הרב חיים נבון: "הנתונים שהרב נריה הציג הם הישג לציונות הדתית"

הרב חיים נבון: "הנתונים שהרב נריה הציג הם הישג לציונות הדתית"

הרב חיים נבון לא נבהל מהמספרים אותם הציג הרב יצחק נריה ומבהיר כי אם אכן אלו הנתונים אז מדובר בהישג. "מתוך עשרה מיליון יהודי מזרח אירופה היו רק 4,000 בחורי ישיבה, מכל השנתונים. ואצלנו, מתוך פחות ממיליון סרוגים יש בכל שנתון 1,700"

הרב נבון לא נבהל: "מדובר בהישג לצינות הדתית"

רב קהילת השמשוני במודיעין, הרב חיים נבון, מגיב לדברי התוכחה של הרב יצחק נריה אודות עליבותו, לכאורה, של עולם התורה הציוני דתי שלא מצליח "לייצר" מספיק אברכים וגדולי תורה, ומבהיר כי המספרים שהוא הציג מעידים על הישג

הרב נבון סיפר כי בריאיון לרדיו 'קול חי' ביקשו ממנו להתייחס למספרים שהציג הרב נריה לפיהם רק 1700 בנים הולכים ללמוד בישיבות של הציונות הדתית מדי שנה.

"אני פשוט לא מבין על מה הם מדברים", אמר הרב נבון, וסיפר כי "כשהיו מקוננים באוזני הרב ליכטנשטיין על "המשבר בלימודי גמרא", הוא היה אומר: לפני ארבעים שנה היו ארבע ישיבות הסדר; היום יש שבעים. עלייה מקבילה הייתה גם בישיבות התיכוניות ובאולפנות ובמדרשות".

"האם הישיבות הציוניות לא מפיקות מספיק רבנים וכלי קודש?", תהה הרב נבון, והשיב מיד כי "אני דווקא רואה שעל כל משרה רבנית קופצים לא מעט מועמדים סרוגים. אני לא מכיר משרות הוראה ורבנות פנויות שלא מצליחים לאייש, ואני בהחלט מכיר מורים ורבנים שנותרים מובטלים. כך שלא נראה לי שיש לנו כאן בעיה".

הרב נבון המשיך וסיפר כח בשיחה שהוא ערך עם הסטוריון אודות מספר התלמידים שהיו בישיבות הגדולות של מזרח אירופה לפני השואה, נאמר לו כי היו בערך 4,000. "כלומר", אומר הרב נבון, "מתוך עשרה מיליון יהודי מזרח אירופה דאז, בשנות הפריחה האגדיות של הישיבות, היו רק 4,000 בחורי ישיבה, מכל השנתונים. ואצלנו, מתוך פחות ממיליון סרוגים יש בכל שנתון 1,700 בחורי ישיבה. זה נראה לי הישג נפלא של הציונות הדתית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
נבחנים ברבנות יש הרבה רבנים יש מעט...
חייל דוס | 10-02-2016 10:31
לא מדובר על כמה מצליחים לעבור את מבחן הרבנות ולהתמודד על משרה ולקבל משכורת כמה גדולי דור יש? כמה יש ברמה של הרב שטיינמן? הרב קנייבסקי? הרב עובדיה? אין ... .. כמה יש ת"ח שאין להם אלא ד' אמות של הלכה? לא כותבי דעות באינטרנט..
2
"עולם הישיבות באירופה"
| 10-02-2016 11:01
בהמשך לנתונים של הרב חיים נבון ברצוני להוסיף נתונים ששמעתי מפי מו"ר הרב עמיטל זצ"ל שלמד באותן ישיבות. הוא אמר בקול גדול שהסיפורים על עולם ישיבות ענק הוא אגדה אורבנית.הלמדנים האמיתיים למדו מתוך דוחק עצום ומסירות אך מספרם היה נמוך.
3
מעוות את העובדות
אפרים | 11-02-2016 8:10
הנתונים שמציג הרב נבון פשוט חסרי כל ביסוס במציאות. באותה מידה של חוסר רצינות, יכול היה לכתוב שלפני השואה היו בכל אירופה חמש מאות בחורים בלבד, לך תתווכח...
4
למגיב 2
טל | 11-02-2016 11:54
ידוע שאם בחורה היית מתחתנת עם בחור ישיבה היו שואלים איזה מום יש לה,אבל בדורות שלפני מלחמת העולם בכל ההיסטוריה היו עשרה בטלנים(תלמידי חכמים הבטלים ממלאכה בלשון חזל) בכל עיר ובדורו של רבי עקיבה 24 אלף זוגות
5
מה אתה מתנחם בדור שלפני השואה שהיה בשפל רוחני נמוך
לא היו מספיק לומדי תורה שיגנו על הדור מפני השואה | 28-02-2016 19:12
6
חשבון
איש | 10-03-2016 11:45
סהכ פי 4, אי אפשר להתעלם שבחישוב דומה אצל החרדים זה פי 25. מוצמזה לדעתי הוא כבר הלא רב השמשוני אלא עבר לבוכמן ( לטחונים)