפרת חוק איסור לשון הרע, נגד ראש הממשלה, מר נתניהו, בשל דברים שאמר בראיון לערוץ 2 נדחתה, משום שהדברים שנאמרו היו כלליים ולא התייחסו דווקא אל התובע."

בסיכומו של דבר תשלם המדינה למני נפתלי 155,000 שקלים פיצוי בנוסף ל-15,000 שקלים שכר טרחת עורכי דין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נשות השמד מהכותל -הריפורמים לא תינוק שנשבו,הם יודעים...
| 10-02-2016 15:40
נשות השמד מהכותל -הריפורמים לא תינוק שנשבו, הם "יודעים את ריבונם ומתכוונים למרוד בו" כשיבוא המשיח הוא יקיים עליהם מחית עמלק. לכאורה הם חלק ממשפחת פלג המשכילים ב"ב ש"חידשו גזרת הגיוס" במזיד לבטל תורת בני ישיבות. גם ידוע כ"כת" הערב רב המסיונרים. כל עוד לא בא המשיח, אין אפשרות לקיים את מצות מחיית עמלק.
2
היום הכל פוליטי. השופטת לא אוהבת את נתניהו
עמיש שחם | 10-02-2016 17:13
על 20 חודשי עבודה והתפטרות מרצון לא מקבלים פיצוי כזה גם אם היתה לנפתלי עוגמת נפש. אם זה היה ססכסוך בבית פרטי או במשרד רואי חשבון נפתלי לא היה זוכה בטיעון. א ב ל גם אם היה זוכה, אז הוא היה מקבל לא יותר מ-20 אלף ש"ח. אז מה יהיה על בתי המשפט שלנו? האם הציבור ישב בשקט כשהשמאלנים הופכים אותו לבית המשפך?
3
ניצול מחפיר של קופת המדינה
יעל | 12-02-2016 13:34
נראה היה את שרה מעזה לערער על ההחלטה של כבוד השופטת דיתה פרזנין, אילו אידעה, שאם יידחה ערעורה, תיאלץ לשלם מכיסה הפרטי, אם בכלל יש לה ולבעלה פרטי כלשהו !
4
מבקש להגיע לתיקשורת ודחוף יש לי ראיות נגד שוטרים ושופט
דוד עזרו | 01-04-2017 4:20
שוטר תקף אותי בתחנת המישטרה בראש פינה לפני יותר משבע שנים אני לו ישתוק עד שהשוטרים יהיו מאחורי סורג +972 50-851-9529